Hej

Är det någon som vet om man kan hyra pressverktyg för de moderna vvs koppar-kopplingarna?
Känns lite tungt att köpa det för 10tkr

Men man kan räkna hem det om man ska ta dit rörmokare i tid och otid.
Eftersom det kostar en femhundring bara de gör upp på tomten :)

Jocke
 
Tack! Bra länk :)

Vet du vilka kopplingar som ska användas till denna?
Det finns M eller V har jag läst.
Är denna godkänd för de kopplingar vi har i Sverige?
 
Det är exakt samma saker som Rinkaby rör säljer. De säljer däremot inte den manuella pressen. Rinkabys pressbackar kostar 930 kr/st. Kanske är det lättast att beställa pressbackar och presskopplingar på Rinkaby rör och den manuella pressen från Tyskland.
 
  • Gilla
Ingmar Svensson
  • Laddar…
Hej!

Lånar tråden lite i en relaterad fråga, vet någon om det finns att hyra verktyg för Wirsbos PEX-Q&E kopplingar?

Före mitt lilla projekt går materialet på ca 12000:- och expanderverktyg och röravskärare går på ca 3800:- lite för hög verktyg/mtrl kvot :-/
 
Äsch, fel.
 
Redigerat:
hahel skrev:
Hej!

Lånar tråden lite i en relaterad fråga, vet någon om det finns att hyra verktyg för Wirsbos PEX-Q&E kopplingar?

Före mitt lilla projekt går materialet på ca 12000:- och expanderverktyg och röravskärare går på ca 3800:- lite för hög verktyg/mtrl kvot :-/
Skit i Q&E. Det är för entreprenörer som skall sätta upp tusen kopplingar i samma fastighet. Kör med de vanliga kopplingarna så fungerar skiftnyckeln bäst. Ingen skillnad i kvalitet, bara arbetstid.
 
försökte beställa fårn 24tools men då bestälningen skulle skickad hängde sig datorn (haft datorstrul nu ett tag) när jag sen går in o kollar fattar jagingenting av de jag läser där....

hoppas verkligen inget klydda si så man får massa räkningar o skit.... :(
 
Linus_E skrev:
försökte beställa fårn 24tools men då bestälningen skulle skickad hängde sig datorn (haft datorstrul nu ett tag) när jag sen går in o kollar fattar jagingenting av de jag läser där....

hoppas verkligen inget klydda si så man får massa räkningar o skit.... :(
Om det handlar om att du inte förstår tyskan så kan du använda dig av http://www.google.se/language_tools?hl=sv för att översätta hjälpligt.
 
spocks_beard skrev:
Hej

Är det någon som vet om man kan hyra pressverktyg för de moderna vvs koppar-kopplingarna?
Känns lite tungt att köpa det för 10tkr

Men man kan räkna hem det om man ska ta dit rörmokare i tid och otid.
Eftersom det kostar en femhundring bara de gör upp på tomten :)

Jocke
Går att få loss lite billigare nä 10K, och de är rätt lättsålda när du känner dig färdig annars..
http://www.blocket.se/vi/18080127.htm?ca=15_s
Dock är det ju frågan om hur länge de är lättsålda..
Tycker inte man ser koppar på byggena ofta längre - mest i apparatrummen då, men det kanske är det du skall ha den till...!
 
Köp en gassvets och löd ihop det istället, den kan användas till mer än att pula rör.
 
Hmm.... lite gammal tråd men ändå :)
 
Styx skrev:
Går att få loss lite billigare nä 10K, och de är rätt lättsålda när du känner dig färdig annars..
[länk]
Dock är det ju frågan om hur länge de är lättsålda..
Tycker inte man ser koppar på byggena ofta längre - mest i apparatrummen då, men det kanske är det du skall ha den till...!
http://www.spiralservice.se/Shop/Details.asp?ProductID=816
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.