Jag brukade handla på autodock men tröttnade på lev tiden, 2-4 veckor vill jag påstå att du kan förvänta dig, så var det för mig. Har alldrig handlat där mer sedan jag en gång handlade på Trodo, då står det datum under alla artiklar om när dem skickar varan och efter det brukar det ta en dag eller två. Numera så handlar jag endast på trodo. Deras lager är i Stockholm. Priserna är såpass lika att jag inte jämför längre med andra säljare.
 
Jag fick höra i denna tråd att nån fått märket utbytt på de delar han köpt från autodoc, det gjorde jag inte ville köpa från autodoc i framtiden.
 
RoTe RoTe skrev:
Får jag föreslå trodo.se istället? Levereras från Sverige på ett par dagar.
Skulle hellre köpt på Trodo men den här gången så vill dom ha nästan dubbla priset. Ska ha en kylfläkt till en Ford fiesta. Trodo ska 129€ för en Nissens fläkt och Autodoc ska ha 66€ för en Kamoka fläkt. Kanske är klokare att köpa en Nissens ändå.

Vet inget om Kamokas kvalité men dom är ju ett stort företag och påstår att dom tillverkar orginaldelar till flera biltillverkare.
 
D Du och 19till skrev:
Jag brukade handla på autodock men tröttnade på lev tiden, 2-4 veckor vill jag påstå att du kan förvänta dig, så var det för mig. Har alldrig handlat där mer sedan jag en gång handlade på Trodo, då står det datum under alla artiklar om när dem skickar varan och efter det brukar det ta en dag eller två. Numera så handlar jag endast på trodo. Deras lager är i Stockholm. Priserna är såpass lika att jag inte jämför längre med andra säljare.
Ja är det så lång leveranstid så får jag nog beställa från Trodo.
 
Går det faktiskt så här dåligt för Trodo?
Diagram och tabell över Trodo's bokslut och nyckeltal för 2023-12, som visar negativa rörelseresultat och resultat efter finansnetto.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eller är det bara det svenska trodo som går dåligt?
 
uppenbarligen har man omsättningen från sin försäljning i något annat bolag än det du dittar på.
 
Skulle iväg tidigt i morse, bilen har jag inte rört på en månad, och den meddelar att den inte har nån kontakt med nyckeln/dosan.
Tar isär dosan och hittar ett CR1632 i den.
Väntar tills affären öppnar, far dit med moppen, de hade många batterier, men inte CR1632.
Tar firmabilen, stannar på 3 bensinstationer, ingen har CR1632.
Hittar ett på hemvägen hos Jula, väl hemma byter jag och dosan får kontakt med bilen, var lite orolig då jag bara har en dosa.
Nyckeln har legat i garaget bredvid, kanske har den legat o sänt hela tiden då bilen har keyless ??
 
Isakare Isakare skrev:
Skulle iväg tidigt i morse, bilen har jag inte rört på en månad, och den meddelar att den inte har nån kontakt med nyckeln/dosan.
Tar isär dosan och hittar ett CR1632 i den.
Väntar tills affären öppnar, far dit med moppen, de hade många batterier, men inte CR1632.
Tar firmabilen, stannar på 3 bensinstationer, ingen har CR1632.
Hittar ett på hemvägen hos Jula, väl hemma byter jag och dosan får kontakt med bilen, var lite orolig då jag bara har en dosa.
Nyckeln har legat i garaget bredvid, kanske har den legat o sänt hela tiden då bilen har keyless ??
Är det kallt i garaget?
De brukar inte få kontakt om de är för kalla. På Id3an jag hade så funkade inte nyckeln alls om man hade haft den i kyla. Som tur är så funkade den när den blivit varm igen.
 
Isakare Isakare skrev:
Skulle iväg tidigt i morse, bilen har jag inte rört på en månad, och den meddelar att den inte har nån kontakt med nyckeln/dosan.
Tar isär dosan och hittar ett CR1632 i den.
Väntar tills affären öppnar, far dit med moppen, de hade många batterier, men inte CR1632.
Tar firmabilen, stannar på 3 bensinstationer, ingen har CR1632.
Hittar ett på hemvägen hos Jula, väl hemma byter jag och dosan får kontakt med bilen, var lite orolig då jag bara har en dosa.
Nyckeln har legat i garaget bredvid, kanske har den legat o sänt hela tiden då bilen har keyless ??
Transpondern till startspärren ska funka utan batteri, så lyckas man ta sig in i bilen med den fysiska nyckeln så ska den gå att starta när nyckeln har placerats på ett specifikt ställe (t.ex. Volvo på mittkonsolen framför växelspaken/växelväljaren)
 
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Är det kallt i garaget?
De brukar inte få kontakt om de är för kalla. På Id3an jag hade så funkade inte nyckeln alls om man hade haft den i kyla. Som tur är så funkade den när den blivit varm igen.
Nää, fortfarande sommar här.
 
snaggletooth snaggletooth skrev:
Transpondern till startspärren ska funka utan batteri, så lyckas man ta sig in i bilen med den fysiska nyckeln så ska den gå att starta när nyckeln har placerats på ett specifikt ställe (t.ex. Volvo på mittkonsolen framför växelspaken/växelväljaren)
Aha, man kanske ska läsa i instruktionsboken 😉
 
  • Haha
  • Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Det som kan hända är att bilen larmar när du öppnar med nyckel, men det står också i instruktionsboken hur man stänger av det.😉
 
A AndersS skrev:
Det som kan hända är att bilen larmar när du öppnar med nyckel, men det står också i instruktionsboken hur man stänger av det.😉
Larmet har jag faktiskt läst på om, åker Gotlandsbåten en del, och där vill de inte att man har larmet på, eller rörelselarmet rättare sagt.
 
Irriterande, enligt servicemanualen och vad jag kan läsa på nätet ska trumbromsen till yarisen ha en gummiplugg på baksidan som gör man kan justera bromsen, men hur jag än letar och hackar bort rost och annat skräp hitter jag inget alls sånt på min....
 
Isakare Isakare skrev:
Skulle iväg tidigt i morse, bilen har jag inte rört på en månad, och den meddelar att den inte har nån kontakt med nyckeln/dosan.
Tar isär dosan och hittar ett CR1632 i den.
Väntar tills affären öppnar, far dit med moppen, de hade många batterier, men inte CR1632.
Tar firmabilen, stannar på 3 bensinstationer, ingen har CR1632.
Hittar ett på hemvägen hos Jula, väl hemma byter jag och dosan får kontakt med bilen, var lite orolig då jag bara har en dosa.
Nyckeln har legat i garaget bredvid, kanske har den legat o sänt hela tiden då bilen har keyless ??
RAMen trycker man bara nyckeldosan på startknappen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.