Jag stör mig på vår löjligt lilla tvättstuga. Det känns som att man är på en världsomsegling i en liten segelbåt varje gång man går in där. Tvättmaskin, kläder för sex personer, tvätt som hänger på tork på lina i taket...
Det är dessutom den ingång ala använder i familjen.

Jag stör mig på att det inte finns eluttag i midjehöjd. I garaget sitter alla ovanför arbetsbänkarna men inte i huset.

Jag stör mig på att jag inte har en egen yta för allt mitt pyssel. Flugbindning, skriva, laga grejer. Har ett ståbord under trappan men jag måste plocka undan efter varje gång.

Jag stör mig på att vår diskbänk inte har en rejäl skiva under plåten, den buktar lite när man gör arbete på den. När vi fixar till köket kommer jag se om jag kan sätta en skiva under den. Vi vill behålla vår gamla diskbänk i plåt
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
att en jäkla tvättmaskin inte kan visa riktig tid står det 60 minuter ska det ta 60 min inte nån jäkla måntid!
o varför skall det tvättas 60,min?
samma sak med diskmaskin varför inte 30 min?
 
J jannebmw skrev:
varför inte 30 min?
Jag har relativt nyligen insett att eftersom vi i huvudsak kör disken samma dag, så funkar det korta programmet för glas alldeles utmärkt till all disk. 33 minuter.
 
  • Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
Legobitar på golvet …
 
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
Unikt namn och 3 till
  • Laddar…
Smyghöjningar på alla tjänster relaterat till hemmet såsom sophämtning, elnät, hemförsäkringar, bredband m.m.

Extra mycket då lojalitet inte premieras utan snarare straffas så man får hålla på å byta leverantör hela tiden.
 
  • Gilla
hydrolift och 9 till
  • Laddar…
J jannebmw skrev:
o varför skall det tvättas 60,min?
samma sak med diskmaskin varför inte 30 min?
Kopplade disken till varmvattnet så det går nu 45 minuter snabbare.
 
  • Älska
spikplanka
  • Laddar…
-Stör mig på att ungarna har 6383926283 leksaker men leker med 2
-Stör mig på att jag själv bidragit till raden ovan
-Stör mig på kattfan som ska ut exakt klockan 03:10 varenda förbannade natt
-Stör mig på vattenutkastaren som fryst sönder småpinkar som en inkontinent farbror och inte ger bra tryck
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Hammarskallen Hammarskallen skrev:
- Att det finns ett helt fack i soptunnan för TIDNINGAR, som alltid är tomt, när facket för kartong istället är överfullt....
Ofärgat glas och metall är nästan i samma liga. Det blir bara lite krafs på botten. Kommer aldrig lyckas fylla dom facken. Hos mig är tidning, ofärgat glas, metall och plast i samma tunna. Plasten blir proppfull.

Kartongen blir överfull och jag får inte ens plats med allt, får samla hemma och ta mig till tippen då och då. Innan jag fick två blöjbarn så fyllde jag restavfallet med kartong också...

Förutom detta stör jag mig på mina två toaletter. Den ena står och rinner och går inte att laga och det har bara blivit värre dessutom. Den andra ger för lite vatten när man spolar vilket gör att det ofta kräver minst 2 spolningar. Har även försökt fixa den utan resultat. Att byta dom har stått på "att göra listan" sedan vi köpte huset för 3,5 år sedan.

Stör mig även på en pax fläkt som fungerar men som snurrar för långsamt och därför inte cirkulerar luften tillräckligt. Att byta den står också på att göra listan. Hoppas bara inte en ny snurrar lika dåligt.
 
  • Gilla
Hammarskallen
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Om du lägger en tom burk i vasken tillfälligt och sen tänker panta den men den har blivit fet av något t.ex. en stekpanna så nu måste du först diska läskburken. 👍
Sluta bara upp med att lägga saker i vasken som inte hör hemma i vasken, som tex tomma läskburkar?
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
C Chokladmonster skrev:
Ofärgat glas och metall är nästan i samma liga. Det blir bara lite krafs på botten. Kommer aldrig lyckas fylla dom facken. Hos mig är tidning, ofärgat glas, metall och plast i samma tunna. Plasten blir proppfull.

Kartongen blir överfull och jag får inte ens plats med allt, får samla hemma och ta mig till tippen då och då. Innan jag fick två blöjbarn så fyllde jag restavfallet med kartong också...

Förutom detta stör jag mig på mina två toaletter. Den ena står och rinner och går inte att laga och det har bara blivit värre dessutom. Den andra ger för lite vatten när man spolar vilket gör att det ofta kräver minst 2 spolningar. Har även försökt fixa den utan resultat. Att byta dom har stått på "att göra listan" sedan vi köpte huset för 3,5 år sedan.

Stör mig även på en pax fläkt som fungerar men som snurrar för långsamt och därför inte cirkulerar luften tillräckligt. Att byta den står också på att göra listan. Hoppas bara inte en ny snurrar lika dåligt.
Snart stör man sig på sin egen tafatthet att störa sig på något i flera år som tar typ 1h att fixa
 
  • Älska
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
J jannebmw skrev:
samma sak med diskmaskin varför inte 30 min?
Dags för en röd knapp med ett foto av Greta och om man trycker till den ordentligt så hoppar maskinen över allt vad "eco mode" heter istället snabbpumpas maskinen med 90 ⁰C vatten med högtryck i flera snabba omgångar så att avloppet får göra skäl för sin existens samtidigt som en vibrator skakar loss skiten. Snabbt går det och en hel del kåldiåhoxid går åt ;)
 
  • Älska
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Diskmaskinen som läcker från luckan "ibland". Har ännu inte lyckats förstå vad som får den att läcka, men börjar landa i att det är kopplat till om en specifik skärbräda eller bunke står på ett visst sätt och det då trycks vatten ut i tätningen på något vis.
När jag hade detta problemet för en del år sedan så blev jag tipsad att torka rent tätningslisten ordentligt och detta funkade för mej.
 
Jag stör mig på gäster som vil stanna läääänge. De är som fisk, börjar lukta efter 3 dagar
 
  • Haha
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Smyghöjningar på alla tjänster relaterat till hemmet såsom sophämtning, elnät, hemförsäkringar, bredband m.m.

Extra mycket då lojalitet inte premieras utan snarare straffas så man får hålla på å byta leverantör hela tiden.
Hur byter man sophämtare och elnät?
 
M maxmsm skrev:
Hur byter man sophämtare och elnät?
Man flyttar.
(förstod att någon skulle vara ett riktigt "smartass" ;) )
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.