S sjoelund skrev:
Jag har 3 ex som tyckte samma sak
Då vet du vad du (inte) ska leta efter för egenskap hos din blivande fjärde. 😂
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
C CM1234 skrev:
Någon annan som har "problem" med att diverse glassförpackningar m.m ska diskas och sparas?

Ok att spara någon enstaka men när ett skåp är fullproppat med ca 173 olika förpackningar och lock och man vågar inte riktigt öppna då risken för ras är hög....

Men det är lugnt....luuugnt....
En bild av mängder med Tupperware-lock i olika färger och former organiserade på ett bord, tillsammans med några udda behållare, ingen av locken matchar behållarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Jag är sambo med en katt.
 
Detta har jag lärt mig efter 14 år, partner med autism, fd fru, numera särbo.
"Gilla läget" gnälla ger motsatt effekt.
Skulle kunna rada upp tusen saker här som passar i ämnet....men det finns ingen nytta med det.
Så ni med NT partner, glöm gnället om det blir tokigt nån gång, tänk att det finns partners som får stå ut med 50 tokigheter varje dag.
(NT = Neurotypisk, på ren svenska Normal, men så får man inte säga idag 🫢)
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Lite intressant det här med köpa underkläder till frugan.Tänkte som julklapp bh och trosor en jul och pratade med min syster om förslaget och hon tyckte det var en bra idé.Blev ingen rolig julafton för underkläder kunde hon köpa själv.

Var inget rafssätt utan vanliga underkläder.Har inte blivit mera underkläder efter den julen.
Mmm, presenter är svårt. Tycker ju själv att riktigt bra presenter är de man inte själv förstår att man behöver förrän man fått dem. Försökt med sådana, men är de på något vis praktiska, så är de diskvalificerade innan den ens hunnit ut från omslagspapperet…
På ett teoretiskt plan har jag genom åren förstått vad som är en bra present. Den ska visa mina (positiva) känslor och den ska visa att jag lärt känna henne för den hon är.
Tror inte jag lyckats fullt ut någon gång ännu i praktiken. Det mest lyckade är när man får ett lenande som jag tror betyder - jag har slutat att hoppas, men det var i alla fall bättre än vissa andra år…
 
C CM1234 skrev:
Någon annan som har "problem" med att diverse glassförpackningar m.m ska diskas och sparas?

Ok att spara någon enstaka men när ett skåp är fullproppat med ca 173 olika förpackningar och lock och man vågar inte riktigt öppna då risken för ras är hög....

Men det är lugnt....luuugnt....
I vårt hushåll är det jag (mannen) som sparar på glasburkar. Om några år kommer vi ju få massor av bär och frukt på buskar och träd. Då kommer de behövas…
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
En tråd för att kasta skit på varandra! Vad är det som är bra alt. roligt med det? Vad är syftet? Har man problem/frustration så finns det utbildat folk att söka inom sjukvården/psykologer. Bättre med en tråd där man berömmer varandra. Tycker dock inte att Byggahus.se är rätt forum för något för detta, det finns andra forum där man kan diskutera sin partners positiva och negativa sidor.
Kan det vara så att din respektive har endel att skriva i denna tråd om denne hittar hit? 😉
 
Faen, jag har ingen att gnälla över, men ibland nör jag kommer hem så kan jag känna att jag inte uppskattar mig själv....
/W
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
H
L Lilllen skrev:
Kan det vara så att din respektive har endel att skriva i denna tråd om denne hittar hit? 😉
Nej, vi respekterar varandra. Trådar som denna hör inte hemma på ett forum som Byggahus.se.
 
  • Gilla
Edlunn
  • Laddar…
L Lilllen skrev:
I vårt hushåll är det jag (mannen) som sparar på glasburkar. Om några år kommer vi ju få massor av bär och frukt på buskar och träd. Då kommer de behövas…
Glasburkar är dyrgripar, en lös glasburk
Konserveringsburk med skruvlock och volym på 1000 ml, pris 39,90 kr hos Clas Ohlson. Rabatt erbjudande och möjlighet till onlineköp visas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

kostar minst lika mycket och ofta betydligt mer än en som är full med godis.
 
  • Bild på en glasburk med Eldorado Skivad Smörgåsgurka på en webbsida från matbutiken Willy:s. Priset är 29,90 kr per burk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
RoTe
C CM1234 skrev:
Någon annan som har "problem" med att diverse glassförpackningar m.m ska diskas och sparas?

Ok att spara någon enstaka men när ett skåp är fullproppat med ca 173 olika förpackningar och lock och man vågar inte riktigt öppna då risken för ras är hög....

Men det är lugnt....luuugnt....
Efter att ha växt upp med att dom flesta kvinnor i släkten haft samlarsjuka så klarar jag inte av att leva med sånt. Tyvärr har det gått så långt att jag dels inte kan besöka vissa släktingar och jag får ibland heller inte besöka vissa pga att dom inte orkar städa nog inför besöket...
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.