likblek skrev:
toppensnyggt och trevligt badrum..

själv så våndas jag just nu för att vi bara har ett badrum som ska grävas ur i sommar och samtidigt så börjar man bli obehagligt medveten om att man inte är världens bästa på att snabba på ett projekt och komma till avslut :-/

suck och stön...
Det gäller att planera redan när man gör planlösningen - vi la både kök och badrum på ny plats i huset så vi stod aldrig utan..... ;)
 
ska ta det med drängen som byggde huset 1850,,, dålig planering av honom..

men man kan ju sätta en toaring på trekammarbrunnen och använda det gamla draperiet som lite avskiljning :)
 
Oj,oj vilket jobb du gjort. Inspirerande, men nackdelen är att du får mig att känna mig som en fuskbyggare...

Jag har dock en fråga angående din downlightinstallation: Var har du fått tag i gummigenomföringarna till plåtburkarna?
 
Svenne Banan skrev:
Oj,oj vilket jobb du gjort. Inspirerande, men nackdelen är att du får mig att känna mig som en fuskbyggare...

Jag har dock en fråga angående din downlightinstallation: Var har du fått tag i gummigenomföringarna till plåtburkarna?
Gummigenomföringarna följde med burkarna (vilket väl är det minsta man kan begära med tanke på priset på dessa). Annars så hittar du ju gummigenomföringar överallt. Tillochmed Biltema har ett rätt bra utbud vill jag minnas.

;)
 
hur har du hunnit jobba med badrumet med alla foton du tagit hahaha lycka till
 
masse5_4 skrev:
hur har du hunnit jobba med badrumet med alla foton du tagit hahaha lycka till
Ja det är ett problem. Vi skulle varit klara med hela husrenoveringen för flera år sedan om jag gett faan i att ta kort. Fast dom är bra att ha.... :cool:
 
Det vita 90-graders röret för anslutning av vägghängd toalett till avloppsstammen (bilderna finns en bit bak i tråden), levereras det tillsammans med fixtur/toalett eller är det ett någon form av standardrör?
 
brainpool skrev:
Det vita 90-graders röret för anslutning av vägghängd toalett till avloppsstammen (bilderna finns en bit bak i tråden), levereras det tillsammans med fixtur/toalett eller är det ett någon form av standardrör?
Du får ursäkta, jag har missat din fråga!

Det via 90gr röret följde med fixturen. Det finns även förlängningsrör till detta om det behövs.
 
A
När får vi se hela slutresultatet?
 
Anna_Robban skrev:
När får vi se hela slutresultatet?
En fråga jag missat.... Min fru undrar samma sak.... Faktum är att det fortfarande saknas en hylla under spegeln och belysning till densamma.... Det har kommit lite annat före... Men snart så...
 
Hur går det? Vart ett par månader sen något nytt...
 
Jag håller på att dränera runt huset och därefter tänkte jag bygga altan..... :D
 
Vad vart priset för detta badrum? det stora. Har ett liknande projekt på g men få väl såga att man väntar på lite pengar nu först.. Men skulle vilja ha en siffra att jämföra med.
 
Har du inte några bilder på det färdiga golvet i stora badrummet? Funderar lite på samma platta du valt :)

Är mosaiken runt fönsterna samma Jaipur?

Edit: Nu ser jag att det är bara i dushen du har Jaipuren, resten av rummet är ju vitt....?
 
Redigerat:
jakim skrev:
Har du inte några bilder på det färdiga golvet i stora badrummet? Funderar lite på samma platta du valt :)

Är mosaiken runt fönsterna samma Jaipur?

Edit: Nu ser jag att det är bara i dushen du har Jaipuren, resten av rummet är ju vitt....?
Ja det är bara i duschen och fönstersmygarna vi har mosaiken. På golvet ligger annars samma platta som på väggen, fast 30x30.

Erik, du får ett pm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.