R Rejäl skrev:
Kontanter kan vara skattade och oskattade vilket menar du?
Som jag sa, kontanta pengar, sådana som prasslar och lämpligtvis förvaras med ett gummiband runtom.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
R
FredrikR FredrikR skrev:
Som jag sa, kontanta pengar, sådana som prasslar och lämpligtvis förvaras med ett gummiband runtom.
Om det är dina så är dom skattade..
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Om det är dina så är dom skattade..
Det vet du, men vi fick iaf besikta innan tillträde. 😉
Men du skulle bara veta vad mäklaren hade på sig...!
 
R
FredrikR FredrikR skrev:
Det vet du, men vi fick iaf besikta innan tillträde. 😉
Det var en snäll säljare..
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Det var en snäll säljare..
Alltså jag tror det kan ha varit mäklarens svåger som vi köpte av, han jobbade på Anticimex och frun hans var på Svensk Fastighetsförmedling, samma firma som mäklaren representerade.

Vilken slump va?!
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
R
Du stava visst fel heter det inte Antisemen?
 
  • Wow
Pin
  • Laddar…
N Niq skrev:
Nu har jag sålt ett hus och köparen krånglar massor. Dom vill göra en egen besiktning av huset och litar inte alls på mig o min besiktningsman fast vi säger att huset är 1000% felfritt. Det har ju uppkommit lite slitage men inte så mycket. Det är i orginalskick sedan det byggdes för inte så länge sedan i början på 1980talet.

Dessutom kräver dom att jag ser till att det finns servitut på hela vägen o inte bara halva eftersom den flyttats lite sen tomten bröts ut på 1960talet.
Dom ska krångla om allt. Det hade ju bra räckt om dom gått o skakat hand med grannen så hade allt ordnat sig mycket snabbare.

Vi har nog skrivit något avtal med någon besiktningsklausul men den tänkte vi strunta i för dom gjorde inte sin besiktning den helg som jag hade tänkt mig. Så nu har vi gått till köpare nummer 2 på listan som kan tänka sig att köpa direkt utan att krångla med någon egen besiktning.
Men vänta! Har ni skrivit kontrakt och köpesumman står där gäller väl det och besiktning, servitut mm är deras boll nu?!?! Drar de sig ur tror jag du borde ha rätt till ersättning ifall de avbryter och kan erbjuda köpare2 att genomföra köpet istället?!?!
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Men vänta! Har ni skrivit kontrakt och köpesumman står där gäller väl det och besiktning, servitut mm är deras boll nu?!?! Drar de sig ur tror jag du borde ha rätt till ersättning ifall de avbryter och kan erbjuda köpare2 att genomföra köpet istället?!?!
...och dessutom har vi inte fått veta om köparna nummer 1 är sambo och om detta ska vara deras gemensamma bostad?
Det fattas så mycket info här, så jag kan inte ge något bättre råd än att inte skaka hand med mäklaren! Och säljaren måste kolla så att inte Ernst har varit där och hemmapulat då på 80-talet, innan han blev känd, för då kan det bli 100% dolda fel istället!!! Och tänk om Ernst använde den där icke-servitutsvägen för att gå barfota på???
 
  • Haha
  • Gilla
djanlov och 2 till
  • Laddar…
Varför klarar ni inte ut allt över en kopp kaffe på fem minuter
 
  • Haha
  • Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Du stava visst fel heter det inte Antisemen?
Antisemen? Nä, jag gillade beskrivningen av mäklaren.

 
  • Haha
djanlov och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jag föredrar kontant affärer, trist när folk kommer och gnäller efteråt men har man fått betalt kan man lätt skaka av sig sånt och låta dem besikta bäst de vill.
Ja skulle dom bara betala så skulle allt vara bra. Nu krånglar dom bara om sin besiktning
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N Niq skrev:
Ja skulle dom bara betala så skulle allt vara bra. Nu krånglar dom bara om sin besiktning
Var tog säljaren vägen nu?
 
S Sona2012 skrev:
Men vänta! Har ni skrivit kontrakt och köpesumman står där gäller väl det och besiktning, servitut mm är deras boll nu?!?! Drar de sig ur tror jag du borde ha rätt till ersättning ifall de avbryter och kan erbjuda köpare2 att genomföra köpet istället?!?!
Ja att dom kräver besiktning enligt vårat kontrakt och vägrar betala innan den är gjord måste väl räknas som att dom drar sig ur och bryter mot avtalet.
Ja dom borde ju själva ordnat servitut och tillstånd på allt som bla. balrogburen och strömkabeln från grannens hönshus och ordnat alla juridiska avtal till fastigheten dom inte ännu äger.
 
  • Gilla
  • Haha
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Varför klarar ni inte ut allt över 14 långburk på fem minuter
Hear, hear!
 
  • Älska
  • Wow
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Varför klarar ni inte ut allt över en kopp kaffe på fem minuter
Dom är från stan och förstår sig inte på hur man gör upp saker på landet. Dom har säkert aldrig ens sett ett riktigt drängaslagsmål
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
BengtH och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.