Ja, fy bubblan! Spela in samtalet! Jag hade också fått min offert muntligt!
 
Tjejen som jag pratade med hänvisade till ett avtal som jag tror hette "Boängsåsen". Be dem att kontrollera vad som står där.
 
Ända till i torsdags var det gratis. Denna veckan kostar det 15000 enligt deras system. Avtalet hette Boängsåsen.
 
Kanske billigare nästa vecka igen ? Jag fick uppgiften att det skulle vara gratis i mitten av januari och beställde ip-telefoni och 250kbit/s "bredband". Att uppgradera sig skulle vara kostnadsfritt men nedgradering skulle kosta 300:-. Dock har jag bara fått skriva på för ip-telefonin än. Jag har bara mitt muntliga avtal att gå på för de övriga delarna. Skulle det bli strul så är vi iallafall flera som fått samma muntliga avtal verkar det som.

Jag hade bett om en offert redan i November men fick ingen trots flertalet påstötningar. I mitten av januari fick jag veta att den troliga anledningen var att det inte kostade något. Så då makulerades min offertförfrågan och jag gjorde en beställning istället.
 
Hej!

Testade att ringa igen och nu är det gratis igen (efter mycket väntan i luren medan kuntjänstsnubben pratade med någon annan)! Fick t.om. en kamera när jag band mig i ett år!?
Känner inte riktigt igen telia...
 
Vi får hoppas att Telia skärper till sig. Vi har också blivit lovade gratis anslutning. Har grejorna ligger och väntar på ICA. Har inga papper på att det skall vara gratis men har blivit lovad muntligt. Har i och för sig papper på att jag begärt offert redan i november, det kanske räcker som bevis då det uppenbarligen har varit gratis fram till nu!
 
Jag beställde också tele & bredband idag och då fick jag svaret att det inte skulle kosta något.
 
Vad bra! Så märkligt att jag fick det svaret jag fick! Men men, ju fler som får samma prisuppgift desto bättre!
 
tack för tipset med kameran :) Passade också på. Anslutningen = Gratis. Så det blev en 100/10 lina..
 
Jag har deras 100/10 lina idag och det är riktigt riktigt bra :D
 
Idag kom hela paketet från Telia - 1 bredbansfördelare, 1 digitaltv-box (HDTV-kompatibel??), 1 IP-telefoniomvandlare och en Olumpus E-210! Finfint!

Killen på Telias kundtjänst pratade om att man skulle ha IP-telefoniomvandlaren i mediaskåpet och där sätta det "första" jacket. Därefter kunde man dra koppar i hela huset istället för nätverk. Då slipper man ha en tele-omvandlare i varje rum där man vill ha telefon. Låter smidigt! Har ni pratar med era elektriker/husleverantörer om detta?
 
Två tomter ute på hemnet längs gatan nu. Jag är lite fascinerad. 1.27 respektive 1.29 Megakronor och inget om att fjärrvärmeanslutning+växlare skulle ingå. En prisökning på över 50% ett halvår efter tillträdet ifall de går för detta. Kanske bra när det är dags att förhandla med bankerna inför låneplaceringen?

:)
 
Valde ni till garage från början eller kör ni det efteråt? Ifall ni har beställt, något tips på någon vettig firma?

/Micke
 
Jag kommer att bygga carport med stort förråd av lösvirke, alternativt köpa en byggsats från carporten.se och göra förrådsdelen större.
Svårt detta när man redan har hus och har samlat på sig så mycket saker, då behöver man få upp ett förråd så snabbt som möjligt!
 
Bygger sannolikt på egen hand när vi sett var ekonomin tar vägen efter själva husbygget. Bygglov dock sökt för garaget i samma veva som huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.