Pinquinen Pinquinen skrev:
Diskmaskinstabletter som inte löser upp sig
Skippa krångliga tabletter och använd i stället lättanvänt pulver. Inte bara bättre utan även billigare.
 
  • Gilla
Claes Sörmland och 5 till
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Man flyttar.
(förstod att någon skulle vara ett riktigt "smartass" ;) )
Misstänkte det, annars så hade jag gärna bytt sophämtare mot någon som har en personal som förstår att det inte är sopgubben som avgör om tunnan behöver tömmas utan att avtalet ska följas till punkt och pricka...
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Kommunpolitikerna som pissar på oss allihop.

Lägger över deras brist på underhåll på oss som står på knäna och bara tar emot. Det är ohyggligt dyra fakturor från kommunen på VA och sopor. VA för att politikerna skitit i allt i 50 års tid...... Så alla miljarder ska in nu.

Hässleholm heter kommunen.

;)
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
A
När någon klämmer mitt på kaviartuben.
 
  • Gilla
Henningelvis och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag har relativt nyligen insett att eftersom vi i huvudsak kör disken samma dag, så funkar det korta programmet för glas alldeles utmärkt till all disk. 33 minuter.
Nu stör jag mig på att vi inte har en lika bra diskmaskin... och/eller diskmedel.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
A Achren57 skrev:
När någon klämmer mitt på kaviartuben.
Precis, här tar du upp ett stort problem, hur svårt ska det vara ??
Är man 5 år, okej, men vuxna människor som klämt fler tuber än man kan räkna till, och ändå inte klarar av en så simpel sak.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Kylskåpsjävlahellvettesdörren som fastnar helt 6 sekunder efter man stängt den så man har fått upphöja sin proffesion till kombinerad inbrottstjyyv och vitvauförflyttare......
/W
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Kylskåpsjävlahellvettesdörren som fastnar helt 6 sekunder efter man stängt den så man har fått upphöja sin proffesion till kombinerad inbrottstjyyv och vitvauförflyttare......
/W
Har du kollat så dräneringsröret är öppet?
För så beter sig bara vår när det är dags för rens av röret..

OnT:
Att jag blev lurad till tryckdimmer i vissa rum. schneider tror jag.
Sega som tusan, typisk nymodern försämring mot vred..
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Kylskåpsjävlahellvettesdörren som fastnar helt 6 sekunder efter man stängt den
Låter som någon visat lösningern på detta men annars kanske någon form av genomföring för tryckutjämning kunde vara användbart?

O [old rusty] skrev:
Att jag blev lurad till tryckdimmer i vissa rum. schneider tror jag.
Sega som tusan, typisk nymodern försämring mot vred..
Den kom väl med WiFi, Blåtand, Molnlösning, kontrakt för donering av din förstfödda, app som är superkitisk och bara fungerar på iPhone 25, nummer till support i Asien, manual på kinesiska och förpackat i shrinkwrap som tål vinkelslip ? ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
O [old rusty] skrev:
För så beter sig bara vår när det är dags för rens av röret
Så gör vår frys. Och den har inget rör. 🙄
 
D
Mögeldoften som kommer och går i överrinningsskyddet för diskhon.

Hyvelspånen på golvet i källaren.

Platsbristen som finns pga alla jävla verktyg och projekt som tar plats, plats och mer plats.

Staketet som föregående ägare byggt så spjälorna går ner i marken, går inte att trimma vettigt från något håll. Och så ruttnar det. Gubbjävel!!!
 
Ojojoj, vilken lista det kan bli 😅

- Jag hatar barnens alla förbaskade leksaker som sprids ut i huset varje dag, helst ska allt i lådorna bara kastas ut och ligga där.Dom leker inte ens med dom. Städa vägrar dom, mamman städar när hon tröttnar och jag låter det ligga (så barnen kanske förstår) eller slänger dom i en svart sopsäck 🥹

- Har blåst ut hela minstingens rum ner till grunden, men jag får inte tiden till att kötta på där inne som planerat

- Jag stör mig fruktansvärt mycket på min luft/vatten värmepump som jag köpte och installerade själv i vintras (Är rörläggare). Fungerar felfritt till att nu krångla på ett sätt som inte ens tillverkaren kan lösa.

- Jag stör mig på hela huset just nu. Jag ångrar att vi köpte huset, väldigt mycket jobb vilket kostar tid och pengar som alltid av någon anledning saknas 😕

😅
 
  • Gilla
  • Haha
Johannes Carlsson och 1 till
  • Laddar…
A Achren57 skrev:
När någon klämmer mitt på kaviartuben.
Skidbacke i osten.

Att jag lyckades göra märken i parkettgolvet med golvslipen. Det är tydligen bara jag som ser dem, men jag ser dem å andra sidan väldigt bra.

Att garaget saknar belysning för att elektrikern som lovade att höra av sig aldrig hör av sig.

Att trappan upp till ytterdörren på framsidan är lite sned.
 
Claes Sörmland
Alla de små flugorna som är på vinet.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Maalox
Kirskål ställvis i trädgården
Fönster som behöver kittas
Grannens markarbeten inför nybyggnation
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.