Ska installera trådlöst inbrottslarm och har hittat Bosch Easy Series V2 som verkar lättanvänt och bland annat kan manövreras med kodbrickor för att slippa slå in sifferkoder. Är det någon som har erfarenhet av det här larmet?
Alternativet är DSC's välkända trådlösa Power serie som jag läst en del om här i forumet men Bosch larmet verkar enklare att använda...

http://www.alarmbutiken.com Alarmbutiken
http://www.teletecconnect.se Tele-Tec Connect
 
Trådlös kontroll kan du ansluta till DSC också. Säljs t.ex. i Alarmbutiken som du länkar till (WS4939). Inte för att jag skulle vilja ha det (för dålig säkerhet), men vill man så finns det.
 
Visonic kommer med en anläggning som heter PowerMax Pro under sista Q i år som jag tror kan vara riktigt intressant. Bl.a. inbyggd gsm och möjlighet till x10.
Deras PowerMax + finns på marknaden nu och fungerar enl mig väldigt bra.
 
X10 styrning verkar intressant för att kombinera larm och styrning av lampor mm. och en central enhet för att styra allt låter bra. Sökte på Visonic's hemsida men fick inga träffar på PowerMax Pro, vet du något mer? Det skulle vara perfekt att styra fönsterlampor med olika tider, helst kombinerat med en lux givare så de kan tändas och släckas efter dagsljuset också.
 
Är väl inte officiellt ännu tror jag...
PowerMax + har du x10 i men då inte inbyggd gsm. har inte 100 koll på x10 funktionerna men skicka ett pm med mail adress kan du få en utförligare instruktion och instruktionsbok i pdf format.
 
Jag har redan hittat dokumentation på nätet för PowerMax Plus men tack för erbjudandet :)
 
om du har frågor ang +:en har installerat snart 1000 st dock med inbrott/brand enbart men har lite koll på resten också =)
 
Hej, jag har köpt ett Powermax + från England och tänkte bara höra om man på ett enkelt sätt kan ändra språk från Engelska till Svenska?
 
A
Hobbyfixarn skrev:
Ska installera trådlöst inbrottslarm och har hittat Bosch Easy Series V2 som verkar lättanvänt och bland annat kan manövreras med kodbrickor för att slippa slå in sifferkoder. Är det någon som har erfarenhet av det här larmet?
Alternativet är DSC's välkända trådlösa Power serie som jag läst en del om här i forumet men Bosch larmet verkar enklare att använda...

[länk] Alarmbutiken
[länk] Tele-Tec Connect
Jag har haft ett Bosch Easy ett antal månader nu och är mycket nöjd med det larmet. Jag har dock ingen erfarenhet av DSC men av G4S larm samt vissa biliga larm, bland annat sådana med X10-styrning. Boschlarmet slår de billiga larmen med många hästlängder, bland annat eftersom X10 fungerar sisådär, iofs beror det på kvalitet på prylarna men jag har ingen bra erfarenhet av X10-styrning i alla fall.

Det tog väl en helg eller så att installera Bosch-easylarmet och jag har inte någon större erfarenhet av larminstallationer, men det var bara att följa installationsanvisningen.

Boschlarmet är mycket enkelt att använda. När man går hemifrån trycker man på en knapp så aktiveras larmet. När man kommer hem så antingen håller man upp den tunna fina kodbrickan mot manöverpanelen eller slår in sin kod eller så larmar man av via fjärrkontrollen som också ger bekräftelse.

Jag tycker dock *inte* att du ska köpa av alarmbutiken. En Bosch easy trådbunden rörelsedetektor kostar hos dem tre gånger så mycket som den kostar hos andra. En larmbutik med sådana ockerpriser ska man verkligen inte handla av.
 
Det blev ett Bosch Easy series larm som jag installerade för några månader sedan som vi också är mycket nöjda med. Hur enkelt som helsta att använda och inga falsklarm.
Installationen av grejorna gick fint men idrifttagningen tog lite extra tid för en trådlös deckare hittades inte direkt vid den första setup'en så jag fick ansluta den manuellt via menyerna. Det enda jag saknar som monteringstilbehör är en förhöjningsplatta till manövercentralen så att kablarna från centralenheten får mera plats om man inte kan fräsa in dom i väggen bakom.
Det här larmet kan jag också rekommendera!
 
var köpte du larmet?
 
Har en kompis som är installatör och han köpte det åt mig hos elgrossisten Solar. (Solar har även Easy series support som jag behövde ringa en gång under setup'en när det krånglade med att hitta en deckare).
 
Någon som har koll på om antingen Storel eller Elektroskandia har Bosch Easy i sortimentet?
 
A
Storel har inte Bosch Easy i listan. Möjligen kan de beställa hem men det har jag inte kollat.
 
Har kopplat in min Easy Series i helgen men får den inte att ringa ut och meddela att det är strömavbrott t.ex.
Måste man göra ngn speciell inställning då? har satt upp ett antal "RÖST" nummer i båda "rutterna" samt på primär och sekundär.

Har inte provat om den ringer ut vid inbrott..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.