Vi har lite småmissar efter vår badrumsrenovering, de har åtgärdat lite, men nu ca 5 månader senare hittar jag bara mer jag stör mig på.
De påstår att man inte kan få åtgärdat alla skavanker, att besiktning sker med två meters avstånd.
Ska det verkligen se ut såhär, mestadels mindre fogmissar, och att det flisar sig där de delat på klinkerplattorna, borde de inte då lagt mer fog eller annat där?
Golvbrunnen kanske är rätt (bortse från att den behöver rengöras 🥴) jag trodde bara att det skulle kanske ligga plast eller vara mer slätt runt om hålet under plattan, syns ju bara när vi ska rengöra och kanske är rätt.
Rinner också ut vatten från duschen i ena hörnan, så det känns som att fallet är fel i ena badrummet.
Som sagt mkt smågrejer, men stör mig när vi lagt så mkt pengar på det.
 
  • Närbild av gråa klinkerplattor med ojämn fog och synliga kantflisor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppnad golvbrunn i badrum med synliga skavanker, inklusive trasiga klinkerplattor och smutsig brunn, omgiven av grå fog och kakelplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av två klinkerplattor med fog emellan, mindre fogmissar och små skador synliga på plattornas yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild av gråa klinkerplattor i ett badrum som visar dålig fogning mellan plattorna med synliga sprickor och skavanker.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av klinkerplattor med små fogmissar och skavanker.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Leksaker på en hylla i ett badrum, där kakelplattorna är ojämna med vit missfärgning, vilket visar tecken på fog- och installationsfel efter en renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Klinkervägg i en dusch med en synlig fogmiss och flisad kant vid en metallögla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på klinkerplattor där ett fogfel syns tydligt, med en liten glipa mellan plattorna och flisade kanter på grund av felaktig delning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Klinkerplattor på väggen i ett badrum med synliga fogmissar och flisningar vid delningen av plattorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av gröngrå kakel med en spricka och fogbrister efter badrumsrenovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Klinkervägg i badrum med en synlig spricka och bristande fogning i närbild. Växt i kruka i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på klinkerplattor med synlig fogmiss och kantflisning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Madeleine128 skrev:
Vi har lite småmissar efter vår badrumsrenovering, de har åtgärdat lite, men nu ca 5 månader senare hittar jag bara mer jag stör mig på.
De påstår att man inte kan få åtgärdat alla skavanker, att besiktning sker med två meters avstånd.
Ska det verkligen se ut såhär, mestadels mindre fogmissar, och att det flisar sig där de delat på klinkerplattorna, borde de inte då lagt mer fog eller annat där?
Golvbrunnen kanske är rätt (bortse från att den behöver rengöras 🥴) jag trodde bara att det skulle kanske ligga plast eller vara mer slätt runt om hålet under plattan, syns ju bara när vi ska rengöra och kanske är rätt.
Rinner också ut vatten från duschen i ena hörnan, så det känns som att fallet är fel i ena badrummet.
Som sagt mkt smågrejer, men stör mig när vi lagt så mkt pengar på det.
Små små missar i fogen tror jag kanske ni får stå ut med, den detlajnivån handlar nog snarare om hur duktiga hantverkarna är och hur lång tid och nmggrant dom gör saker.
Men fallet är ju viktigt, men än mer så att golvbrunnen är rätt monterad: Utseendet är ju skitsamma, men är det verkligen ett tätskikt som är korrekt anslutet däri ?
Det är kanske en duk, det där vit-gula, svårt att se på bilden.
 
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Små små missar i fogen tror jag kanske ni får stå ut med, den detlajnivån handlar nog snarare om hur duktiga hantverkarna är och hur lång tid och nmggrant dom gör saker.
Men fallet är ju viktigt, men än mer så att golvbrunnen är rätt monterad: Utseendet är ju skitsamma, men är det verkligen ett tätskikt som är korrekt anslutet däri ?
Det är kanske en duk, det där vit-gula, svårt att se på bilden.
Jo men tätskikt bör där vara, trodde bara det kanske skulle vara annat slätt material över, men då är det i sin ordning? Vi kan ju ingenting 🥴🤣
 
  • Närbild på ett golv med tätskikt runt en avloppsbrunn som visar underliggande material och en sexkantskruv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
perssun
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Små små missar i fogen tror jag kanske ni får stå ut med, den detlajnivån handlar nog snarare om hur duktiga hantverkarna är och hur lång tid och nmggrant dom gör saker.
Men fallet är ju viktigt, men än mer så att golvbrunnen är rätt monterad: Utseendet är ju skitsamma, men är det verkligen ett tätskikt som är korrekt anslutet däri ?
Det är kanske en duk, det där vit-gula, svårt att se på bilden.
Är lite orolig med där det är sågat i klinkerplattorna, ser ut som att det flisar sig mer och mer, vet du om man kan göra något åt det?
 
