Maba skrev:
Ja i Västerås också. Köpte 4,5 m längd på brädor men när jag kollade kvittot när jag kom hem så hade de tagit betalt för 5,4 m. Det är kanske så dom går runt?
Jag skulle köpa cellplast till en 10 kvm stor platta i juni.
Det var en smärre chock att skiten totalt kostade 18000, men kantelement, armering och allt. De hade knappat in istället för 30 st skivor. 30 paket, med 6 st i varje.
Dock så hade jag på släpet endast fått med mig vad jag skulle haft.

Hade jag inte kontrollläst kvittot hemma i lugn och ro så hade det blivit dyrt.
 
Men i Hässelby så är ordinarie personalen (inte sommarpraktikanter) oerhört kunniga och hjälpsamma så att det är värt att åka dit bara för det. I alla fall 4-5 av dem. Medan en bit bort, Järfälla där det också finns en Beijer måste vara sveriges sämsta. Kaxiga personaler (läs unga killar) står utanför brädgården och leker kasta-morakniv-mot-plywood-leken istället för att hjälpa kunderna.
 
Mikael_L
Både jag och min kompis har fått väldigt bra, snabb och generös garantihantering av Beijers i Uppsala.
Jag t.ex. hade en dålig tryckluftsslang jag reklamerade och fick en bättre av ett bättre fabrikat i utbyte.
Inget krångel, ingen tidsspillan, sånt gillar jag.
För många är korta stopptider värda att betala lite mer för, vid själva inköpet. Förövrigt en anledning att inte köpa det billigaste, oavsett affär.

I övrigt har jag för lite erfarenhet för att uttala mig generellt om B i U-sala, det har väl känts som ungefär vilken butik som helst i servicegrad. Jag har iaf inget speciellt negativt att rapportera.
Men alla butiker är ju unika, dom har ju just sin speciella personal. ;)
 
Länna och Karlstad har haft bra service hittills.
 
Farligt att åka dit... Idag blev det en ny stickis. En Bosch GST 135 CE med låda och tillbehör för 1300.

Fanns en hel del kvar (butiken på Lidingö).
 
bbits skrev:
Farligt att åka dit... Idag blev det en ny stickis. En Bosch GST 135 CE med låda och tillbehör för 1300.

Fanns en hel del kvar (butiken på Lidingö).
Usch det var billigt. Sluta skriv sånt. ;)
 
Mikael_L
bbits skrev:
Farligt att åka dit... Idag blev det en ny stickis. En Bosch GST 135 CE med låda och tillbehör för 1300.

Fanns en hel del kvar (butiken på Lidingö).
Vadå farligt ... Andra skulle kallat det tur... :D

Fantastisk maskin till ett fantastiskt bra pris ! :cool:
 
Farligt eller tur - lite onödigt var det i alla fall.

Har sedan tidigare en 85:a som aldrig svikit och som hade täckt mina sticksågbehov fram till min död...
 
bbits skrev:
Farligt eller tur - lite onödigt var det i alla fall.

Har sedan tidigare en 85:a som aldrig svikit och som hade täckt mina sticksågbehov fram till min död...
Det låter som om du har ångrat dig. Det gör inget, jag köper gärna det av dig :D
 
bbits skrev:
Farligt att åka dit... Idag blev det en ny stickis. En Bosch GST 135 CE med låda och tillbehör för 1300.

Fanns en hel del kvar (butiken på Lidingö).
Fanns det någon 135:a kvar? Jag har också en 85:a som jag är supernöjd med men till det priset så...
 
Nope - jag fick sista 135:an.


Det andra jag stod och klämde på men inte riktigt kunde berättiga för mig själv - ens för 50% rabatt - var en slagborrmaskin (20-2 någonting) och en 14,4 V slagskruvdragare.

Fanns lite annat också, både Bosch och annat men detta var vad jag kommer ihåg på rak arm.
 
Vilken "tur" ;)
 
Örebro hade inte mycket att komma med, fanns nån skruvdragare med kort nacke, det var allt.
 
Beijers i Färjestaden (Öland) hade 2 st batteridrivna Senco spikpistoler till 70% rabatt häromdagen. Nypris var ca 8000kr så ca 2400kr får man betala om det finns någon kvar och det gör det formodligen.

Synd att man inte ska spika nåt större för då hade en rykt direkt =)
 
Mailade Beijer Färjestaden. Hänvisade till denna tråd. Fick detta svar:

"Det som någon har sett här är en dyckertpistol från Senco. Alltså inte spikpistol. Den tar dyckert 32-63mm.
Hör av dig om det fortfarande är intressant. "


Jag korpade en av de som fanns kvar. Skickar hem den till Dalarna.

Love Beijer och Byggahus forum som ger tips om lite allt möjligt.

Som vanligt så gnällde väl hustrun lite men jag lovade att det var höstens enda maskininköp......Med fingrarna korsade och nynnar Linda Bengtzings "Jag ljuger så bra..."
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.