HEJ
köpte en balkongdörr av sp-fönster och när den var monterad och klar visade det sej att dörren inte går att öppna i 90 grader.hör av mej till sp-fönster och dom skickar en "snickare" och han konstaterar att detta är fallet och han ringer nån på "kontoret"och diskuterar detta,och kommer fram till att så skall det vara,och åker därifrån.KAN BARA SÄGA ALDRIG MER .
 
köpte du en innåtgående smal dörr så förstår jag att det inte går att få den att gå mer än 70 grader ca. dörrbromsen klarar inte mer. det skulle säljaren informera om.
 
kan inte förstå detta ?människan flyger till månen ,men sp-föster kan inte göra en dörr som går att öppna 90 grader?
 
kanske lite väl dömmande att säga efter ett köp att de har dåliga varor. jag bor i "SP-land" mycket av fönstrerna här omkring är just Spfönster.. och det finns väldigt mycket bra produkter i deras sortiment oxå!
 
jag har bytt alla mina fönster i huset till sp-fönster och dom är både snygga och funkar bra!
Ingen skillnad förutom priset mot elitfönster o dyl.
 
Ev. prisskillnad beror på var man köper fönstren. Mindre handlare tar ju fönstren via en distributör. De större köper direkt från fabrikerna. Min egna handlare ahde i princip ingen prisskillnad mellan SP och Elit. Givetvis har samma fönstertyper jämförts.

Finns några fönster testade av Konsumentverkt: http://www.radron.se/upload/tabeller/2005/nr_7/050819_7_energifonster.pdf
 
Måste säga att vi är väldigt nöjda med våra fönster från SP. Har bytt alla fönster i huset och då en dubbel altandörr, klassiskt öppningsbara fönster nere samt vändbara på övervåningen.

Håller med om att ansvaret antagligen ligger på säljaren..

Hoppas att det löser sig för dig!
 
HALLÅ
dörren går inte att öppna i 90 grader och dom tycker att detta är okej,vem kan då säga att sp fönster är bra?
 
Vilken dörr köpte du? (modell namn och in/utåtgående)

Kollade i deras katalog och hittade inte något om att det inte går att öppna 90 grader. Å andra sidan står det ingenstans att det går, men jag tycker att det borde tas för givet att det går att öppna minst 90 grader.

PS. Bara för att dom har en dörr som är konstig behöver ju inte betyda att alla deras produkter är konstiga.

//Michael
 
Vilken bredd har bågen?
Troligtvis måste bromsen vara fel längd?
Går att byta!
 
bossehusdoktorn skrev:
HALLÅ
dörren går inte att öppna i 90 grader och dom tycker att detta är okej,vem kan då säga att sp fönster är bra?
Hej !
Kollade du upp innan eller " trodde du att det skule fungera " köpet..
//Goerana
 
hej det är väll bara jag som e dum trodde i min vildaste fantasi att alla dörrar ska gå att öppna i 90 grader faaaaaaaaaaaaaaaaaan va dum ja e .förlåt .
 
Jag tycker det är självklart att dörrar skall gå att öppna i minst 90grader. Annars borde detta klart och tydligt framgå i produkt informationen. Har inget minne av att jag träffat på en dörr som inte går att öppna i 90 grader (i hus, för t.ex. en bil dörr så är det lite annorlunda).

Jag tycker det är så självklart att det borde gå att reklammera om dörren har denna egenhet/fel.

//Michael
 
Vi beställde fönster från SP fönster 28 februari, ett stort skjutparti på 3,60m brett och en altandörr, brunsvart laserade. Gjorde upp att det skulle va leverans samtidigt, annars kunde vi fått dörren tidigare, dessa skulle levereras 5 maj. Veckan innan ringer vi återsäljaren, och han kontaktar SP förnster och får till svar- Jajja men, de lämnar fabrik i dag. Måndag 5 maj kommer vår snickare och drar upp ett hål i väggen, och DHL kommer med leveransen, men dock endast altandörren, på fraktsedelns står det restat på skjutpartiet, nytt leveransdatum 6/5, okej inte så farlig, men dagen efter kommer det inget skjutparti. ringer då till SP fönster och efter 5 timmar får jag till svar att de är kvar i Danmark ?! Danmark? på deras hemsida står det att de göra av norrländskt furu, i alla fall, de är inte ens monterade, de skickar hit en snickare som sätter upp tre stora plywoodskivor, så fick vi leva i mörker i 2 veckor. 21 maj kommer det en kranbil med vårt skjutparti, och då är de RÖDA. nu sitter vi här med röda fönster och väntar på ny leverans, i dag är det 18 juni och har fortfarande inte kunnat få fram ett exakt datum från SP fönster. försöker med alla medel att få tag i säljaren, återförsäljaren mm, men ingen ringer tillbaks. Är så arg så jag kan explodera. Vill i alla fall tala om för alla att när ni köper skjutparti från SP fönster så är de i alla fall inte byggda av någon norrländsk furu som de skriver på hemsidan. Tycker att det är urdåligt att inte den information lämnas när man köper fönster för 60 000:- kan säga att i detta hushåll blir det inge fler SP fönster någonsin, och de får definitivt inga goda referenser från oss, varken på service eller på leveransern, ej heller på kvaliten, skjutpartiet har stora bubblor i färgen vid kvisthålen i trät, färgen börjar alltså släppa efter 3 veckors leverans, som tur är ska vi ha laserade fönster, ej målade som dessa röda är.

// Mia R
 
Bildörrar brukar inte heller gå att öppna 90 grader.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.