Vi var runt hos bla Siba,Elgiganten,ONOFF och en hemma butik.Vi fick bäst pris på hemma butiken och även bästa servicen.Kollade även med en lokal handlare men de var 12000 kr dyrare.
 
jag gillar inte att pruta, det är för mycket kanarieöarna för mig, så tretti.se var kanon för mig, bästa priserna på nätet, funkade perfekt med leverans osv. vi mesar behöver oxå någonstans att handla :)
 
Jag kan rekommendera http://www.vitvaror.net/handelshuset.html

De var billigare än någon annan på mina Husqvarna.

Skriv ner vad du vill ha och skicka ett mail. Kan du hålla dig till ett och samma märke så blir frakten billigare.
 
Blir nog snart gråhårig på detta att renovera kök...
Jag blev förvånad för i vårt fall ,så har den köksleverantör vi förmodligen kommer att köpa köket ifrån kunnat ge de bästa priserna på vitvarorna. Det gäller Siemens och Ballingslöv. Har fått offerter från några på nätet också, men de är ett par-tre tusenlappar dyrare.
Dessutom känns deras helhetslösning bra. Allt beställs genom dem och de sköter beställningar, leveranser etc.
Vi får väl se i slutänden om det var lika bra som det lät innan:)
 
Tessan100 skrev:
Blir nog snart gråhårig på detta att renovera kök...
Jag blev förvånad för i vårt fall ,så har den köksleverantör vi förmodligen kommer att köpa köket ifrån kunnat ge de bästa priserna på vitvarorna. Det gäller Siemens och Ballingslöv. Har fått offerter från några på nätet också, men de är ett par-tre tusenlappar dyrare.
Dessutom känns deras helhetslösning bra. Allt beställs genom dem och de sköter beställningar, leveranser etc.
Vi får väl se i slutänden om det var lika bra som det lät innan:)
Vi köpte till slut våra vitvaror - Siemens/Bosch - hos MediaMarkt. De hade det klart bästa priset och de flesta andra butiker och kökslev. kunde inte matcha offerten.

Lycka till !

//Fran
 
Hemmabutiken här i Borlänge gjorde ett kalaspris på en komplett Boschuppsättning.
Det var nog den handlare som jag räknat minst med, så man bör nog verkligen kolla runt på alla tänkbara ställen innan man slår till. :)

Hemmabutikens pris var lägre än om man räknat på varje vara från billigaste stället på Prisjakt.com (utan att räknat med X antal ggr frakt).
 
FredrikR skrev:
Hemmabutiken här i Borlänge gjorde ett kalaspris på en komplett Boschuppsättning.
Det var nog den handlare som jag räknat minst med, så man bör nog verkligen kolla runt på alla tänkbara ställen innan man slår till. :)

Hemmabutikens pris var lägre än om man räknat på varje vara från billigaste stället på Prisjakt.com (utan att räknat med X antal ggr frakt).
Visst är det intressant med de olika butikernas priser. Här i stan (V-ås) kikade Hemma-butiken på vår offert och sa på en gång att den låg under deras inköpspris!!!!
Trist bara att det tar hyfsat med tid att få in offerter från allt och alla men å andra sidan så sparar man oftast en rejäl slant på det sättet...:)
 
Ingen som rekomenderat trettio.se? Har handlat en diskmaskin därifrån.. fungerade skitbra. Ska handla alla vitvaror därifrån nu vid renovering av min lägenhet.

Mvh
 
Skickade offerter per mail till många...billigast var Richardsons i Karlstad...med frakt & försäkring. www.richardsons.se
 
rekomenderar trettio.se starkt! De ha bra priser på bra märken ("vanliga" märken), mycket att välja bland, fri hemleverans ända fram till dörren vilket jag tycker betyder mycke när man bor långt ifrån stan, samt att det är kort leveranstid. Vi fick hem våra varor på 4 dagar, min syster däremot fick vänta längre då vissa av hennes varor var restade för tillfället och då väntar de med att skicka ut allt men hör man av sig och ber om leverans omgående av de varor som finns så fixar de det=) Super tycker jag!!!
 
http://www.lavpriskoekken.se/
Beställde integrerad frys där, enda stället som har stora integrerade frysar till vettiga priser, monteras i IKEA kök som vanligt.
Dock så verkar utbudet vara större på .dk varianten, men det går alldeles utmärkt att få dem till Sverige.
Snabba och bra svar, bara de största märkena och mycket mera än frysar.
Andra delar har vi köpt från italien och tyskland - otroligt smidigt
 
Hej!

Jag letade fram vilka vitvaror jag ville ha på tretti.se, skrev ut inköpslistan (man kan göra en sån utan att beställa). Sedan gick med den till den lokala elhandeln och förklarade att om de kunde göra bättre pris så skulle jag självklart handla hos dem istället, och se vi fick bättre pris plus lite utökad service (de monterar nya vitvarorna samt tar hand om de gamla kasserade) ! :D
 
Redigerat:
esah15 skrev:
rekomenderar trettio.se starkt! De ha bra priser på bra märken ("vanliga" märken), mycket att välja bland, fri hemleverans ända fram till dörren vilket jag tycker betyder mycke när man bor långt ifrån stan, samt att det är kort leveranstid. Vi fick hem våra varor på 4 dagar, min syster däremot fick vänta längre då vissa av hennes varor var restade för tillfället och då väntar de med att skicka ut allt men hör man av sig och ber om leverans omgående av de varor som finns så fixar de det=) Super tycker jag!!!
Själv köpte jag allt mitt på Expert.se paket pris på Kyl, Frys, Ugn, Induktionshäll, Diskmaskin & micro hamnade ungefär 5000:- billigare än tretti och då har jag räknat med frakten på 600:-.
Anledningen till det billiga priset är just paketpriset samt att jag fick mer rabatt tackvare medmera kortet och sen fick jag ju till baka typ 300 att handla för på coop oxå..
 
Jag har kan bara rekommendera Gränsbygden. Jag begärde in offerter från vitvarumäklarna, tretti, en lokal elon och en lokal hemma butik. Nu beställde jag bara häll, micro och kyl + frys, alla av märket Siemens. På dessa varor fick jag 11k billigare hos gränsbygden än dyraste alternativet och 6k billigare än närmsta offert + att jag fick en vattenkokare med som bonus även den av samma märke (ca 1000 enl. nätpriser) Jag skickade offert via mail och ringde sedan de som inte svarat mig. Lycka till
Länk: http://www.gransbygden.se/
 
Redigerat:
Precis som många andra köpte vi större delen av våra vitvaror från en lokal elaffär, vi fick totalt 9500 kr i rabatt på kyl+frys, spisfläkt och inbyggnadsmicro. Hemkört och inburet i huset utan extra kostnad. Vi jämförde med tretti.se och de var 6000 kr dyrare på exakt samma paket.

Lokala handlare är the way to go. Dom måste ju priskonkurrera för att överleva, och dessutom är det väldigt trevligt att ha någon nära inpå att vända sig till om något skulle strula eller bli fel. I vårt fall var dörren till kylskåpet solskadat (tejp från förpackningen hade bränt fast i ytlacken) och det ordnades upp inom några timmar efter ett snabbt besök hos handlaren. Ny dörr på väg, och handlaren kommer hem och byter den åt oss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.