Lumiance liten får självklart en 8" plats i men lådvolymen blir för liten och därav kommer högtalaren ej riktigt till sin rätta.

Jo min fråga gällande "sladdarna" var baserat på hur långa "sladdar" du skall dra från förstärkare till högtalare. För klen eller grov "sladd" ger felaktigt motstånd, och resulterar i dålig prestanda etc........
Följ outdoorspeakerdepots guide dvs eller följande > 33 m 16 AWG, > 50 m 14 AWG osv
 
Har du tips på var man kan köpa prisvärda högtalarkablar i sverige? Jag är en "normallyssnare" och ingen audiofil.
 
Elektrikern har garanterat på lager eller kan ta hem åt dig till en lägre kostnad förhoppningsvis. För normallyssnare och installation i vägg/tak fungera Supra Classic 1.6, 2.5 alt 2.5/H mycket bra. Nästa alternativ är att kliva över på 4-pars kabel.........
 
4 ledar ekk? ska enligt audiofilerna på hembio funka alldelles utmärkt
 
Stämmer, men då oftast för kortare längder och twistad.
 
Tack!
Var skall jag köpa kablarna? Har ni bra tips?
 
Kokos - du har PM
 
fman;601094 För klen eller grov "sladd" ger felaktigt motstånd skrev:
Det är inte några problem med för grova högtalar kablar. Däremot kan det vara skäl att inte välja för klen.
 
jakim

Jag kan garantera dig problem med för grova kablar vid dragning kortare/längre längder, och likaså för klena kablar.
Det finns som sagt en orsak till kabelgrovlek vs längd;-)
 
larsu

Hur går det?
 
Allt kablar är dragna och urtag för högtalarna är gjorda, skall montera högtalarna de närmsta veckorna och beställa reciver, återkommer med hur det låter när allt är inkopplat. Projektet är fn nedprioriterat till förmån för andra projekt bla ventilation.

mvh/Lars

Ps skulle jag göra om det igen skulle jag ha placerat högtalarna i taket istället. då skulle de inte ha synts lika mycket och jag skulle ha haft väggen "ren" och kunnat placera hyllor konst mm utan att ha varit bunden till hur högtalarna sitter Ds
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.