Mycket snyggt hus.
Hur ser planlösningen ut? Och hur många kvadratmeter är hela huset?
 
Här är planlösningen (ca 400 totalyta). Tomt ca 2500 kvadrat.

planlsning.jpg

Uppfart till huset som ska beläggas:

f006.jpg

f007.jpg

Huset har skräddarsytts efter tomten. Jag fastnade för tomtens utsikt och jättegrytan i berget där jag genast kom på idén att förlägga en infinitypool.

f011.jpg
 
Redigerat:
Skithäftigt.. rent ut sagt :) Utsikten var dessutom lika häftig !
Förstår att det varit slitigt.. men det var det helt klart värt är jag övertygad om!
MVH Sandra
 
Japp, väldigt tjusigt.
Du kommer möjligtvis inte ihåg vad blandarna heter eller var man kan köpa dylika? (Fast jag misstänker att dom inte rymmer in i våran budget men dom var ju verkligen coola)

Föresten, vore det inte häftigt om du i polen har glas ut mot utsikten. Så du får den fina utsikten även när du dyker ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
Sommarstuga 2017
  • Laddar…
Vad äckligt avundsjuk jag blir!!! SKitsnyggt..... Helt otroligt snyggt....Allt annat hamnar liksom i skugga efter att ha sett detta....
 
Kul att höra att jag inte har varit ute och cyklat när det gäller husets design! Jag har inte anlitat inredningsdesigner utan projekterat och köpt in allt själv. Blandarna heter Hansamurano http://www.hansa.com/HANSAMURANO.645.0.html (bör vara billigast i Tyskland om du googlar lite).

Jag var inne på att ha ett runt glasfönster i poolen och har även beställt det (50mm tjockt pansarglas). Men det är numera placerat till vänster om garageporten (för att ge ljusinsläpp i kallförrådet). Anledningen till att jag valde bort det var att det hade varit mycket krångligt att armera runt, formsätta och gjuta in det 150 kg tunga glaset i en böjd form. Nu vet jag att väggen kommer att hålla för vattentrycket (den södra poolväggen är nu gjuten och klar):

f010.jpg

f018.jpg

Återstår att epoximåla den, klä yttre väggen med granit, gjuta tank nedanför södra väggen där det nerrinnande vattnet samlas och pumpas tillbaka till poolrummet under relaxutrymmet, beställa filter, pump, vv-växlare, montera räcken, mm.

f022.jpg
 
Redigerat:
  • Gilla
Sommarstuga 2017
  • Laddar…
Men satan i gatan vad läckert!
Det är helt i min stil och jag hoppas hoppas verkligen att jag någon dag kan realisera drömmen om att bygga nåt sånt.
Vågar inte ens tänka på hur mycket det här måste ha kostat dig.
 
@Bergling, :)
@SH
Infinity pool är ett nytt begrepp för min del, betyder det att det blir nån sorts natur pool där berget är framme? "Det nerrinnande" vattnet, är det läckage eller rening eller vad är det? Eller är det så att vattnet ska rinna över kanten som ett vattenfall?
Men väldigt flott måste jag än en gång säga :)
 
jakim skrev:
@Bergling, :)
@SH
Infinity pool är ett nytt begrepp för min del, betyder det att det blir nån sorts natur pool där berget är framme? "Det nerrinnande" vattnet, är det läckage eller rening eller vad är det? Eller är det så att vattnet ska rinna över kanten som ett vattenfall?
Men väldigt flott måste jag än en gång säga :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Infinity_pool
 
Grattis! Du har nyss tagit bort all min lust att fortsätta bläddra i trähuskataloger... Blir att fortsätta spara ett par år till. Snyggt jobbat;)
 
A
Läckert! Får mig bara att längta tills dess att vårt eget hus är klart! Kul att kunna få lite inspiration!
 
Grattis till ditt superläckra hus! Läckert inrett också! Påminner om de brasilianska lyxvåningar jag sett. (Inte så många dock ;-) ) Det var i södra brasilien där det finns mycket italienättlingar så jag antar att mycket av deras inspiration kommer från Italien.

Ser fram emot bilder på poolen när den är färdig. Och när du ska ha poolparty så är det nog ett helt gäng här som är sugna på att provbada! :-D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.