nädå. Ett vanligt enfas duger gott. Det finns sådanna med 16A ut :)

En jula betongblandare drog vist bara 700W men de kräver väl lite mer vid start.
Sen lär man väl vilja ha lite mer inkopplat också men ett litet elverk ska klara det hela inledningsvis och sen bör man väl satsa på att få upp mätarskåpet så snart som möjligt.
 
Ja, då verkar det ju gå att lösa då. Men det känns lite jobbigt just med grunden måste jag säga. Tomten ligger 15 mil bort och vi kan inte vara där mer än en dag i stöten (tills vi har fått upp en frigga eller liknande).

Vår grund blir ca 6,3 x 9,3 m.
1) Hur lång tid tar det att fixa den grunden då om man är några personer (ca 4st)? Börjar bli sugen på att leja bort det istället.
2) Vad kostar det med entreprenad (ungefär) och vad ingår då? måste man själv bistå med betongblandare och borr?
 
Du skulle nästan skaffa en husvagn temporärt. Låter som om det vorde kanon för dig så att du kan vara där hela helger
 
Ok, har nu fått svar på min fråga, enl. offerten i handen kostar det mig 89.000 kr att få min plintgrund om
34 plintar , den lägsta 30 cm och den högsta ca 2 meter. Det kostar minsann...
 
swecul skrev:
Ok, har nu fått svar på min fråga, enl. offerten i handen kostar det mig 89.000 kr att få min plintgrund om
34 plintar , den lägsta 30 cm och den högsta ca 2 meter. Det kostar minsann...
Är det ovan mark? eller totalt? Verkar ju högt. Jag kan göra det för 79 000:- :D
 
Det är på berg...borttagning av stubbar,stora stenar ingår ej.
sprängning ingår ej, återfyllning ach dräneringsslang ingår ej.
 
Så här ser fasadritningen ut... så ser ni plintarna också...
Vad hade varit rimligt pris tycker ni då?
Fick bara en offert, dem andra ville inte / hade inte tid men det känns
ju ändå inget kul om man ska betala för mycket! =(
 
  • plintfasad.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ingen som har något att komma med innan jag postar svaret till offerten...?
 
Mikael_L
För dom pengarna kan man ju ta ledigt ifrån jobbet i 3-6 månader (beroende på inkomst) och göra jobbet själv. Man borde hinna med att först läsa relevanta kurser på högskola, sen gratispraktisera en liten kort tid för att sedan till sist gjuta dom själv, ja nästan iaf ...

Ja, jag tycker det är dyrt, men med det menar jag inte att det är oskäligt eller så, det kanske är gängse prissättning. Vad vet jag ... Det lär ta en hel del tid iaf, och med ca 350-450 / timme så springer det snabbt iväg.

Kompisen lät gjuta sin platta för 170'. Hade han gjort jobbet själv (hade tagit ett par veckor) så hade han väl sparat sisådär 40'. Men han vågade inte ge sig på det själv. Plattan blev iaf väldigt bra. Den enda missen var att golvvärmefördelaren kom några cm snett, inte mycket att tjafsa om.

Har dom nämnt hur lång tid det ska ta? Isåfall kan man ju räkna ut om dom har en skälig timpenning.
 
Swecul: Har tyvärr inga svar på dina frågor, men har en egen fråga: Var det någon diskussion om maxhöjden för plintarna när du diskuterade offerunderlaget med de som gav bud? Själv kommer jag att få över tre meter som mest (bara i en hörna dock).
 
nej, det var inga exakta mått angivna, så länge det inte rörde sig om mer än 3 ½ meter för det
var maxlängden på formar dem hade....
 
jag gjorde min platta for ca 30.-35.000....gjorde då allt jobb själv utom gjutningen...73kvm..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.