I restaurangmiljö måste murstocken vara lackad ut hälsosynpunkt. I hemmiljö råder nog inga sådana regler.

Hoppas jag iaf eftersom vi valde att olja in vår tegelvägg i köket. Hur snyggt som helst och inte riktigt lika blank yta.
 
Det var ingen som kom till oss efter halva byggtiden och bjöd oss på hotell och gav oss 30 000 kr.......... :-/
 
Åh, det här är ett jättekul program för en som mig (tummen mitt i handen). De är ju skitduktiga. Men jag skulle nog låta en besiktningsman ta sig en titt på fuktspärrar o. dyl. innan jag köpte en av dessa lgh.

Jag följde även repriseringen av Bondi Beach Block och tycker att det var roligare där efter som de tävlande hade lite mer lika förutsättningar vad gäller planlösning, storlek, befintligt skick osv.

Synd också att man inte kan kolla hur lägenheterna har blivit hittills på hemsidan. Före/efterbilder vore ju idealiskt. Jag är inte så intresserad av att se bilder på deltagarna...

Men här kommer några ändå så att alla vet vad vi snackar om:

19.jpgTina & Uffe tyckte jag var reko till en början men jag har börjat tröttna på Tinas stajl. Dessutom är jag inget större fan av deras inredningsstil, även om de är duktiga.

21.jpgAnna & Pontus är lite som två seriefigurer. Verkar glada trots alla motgångar och har gör snygga grejer.

23.jpgJonna & Petter var favoriter till en början men jag håller nog med om att de fuskade. Synd att de inte får tävla mer, det kanske sköttes lite märkligt av producenterna. De kanske borde ha nån som kollade deltagarnas inköp bättre?

25.jpgMaria & Patrick får jag inget grepp om; ena stunden jättesympatiska och andra rent otrevliga. Har den stil som sammanfaller bäst med min dock.

Ser fram emot nästa avsnitt, då det tydligen blir strejk..?
 
Så va dom klara,
vad tycker ni?
Vilka ska vinna?
Är det någon av Er som var på visningen och tittade?

Jag är lite kluven för jag tyckte alla lägenheterna blev kanon fina.
Ska bli kul att se finalen. Mvh Lisen
 
lnu skrev:
Men jag skulle nog låta en besiktningsman ta sig en titt på fuktspärrar o. dyl. innan jag köpte en av dessa lgh.

Jag följde även repriseringen av Bondi Beach Block och tycker att det var roligare där efter som de tävlande hade lite mer lika förutsättningar vad gäller planlösning, storlek, befintligt skick osv.
Det värsta är ju att besiktningsmannen i nuläget antagligen inte kan se så värst mycket av själva fuktspärren, det är väl mest följdverkningarna av ett dåligt underarbete han kan upptäcka och ingen har ju eg. använt de där badrummem ännu så det står nog skrivet i stjärnorna, än så länge ;), hur det är ställt med nogsamheten i just det momentet.

För övrigt håller jag helt med dig ang. förutsättningarna i det här projektet, de är ju eg. helt olika och det är tämligen orättvist att sas. "dra alla fyra över en kam", dessutom urkass jury som konstant under resans gång fastnat i petitesser som tex. 'ngr dm saknad list' eller 'två omålade brädor' och det när i princip hela huset är återuppbyggt från grunden ::)
Hade ju varit klädsamt om juryn lagt lika mycket krut på bedömmningen av det grundläggande renoveringsarbetet som att falla i trance över ngr. enstaka tapeter eller vilka härliga kuddar och kavajer som pryder en hall (som i övrigt helt saknar förvaringsmöjligheter och har ett klinkergolv lagt utan golvvärme, men de "petitesserna" tyckte de tydligen inte det var värt att orda om ::)) osv osv.
 
Enligt "säkra källlor" så har bygget inte gått lagligt till heller. Ingen bygganmälan har gjorts trots att det har varit fråga om ändrad planlösning, borttagande av bärande väggar, ändrade avloppsdragningar, ändring av värme och ventilation. Samt helt klart ett fall för "skräpg tomt". :p

Så det blir inget slutbevis på dessa jobb.

Inte hela världen kanske, men man undrar vad pressen skulle säga om en liten fågel viskade ;)

Ansvarige på kommunen är i ett litet dilemma vet jag...
 
Betina
Nu när det hela är färdigt tycker jag att alla lägenheterna är jättefina, men de drar alla till sig olika intressenter. D passar kanske inte ett par med babytankar, vilket för övrigt A gör med sitt lilla barnrum. B har ju allt för det (fest)liga paret, medan C söker sig till de med "bastusinne".
Men jag har fastnat för mysfaktorn i lägenhet D (Ulf och Tinas) som förstås skulle bli komplett med en liten braskamin i vardagsrummet och bibliotek på loftet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.