nino nino skrev:
Det kanske stämmer, men just 2010 diesel hade problemet men det kanske är en helt annan motor som du säger

Edit: helt rätt det var 2.4 i den jag kikade på som kan få problem med toppen
Ja det borde vara Volvos egen 2.4 l Diesel som fick problem med toppen då när dom införde vvt på den.
 
Grufman hade dörrlåsproblem "idag", så inte fel att byta låskistan i sin helhet ibland 😅 (utan att spoila filmen)

 
  • Gilla
Isakare och 2 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Tror inte första generationens XC60 hade någon 2 liters fyra någon gång. Har för mig att de bara hade 2,4 liters femman så tänker att det inte riktigt är jämförbart.
VEA FWD kom 2014. Alla AWDär 5:surprised:r, fanns ju 2l femma också
 
Körde om 3 bilar utan bakljus och DRL fram på motorvägen mellan Nynäshamn och Stockholm igårkväll.
Den ena låg i 80 med övningskörningsskylt på bakluckan, om det var en övningskörning är det skrämmande på riktigt, borde vara indraget för övningsledaren.
 
  • Gilla
hydrolift och 5 till
  • Laddar…
Tänk att min Saab löste detta redan före 1990, bara lämna vredet i on-läge och det slår av och på sig med bilen...
 
  • Gilla
Edlunn och 6 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Körde om 3 bilar utan bakljus och DRL fram på motorvägen mellan Nynäshamn och Stockholm igårkväll.
Den ena låg i 80 med övningskörningsskylt på bakluckan, om det var en övningskörning är det skrämmande på riktigt, borde vara indraget för övningsledaren.
Hamnade bakom två stycken under tiden jag körde till jobbet i måndags som hade misslyckats med att tända bakljusen, i mörker och dimma på motorväg. Den ena hade lyckats med bedriften att dra igång dimljusena fram samtidigt som halvljuset också.

Båda var företagsbilar så det blev ett litet mejl till respektive företag.
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Det behövs knappt bakljus längre då hälften av alla förare ändå kollar på mobilen när dom kör
 
  • Haha
TommyC
  • Laddar…
Attitudeswe
Fråga om lackskydd:

La på en ditec keramisk behandling på bilen när den var ny (15mån sedan). Kan man underhålla den med en gör det själv behandling som marknadsför som 18mån och kostar 900kr för ett kit, eller är man tvungen att underhålla hos proffsen?

Handtvättar alltid bilen själv, och behandlat tidigare bilar med icke keramiskt skydd 2ggr/år själv...
 
Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Fråga om lackskydd:

La på en ditec keramisk behandling på bilen när den var ny (15mån sedan). Kan man underhålla den med en gör det själv behandling som marknadsför som 18mån och kostar 900kr för ett kit, eller är man tvungen att underhålla hos proffsen?

Handtvättar alltid bilen själv, och behandlat tidigare bilar med icke keramiskt skydd 2ggr/år själv...
Lämnar dom någon garanti så gissar jag att du behöver låta proffs göra det.
 
RoTe
Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Fråga om lackskydd:

La på en ditec keramisk behandling på bilen när den var ny (15mån sedan). Kan man underhålla den med en gör det själv behandling som marknadsför som 18mån och kostar 900kr för ett kit, eller är man tvungen att underhålla hos proffsen?

Handtvättar alltid bilen själv, och behandlat tidigare bilar med icke keramiskt skydd 2ggr/år själv...
Kan och gillar du hålla på själv så kör på! Jag förstår inte vad du behöver "proffs" till då?
 
Attitudeswe
RoTe RoTe skrev:
Kan och gillar du hålla på själv så kör på! Jag förstår inte vad du behöver "proffs" till då?
Tänker mest ifall en produkt är kompatibel med den andra. Den från Ditec skulle hålla 6-9år menade man. Inget om påfyllnad men väl något underhållsprogram för att garantin skulle gälla.

Jag är inte så brydd om garantin, vill bara ha en ren bil. Lägger hellre 4 timmar höst/vår och sen tvätt varannan vecka än att tvätta varje vecka.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Köpte en garagedörröppnare på Jula (de finns i Finland nu). Med extra rabatt för att jag blev medlem så blev den 110€

Garagedörröppnare installerad i taket på ett garage med verktyg och hyllor. En utomhusparkerad bil och hus syns genom den öppna garageporten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 8 till
  • Laddar…
Ni som beställer från autodoc. Hur lång leveranstid brukar det vara?
Om jag beställer idag finns det någon chans att jag har delarna nästa helg?
 
Varierar, 2 dagar - 2 veckor.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
RoTe
N Niq skrev:
Ni som beställer från autodoc. Hur lång leveranstid brukar det vara?
Om jag beställer idag finns det någon chans att jag har delarna nästa helg?
Får jag föreslå trodo.se istället? Levereras från Sverige på ett par dagar.
 
  • Gilla
reez
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.