Det går långsamt med husleverantörerna, har fått in offerter från Lapli, skidsta och Bollebyggd hittils. Väntar på några andra men inget som är så där extremt bra ännu. Kombinationen hög standard och billigt går liksom inte ihop. ;D Var bygger du Bebben och vilken leverantör? Nöjd? Tacka inte nej till för många ved-erbjudanden det blir bara de jobbigaste träden som blir för avhämtning :)
 
bebben skrev:
Har fått bättre och framförallt närmre bud ;D
Skall du inte elda upp den lilla stocken själv i ditt nya hus då? ;)
Jo... eventuellt tänkte jag bygga in det snygga trädet i kåken :)
Nä, jag får såga ner det och dela upp det i huggvänliga stycken. Skulle man kunna få anlita dig för nedtagning och kapning av trädet?? Jag bjuder på en god whiskey som tack för hjälpen när vi blir grannar till hösten!!
 
ulan skrev:
Jo... eventuellt tänkte jag bygga in det snygga trädet i kåken  :)
Nä, jag får såga ner det och dela upp det i huggvänliga stycken. Skulle man kunna få anlita dig för nedtagning och kapning av trädet?? Jag bjuder på en god whiskey som tack för hjälpen när vi blir grannar till hösten!!

Visst, fälla trädet kan jag göra åt dig. Däremot så får du såga upp det o klyva själv. Riktigt så roligt är det inte att leka med motorsåg ;)
Whisky'n får du gärna bjuda på! :D för det é gött dé!
 
Ricky skrev:
Var bygger du Bebben och vilken leverantör? Nöjd? Tacka inte nej till för många ved-erbjudanden det blir bara de jobbigaste träden som blir för avhämtning  :)
Vi blir närmre grannar än du verkar tro/veta! Du vet det nya 1½-plans röda snett mittimot tomt 15? ;) Det är vi som leker "white trailer thrash".
Vi har bott där i 5 år nu, och för 6 veckor sedan så rev vi vårt lilla gamla hus. Så som du kanske kan förstå så trivs vi väldigt bra i området.
Ja nöjda é vi än så länge! Skall ha slutbesiktning på måndag, - "håller alla tummar!"
 
bebben skrev:
Visst, fälla trädet kan jag göra åt dig. Däremot så får du såga upp det o klyva själv. Riktigt så roligt är det inte att leka med motorsåg ;)
Whisky'n får du gärna bjuda på! :D för det é gött dé!
Okej, det låter kanon!! Jag hör av mig igen när tomten är fullbetald då (under nästa månad)! Fasiken vad snyggt det blev uppe på din kulle!! Var förbi häromdagen, det var snabba ryck må jag säga!! Lycka till nu med slutbesiktningen!
 
Tackar!
Vi är som sagt väldigt nöjda än så länge både med huset och allt runtikring. Vi (min bättre hälft) tjatade och tjatade på säljaren tills han gick med på att tidigarelägga inflyttning 2½ vecka! Ordinarie tillträdesdag var 17/3-05.

Det är väl bäst som du säger att vänta tills ni har slutbetalt tomten innan ni börjar greja.
Snackade med di nya ägarna till nr14 i förrgår. Dom hade gjort upp med en annan nybyggare i området att ta deras sprängsten, blir ju billigast och bäst för bägge parter. Det satte kommunen P för direkt. - "ni måste ha marklov för att överhuvudtaget "röra" tomten!
Snacka om att vara byråkratisk! Jag rådde dom iofs till att strunta i vad kommunen säger i detta fallet, det är ju säkert 100' som dom missar. Vet inte hur dom tänker göra....

- "det går bara man vill tillräckligt mycke!"
 
Jag håller med!
Dumpa stenen på tomten bara, skulle kommunen bråka så är det ju bara till att blåneka och det är ju upp till dem att skaffa fram bevis.

 
Ja, det regnar ju sten ibland när man spränger och den kan ju landa var som helst!! ;)
Det är väl han med den stora tomten på L-vägen som spränger antar jag?!
 
bebben skrev:
Jag tar gärna gratis ned ett par av de stora träden mot att vi får veden  :D Det är ju skottkärreavstånd ;D
Bebben, du får gärna fälla hur många av de stora träden du vill så fort vi köpt tomten. Svara mig direkt så kan vi bestämma när och hur!
 
David skrev:
Sälj dem på blocket för 1 SEK mot att de också tar bort grenar. Se till att de är försäkrade bara.

mvh
David
David, har du hört någon som gjort det förut? Det känns inte som om så många borde vara intresserade av ved/virke så här efter stormen Gudrun...
 
ulan skrev:
Ja, det regnar ju sten ibland när man spränger och den kan ju landa var som helst!!  ;)
Det är väl han med den stora tomten på L-vägen som spränger antar jag?!
Dom som har sprängt bor på Dammbäcksvägen, den väster om Lundsmossevägen.

För övrigt så kan jag meddela att vi numera INTE bor i husvagn!!!! Allt gick bra med besiktningen, endast lite småsaker som skall fixas. Så j-va skönt att äntligen få komma in i det nya!
- "Nu é det bara resten kvar...."
 
Då får jag passa på att gratulera er Bebben!!!
Ska vi ta whiskeyn i ert eller vårat hus?? ;D
 
Om du har vägarna förbi (det verkar ju som att du tittar till ägorna lite då och då :)) så är du välkommen att titta in på en fika, eller whisky va det ju... ;) Du kan väl vägen vid det här laget :)
Självklart vill jag sedermera ha en guidad whisky-tur i ert nya när det börjar bli färdigt ;)

Skorstensinstallationen fick godkänt av sotaren igår....så naturligtvis rusade jag hem och satte fyr i kaminen :D Bra effekt i dom nya braskaminerna nuförtiden :surprised:

Har lite uppdateringar vad gäller tv-mottagning oxå:
Funkar fint med en 400:- antenn monterad på ett hemmasnickrat trästativ placerad på ovanvåningen. Köpte en VHF/UHF-antenn (från JULA!!) tänkte att "prova kan man ju göra, skit samma om den inte funkar så bra". Och utan att ha ansträngt oss mer än i 2 minuter så fick vi acceptabel bild (finjustering kändes som lyx efter husvagsmottagningen :D
 
Det låter ju kanon!! Det är brudarmossen som ger signal då? Har du antydningar till speglingar? Antar att du har antennen utvändigt, eller?
Om det funkar så får jag väl ta och besöka JULA senare ;)
 
ulan skrev:
Det låter ju kanon!! Det är brudarmossen som ger signal då? Har du antydningar till speglingar? Antar att du har antennen utvändigt, eller?
Om det funkar så får jag väl ta och besöka JULA senare ;)
Japp, antennen är riktad rakt västerut mot brudaremossen. Än så länge har jag antennen på den oinredda övervåningen, det var lite kallt igår kväll....

Bilden är som sagt inte perfekt, men å andra sidan la vi bara ett par minuter på att rikta in antennen. Tillräckligt bra för att få in marksänd digitalbild är den iallafall :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.