• Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Potum. 🙌🍻
Glas med öl från Toppling Goliath-bryggeri bredvid en burk Potum Brewery NEIPA på en bänkyta mot kvällshimlen i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Edlunn och 5 till
  • Laddar…
Apex, Graven image ipa. Mycket bra 👍🏻
 
  • Burk och glas med Apex Graven Image IPA-öl på ett bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Edlunn och 4 till
  • Laddar…
Omnipollo x Toppling Goliath - Pseudo Church
Glas med öl från Toppling Goliath bredvid en färgglad burk på ett bord, bakgrund med TV och inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte dum alls. 👌🍻
 
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Omnipollo x Toppling Goliath - Pseudo Church
[bild]
Inte dum alls. 👌🍻
Ser fin ut, både burk och öl 🍺
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Kvällens avslut blir en smuttis. Stout of heaven från Bryggverket. Godis på burk, inte så ”söt” som vissa imperial är. Men smakerna sitter fint.
 
  • En burk Stout of Heaven imperial stout från Bryggverket och ett halvtom glas på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Uffe A och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag drack en Jever igår, och insåg att det har hänt saker på ölfronten under 30 års tid.

Jag minns att vi ansåg jever som helt ofattbart besk ... då ...

Igår då?, tja, en bra, rätt OK beska, en del fina smaker, kanske inte ska kallas smakrik, men för öltypen är den väl rätt OK smakrik.
Men absolut inte överdjävlig besk, utan bara tydlig beska, skulle jag kanske kalla det idag. :)
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Fermenterarna.
Ölburk och glas med gul dryck på ett bord, burken dekorerad med en räv som sitter på en pall, TV i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Edlunn och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Nu blev det äntligen ett bra tillfälle att prova den alkoholfria Guiness'en.
Alkoholfri Guinness 0.0 burk bredvid ett glas med mörk stout och skummig yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad ska jag säga om den?
Ja den smakar nästan Guinness, eller ärligt talat, den är väl inte alls "nästan en Guinness".
Är den bra då? Är den OK?

OK tycker jag den var, det är trots allt en hel del känsla av stout, men förvänta dig dock inte att det smakar samma.

Köper jag den igen?
Ja kanske, men måste jag dricka alkoholfri öl så kan det å andra sidan bli så att jag väljer en vanlig alkoholfri lager, som ofta är mer lik i smaken.
 
  • Gilla
Uffe A och 5 till
  • Laddar…
Ett glas med mörk öl och en burk märkta "Rainy Days Autumn Lager" står på ett bord i trädgården, med ett hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fel namn för dagen men ganska len och trevlig. Kan man säga rund beska?
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 5 till
  • Laddar…
After run och grillöl i ett. 😎🍻
Ett glas hazy IPA-öl bredvid en färgglad ölburk med design, placerat på en grill utomhus med en bakgrund av äng och kvällshimmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Blev ett par under kvällen, en god session IPA med fina smaker. Senare så blev det en Porter från Torsöl. Sitter och smuttar på den, och den är riktigt bra. Len och smakerna sitter fint. Högt betyg. Litet microbryggeri ute på Torsö i Vänern. Smakat ett par tidigare som varit ok, men denna Porter är det bästa som jag smakat därifrån.
Beställd på bolaget.
Ellens Porter från Torsöl om någon vill testa.
 
  • Burk med The Pine Ridge Brewerys Pushy Parrot's Session IPA, röd etikett med färgglad papegoja, 330 ml, 5,1% volym.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Flaska Ellens Porter från Mikrobryggeri Torsöl och ett glas med skummande porter på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Söndagen får avrundas med datorn och en ”massa måsten”. Boka bilservice, ansöka en massa hos försäkringskassan, tidredovisa i jobbet osv..
Då passar en belgare bra. Men jag vet inte, idag smakade den här lite metalliskt och tunt.

Brunt belgiskt öl Maredsous i glas och flaska på träbord, skummande dryck mot vit kakelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MjO_BlåNagel och 2 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Denna är typ lika god som etiketten är vacker, 7/10
Bättre än medel men sämre än förhoppningen, ganska tunn i smaken men kan vara att den är lite för kall.

[bild]
Tog en idag. Matkällaren håller 10 grader just nu, så det var vad den var. Klart bättre än kylskåpskall.

Ett glas med gyllene öl bredvid en burk med etiketten "Collective Arts Radio The Mothers Double IPA 8.2%", placerade på en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MjO_BlåNagel och 7 till
  • Laddar…
Min höll nog nära 4 grader och det tog bort rätt mycket. Lagom är bäst alltså.
 
  • Gilla
tensiden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.