606 läst · 18 svar
606 läst
18 svar
El motor y/d brytare
Hela den tråden passar för att TS ska gå tryggt i mål. Att "motorklemmbrett" i detta fallet är utfört enligt äldre SEN-norm hindrar inte att principen att koppla in en YD eller lägga blecken rätt är något praktiskt problem. Är motorn inte stor dvs långt förbi BH-fallen behöver man inte ens fundera på tex omkoppling vid gynnsamt fasläge 30 eller 60 grader diff för motorns remamnent genererade EMK.A Avemo skrev:
Det relevanta i första hand förTS är att kolla så motorn är utlagd för 380-400 V I D-koppling.
Jag är inte riktigt med på vad detta innebär. Men om man skall styra omkopplingen till ett gynnsamt fasläge pratar vi väl knappast om en manuell YD-start?GK100 skrev:
Jo det gäller ju även vid en manuell omkopplare fast givetvis är nyttan då rejält operatörsberoende. Man har kanske typiskt 500 ms på sig till dess skillnaden är praktiskt obetydlig så är man rimligt rask ger det trots allt lite plus också vid småmotorer och manuell omkopplare.A Avemo skrev:
Liknande trådar
-
CTC EcoHeat - "Motorskydd låg ström" (efter "Fel fasföljd")
Värmepumpar -
Allt om motorcykeln
Övrigt Off Topic -
Byta fläktmotor utedel luftvattenpump Fujitsu
Värmepumpar -
Hur byta snäckväxel markis och lägga till elmotor?
Altan & Uteplats -
Bytt klippmotor Stiga 225s och får felmeddelande i display klippmotor fel
Robotgräsklippare