5.2 racing skrev:
Givetvis.

Jag vet också vad som fungerar eller inte. Efter tio år som målare så vet jag att man bör grunda väggarna innan vid kant-i-kanttapeter.

Då fungerar det alltid.
No offence men då är jag antagligen duktigare än dig då jag faktiskt aldrig gjort det och fått bra resultat ändå.
Jag sa att det är upp till var och en och att det inte är ett måste att grunda bakom skarverna beroende på skicklighet.

För övrigt så har jag målat längre än dig...

*EDIT*

Givetvis gäller detta bara tapeter av easyup sort icke papperstapet som i mitt tycke aldrig ska sättas kant i kant.
 
men då är jag antagligen duktigare än dig
Ja. Men allt är relativt.
Top-of-the-line eller bara ok.

Du får gärna känna dig duktigare än mig. Fine. Men vi kommer inte längre. Antingen så grundar man eller inte.
Dessutom kan man inte bara räkna easy-up tapeter. Dessa är dimensionsstabila och sväller ej. Där har jag dock liiite mer förståelse(jag grundar ändå). Men att sätta en förlimmad 68cm Ralph Lauren utan att grunda under, det är bara dumt.
 
Men då är vi överens då? Jag var lite oklar där med att JAG anser att vanliga papperstapeter inte ska sättas kant-i-kant, då de inte är formstabila och egentligen inte avsedda för kant-i-kant oavsett vad tillverkaren säger. Där skulle inte jag heller klara det utan att grunda.
Däremot easy-up tapeter ser jag inte att det är nödvändigt. Visst jättebra att du grundar då är det lättare att komma undan med någon miss(glipa) i skarverna.

Top-of-the-line är i betraktarens ögon då vi håller på med ett hantverk, alla ser olika saker och det har aldrig och kommer aldrig finnas ett rum som är perfekt. Kanske ur den enskildes perspektivt men inte för alla.
 
Punkt.
 
Och jag som trodde att målningen endast var till för att mätta spacklet så att inte tapeterna släpper i spacklet sedan.
:)
 
jakim skrev:
Och jag som trodde att målningen endast var till för att mätta spacklet så att inte tapeterna släpper i spacklet sedan.
:)
Åhh, du trodde frågan var enkel? Då har du inte läst mycket på forumet.
Här kan den mest triviala frågeställning brytas ner på detlajnivå och göras till vetenskap. För att inte tala om alla sidotrådar och följdfrågor som kommer från någon annan än den ursprunglige frågeställaren.
Sedan kommer svaren från alla som inte förstod frågan eller kanske vara läste halva. Dom svarar sedan glatt hur man bäst spacklar sin vägg trots att frågan gällde tapetsering och spacklandet redan var klart.

:D
:D
 
  • Gilla
pfb
  • Laddar…
Ännu ett I-lands har dryftats in absurdum. Men vi på forumet får ju jättefint hemma! Om man gör rätt. :rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.