Finns det någon som byggt eller känner någon som byggt ett Trivselhus 300 (sidan 7 i deras katalog "Kvalitet och Arkitektur") eller Green Line 101 (första sidan i deras katalog "Green Line")?

Mvh / Erik
 
Vi kommer att bygga ett GL 110 men jag kan inte hitta hus nr 300 i vår katalog så jag vet inte vilket hus ni menar. Katalogen som vi har börjar med hus 301. Kanske har de kommit med enny katalog.
Var ska ni bygga?
 
Hus 300 är huset innan 301, det står "Börja inte med att välja ut det vackraste huset!" som rubrik på den sidan.
 
Vi har också tittat på det huset! Vi tyckte att bilderna på sidan två var skitläckra så vi ringde till T-hus och frågade vilket hus det var eftersom det inte var utmärkt i katalogen. Har ni fått ett pris på nyckelfärdigt?
Stomrest?
Vi fick per telefon priset 1600000 för det nyckelfärdiga.
 
Jag har hört att det ska komma en ny katalog under v 4- kanske ska man ha is i magen........
 
Vi har fått pris på ett nyckelfärdigt (T300) och det ligger på ca 1,1 miljoner enligt deras säljare. Trivsel släpper en ny katalog inomkort och de har genomgång av den nya katalogen med deras sälj team under kommande helg.
 
Har tyvärr ingen info, men måste bara säga att det helt klart är ett hus i min smak. Just nu den absoluta favoriten bland alla hus vi tittat på, men det kanske hinner ändras, då vi inte ha nån tomt än. Intressant att prisuppgiften ni fått skiljer sig åt med 500 000, är det för 1,1 milj. inte "nyckelklart"? Menar ni här med nyckelklart att TH har totalentreprenad, eller?
 
Ja det verkar konstigt att det skijer så mycket ???
Vi ska bygga i malmö och priset jag fick var ett första snack i telefon men ändå...
Går det att pruta med T-hus? Det gick inte alls hos Eksjöhus i alla fall :(
Var ska ni bygga?
Är det någon som fått priset på 300 stomrest?
Vill gärna ha priser för green lines nr 110 och 111 också.
 
Trivsel jobbar INTE med total entreprenader vilket är synd, om man vill ha en total entreprenad så kan jag rekommendera Götenehus.

Priset på ca 1,1 är för själva huset (materialsats), sedan tillkommer montering, grundläggning, värme och sanitets installation, ventilation, elinstallation, målning och tapetsering för ca 780 000. Alltså nyckelfärdigt för ca 1,875800 exkl. tomt och VA-anslutnings avgifter.
 
Oj då!

Då var det priset vi fick en del billigare till och med!
Och det var med rubbet-du kan stoppa nyckeln i låset och flytta in till det priset.

Synd att de jobbar med delad entreprenad men det verkar ändå som att de har hög standard både på hus och säljare så man får väl hoppas att allt går bra eller se till att man har riktigt bra kontrakt skrivna med de olika hantverkarna.

 
Erik_och_Emma skrev:
Trivsel jobbar INTE med total entreprenader vilket är synd, om man vill ha en total entreprenad så kan jag rekommendera Götenehus.

Priset på ca 1,1 är för själva huset (materialsats), sedan tillkommer montering, grundläggning, värme och sanitets installation, ventilation, elinstallation, målning och tapetsering för ca 780 000. Alltså nyckelfärdigt för ca 1,875800 exkl. tomt och VA-anslutnings avgifter.

Ingår allt "material"i materialsatsen, typ värmepump radiatorer och kopparrör, ventilationsrör, vc-porslin, tapeter, golv, lister mm men installationen av detta tillkommer till priset ??
 
Av det som du angav (Jani) så ingår endast värmepump, golv, lister, i övrigt så tillkommer radiatorer och kopparrör, ventilationsrör, WC-porslin, tapeter, mm i de tillkommande 780 000. Så deras "material sats" består i stora drag av (Ritningar, värmebehovs beräkningar, ansökan om bygglov, trä stomme, takstolar, dörrar, fönster, parkett golv, Tibrokök köks inredning, o.s.v. enligt deras leveransdeklaration).
 
Att Trivselhus inte jobbar med totaltentredrenad tror jag inte gör situationen så mycket annorlunda eftersom de använder sig av en sk. byggtekniker som sköter allt åt dig.
Då har du möjligheten att välja bort vissa delar om du vill det. Vi tyckte t.ex. att deras grundarbete var för dyrt, har nu letat runt och funnit en som passar oss bättre. Inga problem för Trivselhus, de sköter den kontakten med och koordinerar arbetet åt oss. Vi får dessutom med grunden under Trivselhus försäkring om vi inte gör det svart. Mycket bra tycker vi.

Glöm inte heller att det inte kostar något extra att rita sitt eget hus. Om ni skall bygga med Trivselhus så rekommenderar jag att ni i alla fall låter dem rita åt er samt räkna på det innan ni bestämmer er. Vårat hus blev billigare än vissa av kataloghusen, trots att det var större - och enligt vår mening mer välplanerat.

Standarden är ganska hög. Dock bör man räkna med att det sticker iväg då man planerar köket. Det finns alltid mer saker som man vill ha som inte ingår. Kalkel och klinker är OK och man kan få fina saker till det priset som ingår.
Badrumsinredningen var väldigt dyr, den har vi valt bort och köper själva för en lägre summa.

Det går inte att pruta på priset, men om man har en bra relation med säljaren så kan man få vissa tillval som man gör.
Maila gärna mig om ni är intresserade av Trivselhus. Vi har skrivit på avtalet men inte börjat bygga ännu så alla frågor kan jag av naturliga skäl inte svara på ännu.

//Anna
 
Tack för infot Anna!
Vi tänker nog ändå inte välja deras badrum utan har hittat annat... Och köket tror jag att vi också ska byta ut.
det var ju intressant att höra att det blev billigare att rita sitt eget hus :)
Får man fråga hur stort ert blev och hur mycket det kostade? Enplans eller?
 
Millface,

Kolla i din låda.

//Anna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.