Jo, jag har sett Trelleborgspannor, eller om vi nu ska kalla dem Nibe (Nibe köpte TMV 1996).
Jag säger inte att det inte går, jag bara undrade om du hade betänkt hur hett det skulle kunna bli, när du ska elda för att värma upp vattnet i ackumulatortankarna. Det verkar ju som om du har tänkt.
 
Har inte en aning om hur varmt det kan bli, men jag ska ha en rökgastermometer så jag kan se hur det blir i skorstenen. ska skaffa en motdragslucka också. Vet att det blir ett jäkla drag när skorstenen blir varm.
 
Det blir inte så mycket skrivande här nu fram tills helgen då vi flyttar in i huset. Ska se till att få upp antenn till vårt gratis internet så fort som möjligt...
 
Tänkte bara höra hur det går?

Själv så tanken halvt på plats, endel av "huset" till den är byggt.
Pannan står på plats och jag ska försöka svetsa dit röret till skorstenen innan helgen.
Förhoppningsvis kommer rördelar imon eller på fredag så i helgen ska de börja kopplas
Hoppas jag :cool:
 
Vi har flyttat in och börjat elda så smått fast utan tank. Blir väl till att hämta tankarna om 2 vckor. De ska ringa när de är färdiga. Ska bygga upp 2 rum igen som vi behöver till vårt sovrum och barnrum. Kluriast blir nog elen som jag ska försöka lista ut vad som går var. Har varit 2 rum där innan, och ska klura ut hur det var kopplat innan så jag kan koppla strömbrytare vid dörrarna.

Pannan stod just på 98grader... Hade bara eldat för varmvatten, så jag fick öppna shunten på max. Värmer upp vardagsrummet i källaren sålänge. Luktar lite fukt där.
 
Var köper du tankarna?
 
Tanksvets i husqvarna. Verkar vara en bra firma, bygger efter dina egna önskemål om muffar, storlek på anslutningar och hur många anslutningar du vill ha. Svårt att få färdiga tankar annars, om man vet vad man vill ha.
 
mr_kristianstad skrev:
Tanksvets i husqvarna. Verkar vara en bra firma, bygger efter dina egna önskemål om muffar, storlek på anslutningar och hur många anslutningar du vill ha. Svårt att få färdiga tankar annars, om man vet vad man vill ha.
Kan bara hålla med!
Bara och beställa och de kundanpassar enligt önskemål!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.