Nu är de tillbaka, borrlådan som har diskuteras förut och som undertek....äh... som jag själv har använt och bara gott att säga (mejseln, 5:an och 8:an har använts flitigt) och som jag tror de flesta är överens om att det är lika set som jula tar ca 100kr mer för.
Om det nu inte är det som är det billigt i allafall..... sådetså :)
 
Rund_skruvad skrev:
Nu är de tillbaka, borrlådan som har diskuteras förut och som undertek....äh... som jag själv har använt och bara gott att säga (mejseln, 5:an och 8:an har använts flitigt) och som jag tror de flesta är överens om att det är lika set som jula tar ca 100kr mer för.
Om det nu inte är det som är det billigt i allafall..... sådetså :)
Haha.. jag körde raka vägen till närmaste Lidl fortare än blixten och så visade sig att de inte hade och tjejen där visste inget om det så jag körde vidare till nästs Lidl tills jag såg annonsbladet.. Från och med MÅNDAG 25:e.... typiskt. Jag behöver den NU :D för det ska tydligen innehålla 20 mm borr. En sådan av bättre märke kostar 300-400 spänn. Jag får väl vänta till måndag.
 
Binesh skrev:
Haha.. jag körde raka vägen till närmaste Lidl fortare än blixten och så visade sig att de inte hade och tjejen där visste inget om det så jag körde vidare till nästs Lidl tills jag såg annonsbladet.. Från och med MÅNDAG 25:e.... typiskt. Jag behöver den NU :D för det ska tydligen innehålla 20 mm borr. En sådan av bättre märke kostar 300-400 spänn. Jag får väl vänta till måndag.
Sorry att jag lurade iväg dig, ska vara tydligare med info och datum. :D
 
Köpte satsen från Lidl... Men hörni.. Den där satsen är inte exakt samma sats som säljs på t.ex. Jula och Clas Ohlson.
Den har 22 mm istället för 20 mm på den längsta hammarborren.
Den saknar spadmejsel. Jula och Classes är alltså 12 delars set medan Lidl 11. Och sen är det lite olika längder på diverse hammarborrar...
Känner mig lite lurad (igen) men den var i alla fall billig.
 
Mikael_L
Man kan ju konstatera att det är inte dyrt att prova iaf ... ;) :cool:

Och vem vet, den kanske kommer från samma fabrik som din B&D ... ;)
 
Det såg faktiskt ut som om "ingenjörerna" blivit inspirerad av GST 135. Min första tanke var att den är rätt lik boschen...
Om den känns bra i handen och har fin finnish så skaffar jag mig en. Kan vara bra att ha en billig och bra för situationer där man inte kan vara rädd om sina maskiner.
 
Mikael_L
Jag har en Alpha tools stickis som får åka fram om det t.ex. blir gipsskive-sågning.
Och den var inte speciellt mycket billigare än den där från Lidl, men handväskemodell samt allmänt B-ig i utseende.
 
Mikael_L skrev:
Och vem vet, den kanske kommer från samma fabrik som din B&D ... ;)
Eller från samma fabrik som Bosch kanske :rolleyes:

/A
 
Mikael_L
Alko skrev:
Eller från samma fabrik som Bosch kanske :rolleyes:

/A
Nädu, där går gränsen. Häda INTE min Bosch ... :mad:





Hade jag ägt något annat fabrikat på stickis så hade jag givetvis hållit med dig ... ;) :cool:
 
Rund_skruvad skrev:
Tycker att den är väldigt lik de flesta "limpor"
Drift och underhållsteknik tar 525kr för en best tool
[länk]

Som förövrigt liknar ETC:s sticksåg
[länk]

Eller
[länk]

Och där vart det kollektiv hjärtattack. :)
yupp...jag skickar sjukhusräkningen:)
 
Lidls saknar de däringa styrningarna för bladet ser det ut som...lite mer som gst 120???
min gst är hämtad av posten idag hos DUAB, med 100 blad också...fast de började få slut på dem.

Jag kan lugnt rekomendera Lidls tänger, de är riktigt sköna och funkar riktigt bra.

Vad tror ni om skruvstycket?, behöver mig ett nytt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.