Ja de kommer väl o hämtar en snart 😂
 
  • Haha
pjgb och 2 till
  • Laddar…
Hade först tankar på en invändig antik låskista och endast ha ett klassiskt nyckelhål på framsidan. Men det skulle bli för opraktiskt med nyckel när man ska åt spadar och annat som ska rymmas här. Fick hem en klassisk skjutregel idag
Svart klassisk skjutregel för dörr, liggande på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
1977bjorn 1977bjorn skrev:
Har kollat på lite olika gångjärn. Började med ett billigt från Biltema. Det funkar säkert till något mindre precist eller lättare dörr.
Det andra är från bårebo. Trevligt gångjärn med höjdjustering men lite för mycket glapp.
Det sista från ASSA. Och en del spel i det, men när det är stängt så linjerar det fint jämfört med de andra två.

Av någon anledning såldes de styckevis. Vem fn köper ett gångjärn? Jag gjorde det åtminstone 😁
Får beställa ett till nu.
[video]
Bra gångjärn i rostfritt är fabrikat ROCA som kan köpas av Leif Arvidsson AB, de bästa man kan köpa. De levereras med en klick korrosionsskyddande fett på tapparna som man lämpligen kan stryka ut på glidytorna. Kan beställas med rostfria skruvar.
 
J Jochi skrev:
Bra gångjärn i rostfritt är fabrikat ROCA som kan köpas av Leif Arvidsson AB, de bästa man kan köpa. De levereras med en klick korrosionsskyddande fett på tapparna som man lämpligen kan stryka ut på glidytorna. Kan beställas med rostfria skruvar.
Tack för tipset, men det fick bli ASSA-gångjärnet, fått hem ett till nu.
 
Jiiises. Åkt på årets mansförkylning så det är dåligt med uppdateringar. Idag fick jag hem Båtsmörja! 😁

En del av processen (för mig) är att testa nya tekniker och material. Därför tar det lite tid. Men, det är skönt med projekt som inte har någon deadline.

Mitt liv är fyllt med vansinnesprojekt, en gång höll jag på att betsa en pall i en månad 😂
Jag har en fåtölj nämligen som har en specifik betsning och målet var att man inte skulle se skillnad på orginal och icke orginal.

Så fort jag är på benen igen ska det fräsas för gångjärn, montage och sedan ytbehandling!

Flaska med båtsmörja i en hand, etikett med varningstext och föreskrifter synlig. Bakgrund av träplankor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.