Vi har precis samma strategi. Det lutar åt www.carporten.se även för oss. Jag skall dock kolla deras möjlighet att specialanpassa måtten efter vår ritning som vi skickade in tillsammans med bygglovet. Fick en offert igår från Lövångers Bygg på ett prefab-garage 40 kvm med förråd i bakdelen - Kalaset landar på 55 000 (inklusive förrådsdörr, standardport, fönster och frakt). Prisvärt om man är ute efter ett garage.

Hur gör ni med underlag? Skall ni lägga betongsula eller asfaltera under carporten? Jocke - vad var det ni betalade per kvm asfalt? Har en polare som gjuter plattor som jag eventuellt funderar på att anlita.
 
Ett garage i samma storlek som Carproten's modell Car11B kostar 45750 inklusive frakt, port och dörr. Då är det dessutom i väggblock jämfört med carporten som kör färdigsågat "lösvirke". Vad tror ni?
 
Tror att vi betalade ca 11 000:- för 40m2.
 
kungkokos skrev:
Ett garage i samma storlek som Carproten's modell Car11B kostar 45750 inklusive frakt, port och dörr. Då är det dessutom i väggblock jämfört med carporten som kör färdigsågat "lösvirke". Vad tror ni?
Det låter faktiskt bra. Särskilt med tanke på att det är både port & dörr med. Carporten.se har bara en enkel bod-dörr (alltså som ett plank med ett "Z" på insidan.

Jag fick offert från carporten.se på lika stor carport som jag hade på bygglovet men då blev priset det 3-dubbla :(
Så antingen blir det en standard Car11B & göra förrådet längre, alternativt göra det helt i lösvirke.

Din offert där från lövånger på 45' ser iofs bra ut, måste kolla lite närmare på det!
 
OBS! Vill man ha en finare dörr (korrigering - port) av modell Crawford Classig kostar det 7500. 27-graders takstolar kostar 7000. Reglar cc300 kostar 1000. Motor till port kostar 4000.
Det drar alltså snabbt iväg om man vill avvika från standard. Alla priser för standarutförande finns på deras hemsida.
Hur stort har du bygglov för och varför blev det så dyrt med carporten.se?
 
Carporten jag har på bygglovet är ca. 12m x 4m (50/50 carport/förråd). Min carport vad bredare än vad carporten.se har på sin standard. Skulle jag ha exakt efter min ritning landade det på över 90 000:-, om jag istället kunde köra standardbredd blev det ca. 75 000:-
 
Det blev ju rätt dyrt förstås. Men visst medföljer takpannor och hängrännor i carportens paket? Det är ju en fördel i sådana fall mot andra tillverkare.

Hur gör man egentligen med avlastning av sådana saker - behövs det kranbil eller kan man göra på annat sätt? Man kanske kunde spara en slant på att sambeställa om det skulle passa i tiden.
 
I paketet från carporten.se ingår det precis som du säger takpannor & hängrännor och leveransen sker med en lastbil med kran, så avlastningen ingår.

Beställer man från lövånger måste man lasta av själv & det verkar inte ingå något takmaterial.
 
Då blir det Carporten.se! Tack för informationen!
Vet du vilken takpannetillverakre de har eller om man kan välja bort dem?
 
Takpannor från Benders.
Observera att det inte kommer med något golv till förrådsdelen och att det endast är en skjuldörr.
 
brosan har just beställ från dom, och var tvungen att gjuta golvet i förrådet själv. Tror det hamnade på runt 20-25000 för gjutning plus lite andra gräv jobb för regnvatten
 
Va? Bara för förrådet? Det låter helt galet! Det är vad min polare tar för hela plattan! Ca 1000 spänn/kvm kan man räkna med för en oisolerad platta utan kantbalk. Ingick inte grusvägen fram till carporten också i priset?
 
Kan vi beställa platta av din kompis? Annars hade jag tänkt göra en plintgrund, men om vi kan få ett bra pris så kan jag fundera på platta ;)
 
Vi får höras av om det prata carport/platta lite mer ingående!
 
Förresten - om du ändå skall gjuta plintar för en car11B hos dig kan du väl göra exakt lika rakt över gatan? ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.