Köpte en GKS160 cirkelsåg idag för 900:- , men blev nästan lite besviken när jag provade den, den låter ju som ett jetplan och desutom vibrerar den en massa och är ganska plastig. Hade jag betalt fullpris hade den åkt tillbaks direkt men 900:- var den väl värd iallafall :)
 
Det skulle finnas en i Kalmar enligt lagersaldot, men det fanns ingen i verkligheten, säkert någon lycklig anställd på claes ohlsson som hann före mig :(
 
Nu har jag fått hem borrmaskinen och även frugan, jisses vad trevligt det är att klämma och känna!.....................på maskinen alltså!

Dax att kvarta snart, undrar om jag får ta med borrmaskinen???
 
Har sökt efter "billiga" ersättningsbatterier till min Makita 6313D ett tag men det blev en Bosch GSR 12VE-2 för 1499:- idag.
"Bara" 500:- dyrare än ett originalbatteri till min gamla maskin......... och då fick jag både skruvdragare, laddare och två batterier för pengarna, CO:s rea var inte fy skam.
 
Binesh skrev:
menar du 2500 norska eller svenska kronor?
Jeg mener norske kroner. Det er ikke så billig som det blir i norske med rabatt på clas som nå.

Men, med 2500kr og bauhaus prisgaranti på 12%, så er vi nede 2200kr norske.

Poenget mitt var at når clas tok 4400 for den, så synes jeg det var styggdyrt. Rundt 3000kr har vært normalprisen.
 
Logiman skrev:
Jeg mener norske kroner. Det er ikke så billig som det blir i norske med rabatt på clas som nå.

Men, med 2500kr og bauhaus prisgaranti på 12%, så er vi nede 2200kr norske.

Poenget mitt var at når clas tok 4400 for den, så synes jeg det var styggdyrt. Rundt 3000kr har vært normalprisen.
Hm... Bauhaus säljer inte blå Bosch... Inte i Sverige i alla fall. Gör de det i Norge?

Jo det är klart att 4495:- är en del, det är sånt som får en att undra hur mycket påslag butikerna egentligen har!
Nu har jag i alla fall utnyttjat Bauhaus´s prisgaranti på Hultaforsprylar som har halva priset på Clas Ohlsons :D Så jag hoppas jag kom under inköpspriset.
 
Jeg har sett at Bauhuas i Sverige ikke har blå Bosch. I Norge har de heldigvis det. Fått mye billig blå bosch og prisgaranti :)

I norge selger de Blå Bosch, grønn Bosch, Makita, Dewalt, Fein, B&D, AEG, Sine egne to merker (herkules og alpha tools)

Blå bosch er relativt billig der om man ser på normalprisen mot andre "proff" sjapper. Men det er når det er tilbud i en av disse at det blir enda billigere å gå på bauhaus.

Foreløpig har vi kun en Bauhaus i Norge, men jeg er veldig fornøyd med den hittil. I Norge gjelder også prisgarantien tilbud fra hele landet, ikke bare innom en radius på 100km som i Sverige. På den måten er det veldig lett å bare finne et bra tilbud ett eller annet sted på nettet og så dra til Bauhaus jeg ikke bor så langt unna. :D

Er det en svensk nettside der dere kan anbefale for Blå Bosch og andre kvalitetsmerker, som er relativt billige?

Om det er noen i Norge som trenger verktøy her, så bare spørr, så skal jeg finne det beste tilbudet jeg vet om og som du også kan få prisgaranti på Bauhaus (om de selger det du skal ha).
 
Redigerat:
Jo, jag såg det, nu är jag ledsen för 30% dealen,, men det gör inget jag fick totalt 5 maskiner:)
 
Cheesus skrev:
Nu har jag fått hem borrmaskinen och även frugan, jisses vad trevligt det är att klämma och känna!.....................på maskinen alltså!

Dax att kvarta snart, undrar om jag får ta med borrmaskinen???
Vad blev det för maskin då?
 
Har funderat på att spruta lite luckor hemma och hade kikat på en BX 2000 från CO innan. Nu hade den visst utgått ur sortimentet MEN om man kontaktar den oväntat vänliga kundtjänsten så gick det att beställa de sista exemplaren som fanns i butikerna även om de var slut i systemet.

Kan vara värt att veta om man vill prova. För 750 riksdaler är det ju ett kap om den fungerar hälften så bra som beskrivs i tidigare trådar!

i99814755s.jpeg
 
Bezt skrev:
Vad blev det för maskin då?
GSB 20-2 RE, den är redigt fin!
 
Cheesus: Samma som mig då, den verkar fin men jag har inte kört min ännu. Men verkar riktigt schysst.
 
3 stycken reade blå Bosch GBH 2-18 RE borrhammare kvar i CO/Uppsala. De var felprismärkta till betydligt mer än de 798 som står på nätet. Slog till på en, riktigt fin, gedigen känsla och kompakt. Rekomenderas - nu bara två kvar....

/A
 
Nu har jag tagit den sista maskinen på hyllan i Västerås. Det blev en slagborrmaskin med snabbchuck. Den verkar som sagt redigt fin.

Det betyder att det finns två skyltmaskiner kvar i V-ås. En borrhammare och en slagborrmaskin. Kanske kan man förhandla fram ett extra bra pris på skyltexen, vad vet jag? Cheesus åker säkert dit och prutar...?
 
I Uppsala har de kvar sina två borrhammare (GBH 2-18 RE), de har fortfarande inte satt rätt pris på dem, det står 1199 typ istf 798, trots att jag sa till sist när jag köpte mitt ex. Tröga eller...

/A
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.