Inte för att skylla på någon, men för att få all fakta på bordet: Vem bestämde plattor och vem köpte in dom?
 
tensiden tensiden skrev:
Inte för att skylla på någon, men för att få all fakta på bordet: Vem bestämde plattor och vem köpte in dom?
Jag beställde plattor, men det har ju inte med fogmissarna att göra.
Jag fick heller ingen återkoppling om att de skulle vara svåra att såga i under tiden, utan det var ju efteråt när jag påpekade ojämnheter. Det jag mest undrar över nu är fogmissar och om jag kan göra något åt det som flagar nu där de blivit sågade 😃
Samt om brunnen är som den ska
 
Det är för många smågrejer för att acceptera, hade det varit en urtvättad fog eller nån fotoprojekt här och där hade det varit (acceptabelt), sånt löser du själv men det där va en hel del slarvfel. Det där hade dom fått fixa om det va hos mig. Du skulle ju inte accepterat om du hämtar ut nya bilen och bränner iväg med punka, stenskott i framflutna och en motorlampa som är tänd utan att kräva att det åtgärdas?
 
  • Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
F Fjonken skrev:
Det är för många smågrejer för att acceptera, hade det varit en urtvättad fog eller nån fotoprojekt här och där hade det varit (acceptabelt), sånt löser du själv men det där va en hel del slarvfel. Det där hade dom fått fixa om det va hos mig. Du skulle ju inte accepterat om du hämtar ut nya bilen och bränner iväg med punka, stenskott i framflutna och en motorlampa som är tänd utan att kräva att det åtgärdas?
Nej men precis, fogmissarna är ju verkligen hål rätt in, ingen fog alls på vissa ställen. Lutningen på golvet insåg jag inte först, gick och skyllde på mannen att han duschade fel 😅
 
M Madeleine128 skrev:
Nej men precis, fogmissarna är ju verkligen hål rätt in, ingen fog alls på vissa ställen. Lutningen på golvet insåg jag inte först, gick och skyllde på mannen att han duschade fel
Om lutningen är fel så har du tyvärr ett större problem än några fogmissar, såg även slarvigt skurna plattor. Troligen så kommer dom förhala det hela då dom vet om vilket jäkla jobb det är att åtgärda, bakfall är inget man bara rättar till på en förmiddag
 
  • Gilla
EvertL och 4 till
  • Laddar…
F Fjonken skrev:
Om lutningen är fel så har du tyvärr ett större problem än några fogmissar, såg även slarvigt skurna plattor. Troligen så kommer dom förhala det hela då dom vet om vilket jäkla jobb det är att åtgärda, bakfall är inget man bara rättar till på en förmiddag
Nej så är det ju…
 
Allltså fogarna såg ju för jävliga ut. Jag har fogat två gånger och gör det bra mycket bättre. Tyvärr så är det mest kosmetiskt så det är tekniskt inget stort problem.

Är det silikon till vänster på bild 3?

Skärningen av plattorna är ju under all kritik. Det var inte heller snyggt men samma sak där. Tekniskt så behöver det inte vara ett problem i längden.

Bakfallet är ju riktigt illa som föregående har skrivit.. jag hade aldrig accepterat det. Och därför får jag gör allt själv för jag vill inte chansa och riskera när det är dags.
 
D Dr Benz skrev:
Allltså fogarna såg ju för jävliga ut. Jag har fogat två gånger och gör det bra mycket bättre. Tyvärr så är det mest kosmetiskt så det är tekniskt inget stort problem.

Är det silikon till vänster på bild 3?

Skärningen av plattorna är ju under all kritik. Det var inte heller snyggt men samma sak där. Tekniskt så behöver det inte vara ett problem i längden.

Bakfallet är ju riktigt illa som föregående har skrivit.. jag hade aldrig accepterat det. Och därför får jag gör allt själv för jag vill inte chansa och riskera när det är dags.
Ja jag förstår inte hur man lyckas med att foga så illa, nej bör vara fog på alla bilder
 
  • Gilla
Globetrot och 1 till
  • Laddar…
Vi har lärt oss den hårda vägen att man ska ta med en besiktning man i projektet. Vår är petig och firman vi anlitade håller på nu att byta plattor som är dåligt kapade. Det skall inte se ut som man gjort det själv om man anlitar proffs.

Se bild på icke acceptabelt kapad enligt vår besiktning man. Så, nej. Låt dem korrigera innan du betalar slutfakturan!
 
  • Bild av en vit kaklad yta med ett blått tejp bit som markerar en dåligt kapad kant, bredvid en metall list och en rulle toalettpapper.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
sandkaan och 1 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Inte för att skylla på någon, men för att få all fakta på bordet: Vem bestämde plattor och vem köpte in dom?
Firman vi har försökte sig på att påstå att det var kvalitet problem med plattan när de kapade fult. När det blev en anmärkning under slutbesiktning och ej godkänt så gör de om nu…och vips ser det jättefint ut! Det är bluff och båg att det inte skulle gå pga plattor. Känns mer som att det har med sågbladet att göra.
 
Redigerat:
Globetrot Globetrot skrev:
Firman vi har försökte sig på att påstå att det var kvalitet problem med plattan när de kapade fult. När det blev en anmärkning under slutbesiktning och ej godkänt så gör de om nu…och vips ser det jättefint ut! Det är bluff och båg att det inte skulle gå pga plattor. Känns mer som att det har med sågbladet att göra.
Jag är bara förvånad att när kapningen blir så. Att man inte kastar plattan och börjar om.
Hade sparat så mkt bekymmer och tid för alla.

När då chansar man på att komma undan.

Gör jag det själv så har jag också ett val om jag vill fortsätta eller inte. Men när man betalar för det..
 
  • Gilla
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.