GAAAAH för danska parkeringsvakten som påstår att det inte fanns parkeringsskiva fast det finns fotobevis. 910 DKK vill dom ha.
Men sista ordet är inte sagt än.
 
  • Arg
  • Wow
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Beställde en bok från Bokus nu i helgen, snabb leverans till postlåda (ja de skrev brevlåda men jag vet vad som avsågs) utlovades med Citymail.
Idag får jag ett SMS strax efter kl 12 -"Hej, paket från Bokus finns vid din dörr/brevlåda" samt bifogad bild.
Vått oranget Bokus-paket ligger vid ytterdörren på en grå träveranda med en matta, levererat av Citymail.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kommer hem strax efter kl 17 för att finna ett ganska blött paket 👿

Såhär skrev jag till Bokus:
Fick SMS idag strax efter kl 12 att mitt paket från Bokus levererats ”till min brevlåda eller vid ytterdörr” – kommer hem kl 17 och finner ett ganska blött paket. Hur i h**sike tänker leverantören CityMail när de lägger ett paket på farstutrappan, ett paket som mycket väl går ned i vår postlåda.
Dags att ta ett snack med dem? Om jag har tid/orkar så tar jag det vidare för det är inte första gången som CityMail är såhär hjärndöda, dock inte vid leverans från er utan andra butiker.

Gaaaarrrgh!
 
  • Ledsen
  • Arg
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
Uppgiven restid hemifrån mig till Ulltuna utanför Uppsala är 1,32, sträckan är exakt 10 mil.
Dit idag tog det 2,41, försenad som jag blev fick jag jobba 6 timmar nonstopp för att hinna göra det jag skulle, sen tog det bara 2,06 hem.
4,47 timmar för att åka 20 mil GAAAAAAAAAHHHHHHHHH !!!!!!!!
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
RoTe
Isakare Isakare skrev:
Uppgiven restid hemifrån mig till Ulltuna utanför Uppsala är 1,32, sträckan är exakt 10 mil.
Dit idag tog det 2,41, försenad som jag blev fick jag jobba 6 timmar nonstopp för att hinna göra det jag skulle, sen tog det bara 2,06 hem.
4,47 timmar för att åka 20 mil GAAAAAAAAAHHHHHHHHH !!!!!!!!
Låter ju nästan som du åker tåg 😂
 
  • Haha
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Uppgiven restid hemifrån mig till Ulltuna utanför Uppsala är 1,32, sträckan är exakt 10 mil.
Dit idag tog det 2,41, försenad som jag blev fick jag jobba 6 timmar nonstopp för att hinna göra det jag skulle, sen tog det bara 2,06 hem.
4,47 timmar för att åka 20 mil GAAAAAAAAAHHHHHHHHH !!!!!!!!
Tycker det låter som att du behöver reducera packningen till 45ish kilo och börja åka mc till jobbet istället. Då tar det bara 4,5h att åka 20 mil när vi har 30cm nysnö…..
 
  • Gilla
  • Haha
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Z
Gaaahhhhh för köparen av vårt hus, som har en bank som segar med att bevilja bolån.

Ångesten är på topp 😵‍💫🙄
 
  • Ledsen
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 4 till
  • Laddar…
Gaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh!
Frostade av (var lika mycket is som på Antarktis!) frysen i söndags.
Hade sparat ca 10 liter blåbärsrester som jag tänkte göra sylt på för några år sedan men nu bestämde mig för att slänga.
Ställde det i vasken i uteköket och hällde efter hand i isen som hackades loss från frysen.
Idag var jag nere i källaren för att mäta ut ett vattenrör och får se detta:
Blåbärsvätska och isfläck på väggen i källaren, bredvid ett bortkopplat avloppsrör och en grå soptunna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Idiot som jag var hade jag glömt att avloppet från uteköket var bortkopplat eftersom vi dragit om vattenrören i det rummet.
All is och ”blåbärssaft” som tinat hade runnit ner på väggen.
Tog en stund innan jag kom på vad det var🤪😣
Gaaaaaahhhh
 
  • Wow
  • Ledsen
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Gah.

Har köpt karm och innerdörrar. Karm 118 mm för att passa väggarna i bredd (gips Osb 70-regel Osb gips). Bredden är förstås rätt men varför har man förborrat hål för karmhylsor 30mm från kanten på karmen? Det blir 5-6mm in på regeln, dvs för nära kanten för att kunna skruva, speciellt med indu-prog skruven som är rätt grova.

Det blir ju skit på alla väggar med dubbla skivor….
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.