De här trådarna du har startat om - vad jag antar är - samma badrumsprojekt måste ju ha blivit världens sämsta marknadsföring för Byggest AB.
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
E EB2 skrev:
De här trådarna du har startat om - vad jag antar är - samma badrumsprojekt måste ju ha blivit världens sämsta marknadsföring för Byggest AB.
Yes! Försöker rida ut och få det klart nu.
 
De löste problemet på följande sätt

De utställde en faktura utan avdrag och en ”kredit faktura”. Så jag betalar fakturan minus kredit. Lite märkligt sätt men ok, jag får anta det är korrekt
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
R
Globetrot Globetrot skrev:
De löste problemet på följande sätt

De utställde en faktura utan avdrag och en ”kredit faktura”. Så jag betalar fakturan minus kredit. Lite märkligt sätt men ok, jag får anta det är korrekt
Vad skrev jag i inlägg #8 detta är ett helt vanligt förfarande att hantera faktura avdrag på..
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Globetrot Globetrot skrev:
De löste problemet på följande sätt

De utställde en faktura utan avdrag och en ”kredit faktura”. Så jag betalar fakturan minus kredit. Lite märkligt sätt men ok, jag får anta det är korrekt
Ja det låter som helt korrekt.
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Globetrot Globetrot skrev:
Ja, det var det jag gjorde. Hahaha nu hörde de av sig. Den första uppmaningen var att jag skulle betala fakturan igen (en gång till) och betala den korrekt för att den driva krav mot dem för att få tillbaka mina pengar! Galet!!!! Och såååå orimligt så jag blir mörkrädd

Men ja, det är ju det som kommer ske. Galet knäppt av dem

Innan jag betalade försökte jag kontakta dem i skrift och per telefon. Utan att lyckas. Men jag har underlag så tingsrätten är ok för mig.
Om du betalar hela fakturan måste du gå till tingsrätten för att få rätt och du tar risken att bolaget inte kan betala.
Om du drar av vitet måste bolaget gå till tingsrätten för att få rätt.
Det är i praktiken skillnaden. Jag hade aldrig i livet betalat pengar som företaget sen ska betala tillbaka till mig i vite. Det är helt orimligt.
 
  • Gilla
Globetrot och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Om du betalar hela fakturan måste du gå till tingsrätten för att få rätt och du tar risken att bolaget inte kan betala.
Om du drar av vitet måste bolaget gå till tingsrätten för att få rätt.
Det är i praktiken skillnaden. Jag hade aldrig i livet betalat pengar som företaget sen ska betala tillbaka till mig i vite. Det är helt orimligt.
Eller hur! Det kommer ju inte ske
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.