orstigsnybro skrev:
Jesus. Totalbygge! Stannar det på 20 millar?!

Grymm Miami feeling... ;)
20 millar?? :)

Visserligen ser väl vem som helst att det är ett påkostat hus men jag skulle bli förvånad om det har kostat över 10 att bygga huset. Ingen aning om ägaren vill tala om vad det kostade men 20, nej. Då blir jag mycket förvånad...
 
Några 20 "säckar" hoppas jag verkligen inte notan slutar på, hälften blir dyrt nog.
 
;) en mild-vild gissning från min sida. ;) Vi bygger ju en Smålandsvilla för dryga 3mkr. Utan swimming pool och 7 meter i takhöjd osv osv. Därför vildade jag till med 20 mkr. Huset är utan tvekan kristussort och snyggt. :)
 
Hamnade på denna sidan av en slump idag, och GÖTA PETTER vilket hus. Vad du måste ha slitit. Jag är djupt imponerad. Ser fram emot fler foton. Tack för att vi får ta del av ditt hus.
 
Instämmer med föregående talare. Det verkar dock bli lite annorlunda problem jämfört med hus i mindre storlek. Jag tänker t.ex. på de tre röda tavlorna i vardagsrummet som säkert hade sett enorma ut i ett normalstort vardagsrum. Nu ser de nästan små ut på den stora väggen.

Väntar med spänning på fler bilder från den coola poolen! Hade heller inte varit fel med lite fler bilder exteriört, om man får tigga lite... Riktigt sjysst inspiration!
 
Vilket hus !
Vilken utsikt !

Jag kan inte säga att jag hade valt allt likadant - men det blir kanonsnyggt iaf !

Men det mest fantastiska av allt tycker jag är att du har projekterat och byggt själv. T.om handfast själv till stora delar som jag förstod det !!?

Sådana här hus går det att se från och till i 7-10 milj.klassen. Mne jag ahr aldrigt sett/hört om ett sånt som varit annat än beställt utan större personligt inblandning än möten med en arkitekt odch ev byggare annat än på TV (Drömhus som f.ö är en bra show på discovery) :)

Jag, och inte minst familjen, är helt slut av bygget av ett 45+6 kvm trähus - jag skulle aldrig våga ge mig på en 400 kvm stenvilla !! Bra jobbat !!

Jo en sak till - det verkar som om huset ligger rätt och och bra till - hade jag varit du så hade jag försökt snoka rätt på någon (eller köpt rakt av) som kan ta ett flygfoto i bra kvalitet - och sedan satt upp en förstoring på ngt lämpligt ställe (och gör du det så posta gärna en miniatyr här ;)) - det där skall du vara stolt över :)

/K
 
Redigerat:
Oj, vilket fint hus! Urläckert!
Vi håller på med slutspurten på vårt husbygge. Nästa projekt blir att färdigställa relaxen i huset. Såg att ni har en jättefin relax. Undrar om det är samma bubbelbad som vi funderat på. Är det för 4 personer?

Undrar annars vad det är för märke på bubbelbadet i relaxen, vad det kostade och om det låter mycket när man bubblar?

Tacksam för svar!

/Anna
 
Hej Anna!

Jag besvarade en liknande fråga i inlägg nr 40 i denna tråd.
Man kan sitta 4 personer bekvämt men det finns 6st ryggmassager/utblås ifall man vill trängas...

Lycka till med ert bygge!
 
E
Ommanhadepengar nanananananananananananaanaaaaaa
 
åhh jösses är helt stum.... eller ja mist min talförmåga har jag gjort iallafall
Ny på forumet o ny på husfronten. Än så länge har jag kommit till letandet av hus.
men en sak är säker, ribban för slutresultatet är lagd.. O ingen dålig ribba!!!!
ska ha ett mindre hus, men ändå, ribban är lagd!
Finner inga ord, tur att det finns bilder, så jag kan visa hur vissa delar av mitt slutresultat blir.

Tack för den o god jul!
Fler bilder tack, så jag kan drömma tills jag hittar mitt hus!
 
Helt sjukt läckert!

Jag höftar till med 5-6 miljoner då du gjort en hel del själv?

Nära?


Hur som helst, jag ÄR avundsjuk!
 
Jagger, det kommer att landa runt 10 som jag nämde i inlägg 77.

Hittade lite nattbilder:
 
  • _MG_5182.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _MG_5181.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _MG_5169.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _MG_5186.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _MG_5175.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _MG_5180.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för fasadbelysning du har satt in? LED men av vilket märke? Snyggt var det iaf!

/Patrik
 
Hej Patrik359, det är 3 färgade LED lampor monterade i vattentät rostfri ram som ger ett blåvitt sken från håll men ett flerfärgsspektrum mot fasaden sett på nära håll.

De är egentligen avsedda att installeras i mark / väg (IP65) men passar utmärkt som fasadbelysning. Har även satt in 2st i bastun ovanför aggregatet eftersom de är tåliga.

Har inget märke på dem men de ser ut som på bild.

Jag har även monterat LED stolpar runt huset och längsmed uppfarten. Både snyggt och miljövänligt / energisnålt! Ska plåta dessa när jag får tid.
 
  • LED-Underground-Light.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Du/ni har förmodligen gjort det som många av oss skulle vilja göra. Tänker inte bara på pengarna utan att ha total kontroll över bygget, samt inte minst, att veta i förväg exakt hur man vill ha det. Det kräver förutom kunskap om sig själv! en förmåga att visualisera som alla av oss inte har. Jag kan bara lyfta den obefintliga hatten och böja mig för det mest imponerande jag sett på dessa sidor. Bor själv i trähus men blir upphetsad:) av den läckra medelhavskänslan huset ger. Stort grattis!

Kjell G
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.