Ett av våra favorithus är Ugglan Classic 159 från LB-hus. Nu undrar jag om det är någon som har byggt med LB-hus i Uppsala med omnejd? Vore bra att få höra hur allt avlöpte? För/nackdelar m,m.
 
Vi håller på men hittills har de bara gjort grunden. Husleveransen blir efter semestern. Mark- och grundarbeten fungerade jättebra, mycket proffsiga och trevliga. Vi har ritat om hela planlösningen så jag var och pratade med dem varje dag för att kolla att allt var OK (vår KA råkade vara utomlands! honom plussar jag inget för). Hade också bra diskussioner om bygghöjder, vårt tillval av gjutning av platta till carport/förråd, tomtplanering etc. Så hittills är allt bra....
 
Vi har suttit och bläddrat och bläddrat i alla kataloger och ju oftare vi tittar på papprena på Ugglan 159 ju säkrare blir vi på att det passar oss perfekt. Nu har tjejen som är säljare i Enköping semester men hon skulle maila över mer info om huset. Hon kunde inte säga något pris för hon hade inte det i huvudet. Vet du vad det låg på nyckelfärdigt i standard? Jag gissar på att det är ca 2,1 milj?
 
Det låter ganska rimligt. Efter mycket förhandlingar fick vi ett väldigt bra pris av Uppsala-säljaren på 1.95 MSEK inklusive upphottat kök och braskamin. Detta är nu ca 1,5 år sedan. Anledningen att vi till slut inte valde LB-Hus trots att vi var övertygade (efter en MYCKET noggran upphandlingsprocess och översyn på marknaden) att de bygger de bästa husen var att det inte gick att göra de förändringar som vi önskade. Huset passade tyvärr inte optimalt på vår tomt.
 
Vi har byggt en Ugglan 159 i Skåne och är mycket nöjda på alla sätt och vis.
Vårt hus blev färdigt i julas.
I standardutförande kostade huset då 1.8 milj. Vi gjorde tillval för 600 000. Puts, carport osv....
 
Myrlejon,
"Får" man göra om planlösningen på Ugglan-husen? Det trodde jag inte, trodde det var en del av budgetupplägget, men det är ju positivt!
 
Nu bygger vi inte ett Ugglan-hus utan ett omgjort Hussvalan. Som jag uppfattade frågan det gällde LB-hus som leverantör snarare än just Ugglan 159.
 
Ok, det var jag som i tankarna var inne på Ugglan. Frågan gällde, som du säger, LB-hus generellt.
 
Eftersom vi funderar på Ugglan 159 så gör det inget om vi diskuterar själva hustypen också i tråde och inte bara LB-hus.
 
Ett par väldigt bra tillval på ugglan 159 är att:
1. Välja takkupa. Allrummet blir mkt rymligare och ljusare. 3 stora fönster som släpper in mkt ljus istället för ett litet takfönster.
Det kostade oss 65.000 extra men det är definitivt värt det!

2. Förlänga vardagsrummet 1.2 meter. Det gör mer än man tror. Rummet blir 30,6 kvm istället för 25 kvm. Dessutom blir den fina uteplatsen under tak motsvarande större.

Vi har bott mån i vår uggla 159 och vi trivs väldigt bra. Har det varit några problem har vi ringt till LB hus så har det kommit hit och fixat till det. Vi hade märke i bänkskivan i köket, plus att vi har bytt ut några köksluckor.
 
bjorklunda skrev:
Ett par väldigt bra tillval på ugglan 159 är att:
1. Välja takkupa. Allrummet blir mkt rymligare och ljusare. 3 stora fönster som släpper in mkt ljus istället för ett litet takfönster.
Det kostade oss 65.000 extra men det är definitivt värt det!

2. Förlänga vardagsrummet 1.2 meter. Det gör mer än man tror. Rummet blir 30,6 kvm istället för 25 kvm. Dessutom blir den fina uteplatsen under tak motsvarande större.

Vi har bott mån i vår uggla 159 och vi trivs väldigt bra. Har det varit några problem har vi ringt till LB hus så har det kommit hit och fixat till det. Vi hade märke i bänkskivan i köket, plus att vi har bytt ut några köksluckor.
Hur mycket kostade förlängningen?
 
42.000. Värt varenda krona.
 
bjorklunda skrev:
42.000. Värt varenda krona.
Priset du skrev 1,8 milj det är väl inte nyckelfärdigt?
 
Jo det är nyckelfärdigt..... Men det var 2007...i Skåne
 
Var på byggstartmöte 2 inför att själva husleveransen skall ske och byggledaren verkar mycket bra och inriktad på att vi skall bli nöjda. Han tog själv upp detaljer om ex kakling runt fönster och annat som vi inte funderat på men som är bra att reda ut redan nu. Det blir mycket att gå igenom när man gjort så stora förändringar som vi. Så hittills känns allt bra och vi ser fram emot fortsättningen....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.