Hej!

Eksjöhus har ett nytt funkishus som heter Trend. Det är ett av eras egnahem hus och liknar solängen.
Finns inte på hemsidan än.
Är det någon som vet vad huset kommer att kosta?
 
Pratade med säljare i juni, enl. dem skulle det kosta NF exkl markarbete 1.970.000 . Pris för byggsats var 1,1 milj.
 
jag fick pris på 1,150,000 för en byggsats ( småland )
 
Inkl grund och allt sånt fick vi en kostnad på 2 350 000kr på Eksjöhus Trend med pulpet-tak.
 
Hej Jenny !

Vi är på väg att köpa Eksjöhus Trend Valm eller Pulpet och vill fråga dig vad ingick i priset på det erbjudandet som du fick från Eksjöhus ?
Ingick garage ( isloerad ) , rostfria vitvaror , braskamin osv i det priset eller ??
Kan du vara specifik vad ingick i priset .
Kanske vi fick förhögt erbjudande .

Tack i förväg !
 
nsefpe: Garage ingår men det är inget varmgarage, rostfritt HTH-kök, kök i ek, hörnbadkar, golvvärme, braskamin, ivt-pump inkl borrning ner till 80m, klinker/kakel entré/tvättrum/badrum/wc, Vedum inredning badrum, IFÖ badrum/wc, 14mm parkett, 3glas elitfönster. Tvättmaskin + torktumlare. Grund ingick inkl. markarbete.

Utvändig målning får vi göra själva, det ingår inte. Annars är det väldigt komplett, vi har inte behövt i nuläget lägga till ett dugg och kommer nog heller inte att göra några större förändringar heller när vi kommer så långt. Får se om banken först är på vår sida innan vi går vidare med detaljer.
 
Hej Jenny!

Vi ska också bygga ett Trend så man är ju lite nyfiken på priser som andra fått för samma hus. I det priset du nämner, hur mycket ingår i er kalkyl för "Schakt, pålning, sprängning"? Vårt pris skiljer sig lite åt från ert men jag vill vara säker på att jag inte jämför äpplen med päron :)
 
FHJ skrev:
Hej Jenny!

Vi ska också bygga ett Trend så man är ju lite nyfiken på priser som andra fått för samma hus. I det priset du nämner, hur mycket ingår i er kalkyl för "Schakt, pålning, sprängning"? Vårt pris skiljer sig lite åt från ert men jag vill vara säker på att jag inte jämför äpplen med päron :)
Schakt ingår men ser inget specifikt om pålning och sprängning. Menar du sprängning för värmepumpen så ingick 80m iaf men det är ju snarare borrning än spränging.
 
Är det någon som har en ny prisuppgift på Eksjöhus Solängen med totalentreprenad.Skulle vara av intresse.
 
Tackar för priset på Solängen.
Det som jag undrar är vad det är för skillnad på Trend standard utrustning kontra Solängen inte så stor skillnad planlösningsmässigt någon som vet.Har någon pris på Trend totalentreprenad med kakel/klinker inte målning och markarbete.
Leveransdeklarationer någon som har och vad är skillnaden mellan egna hemshus och kataloghus?
 
Tack för alla svar!
Jag fick ett pris på 1 197 000 för byggsats och 2 200 000 nf i Dalarna.
Det är samma standardutrustning på Trend som på kataloghus. Det som skiljer är att
man inte får ändra planlösning på egna hem husen men får det på kataloghusen.
 
Vi bygger själva hus ur egnahem serien. Det är lite olika från säljare till säljare vad de plussar på husen i standard. För oss var det samma standard som kataloghusen bortsett från att vi fick välja till "riktigt" råspont tak, vilket ingår i katalohusen. Kostnaden för det var dock bara ca 20' inkl arbete. Ändringar i planlösningen tar man lätt med berörda snickarfiman på plats när man bygger.
 
Någon som vet pris för stom-monterat Trend hus? undrar vad det skiljer om man väljer Trend valm eller Trend Pulpet?

joaher - så man kan ändra lite på planlösningen på plats sedan? (så man behöver inte ta upp detta med säljare)?
 
Stommonteringen skulle kosta ca 70 000 i Dalarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.