Hej.
Jag och min sambo skall bygga hus och går och funderar på Basic#3 från A-HUS, finns det någon som fått prisuppgift på denna stomfärdig?

Tacksam för svar
/Annah :)
 
Jag har precis fått offert på Basic #3 och med alla tillval och dubbelgarage (GG6) så hamnade vi på 2.275.000. Vilket jag tycker är lite högt, men vi har många tillval (kamin, ryggåstak, bastu, extra badrum, extra dörrar osv. )

Om ni har möjlighet så åk och titta på en Basic #3, vi blev helt sålda på ryggåstak när vi såg det, innan så ville vi inte ha det...

Här kan du se lite bilder och följa vårat bygge: http://molnbo.blogspot.com
 
Tack för svaret. :)
Personligen så tycker vi inte att det är dyrt med tanke på att ni valt dubbelgarage, kamin ryggåstak etc..
Ingår allt utom målningen i priset då, (platta, el & rör dragning etc?)
Ryggåstak är vi helt inne på också, det gör ju så att huset känns mycket större.
Vi bor idag i stockholm, vet du om det finns några visiningshus på basic#3 alt. basic #2 här i närheten?

/Annah
 
"Allt" ingår från A-hus med t.o.m. målning, dock är garaget oisolerat i det priset.
Det som tillkommer är tomt, markplanering, bygglov, anslutningsavgifter och eventuell merdragning av rör+el än vad som ingår med A-hus.

Det finns ett Basic #3 i Norrköping som vi var och tittade på, det var tyvärr inte färdigt inomhus men innerväggarna fanns och det är ryggåstak där. Helt klart värt att åka och titta på då man får känsla för storlek på rummen. Ring till Tommy på nyköpingskontoret så kan han kanske ordna det.

Vi var och tittade på LB hus Ugglan Classic 159 igår då den liknar Basic #3 och har lite bättre pris, men Basic #3 är mycket, mycket bättre. Den känns större (och är lite större), finare fasad och framförallt så sitter kök och vardagsrum ihop.
 
Ahh... Låter bra det där. Vi får se till att planera in en resa till Norrköping då. =)

Just tänket kring ryggåstak och en vägglös övergång från kök till vardagsrum var det vi föll för när vi började titta på hus. Nu återstår bara att se hur mycket det går att förhandla på priset med A-hus. Jag (Jeppe) arbetar som snickare till vardags och planerar göra större delen av stomkompletteringen på egen hand. Dvs allt som inte innefattar rör- och eldragning.

Som det ser ut nu, kommer vi bygga på Hasslö i Blekinge skärgård. Där är tomterna så gott som gratis. =)

//Jeppe & Annah
 
Ni hade ju valt till kamin och fått offert på det.. vad skulle a-hus ha för den och vad är det för modell? :)
Är på kaminjakt :)
 
Det är Conturas kaminer man får välja på. Vi valde 580 (tror jag den hette), du kan välja på den och 550.
Men det går säkert att ta någon annan också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.