0,80% på rabatt efter halvhjärtad "förhandling" på 3mån hos Nordea....

Funderat på att jaga runt efter bättre villkor i flera år, men lat-faan i mig vinner hela tiden, hög tid att ta tag i detta snart.
 
Hade en liten förhandlingsmonolog nu i eftermiddags
Fick upp rabatten till 1,3% enheter på 3 mån, utan något grönt hus rabatt
 
1,25 hade jag hos Nordea. Kund sen länge och sådär. <70% belåningsgrad och grönt bolån. Blev less på att tjafsa om rabatt utan att dom ska vara billigare så bytte till Skandia 4,64% -> 4,04% i början på augusti.

Nordea har lägre ränterabbatt på allt över 3mån så deras 1-3 år ser billiga ut. Jämför efter rabatt, SSAB och Skandia var typ samma

Som högst har jag sett att någon fått 1,45 i ränterabbatt
 
Redigerat:
Jag har 1,54 procenenheters rabatt inkl. grönt bolån. Så det innebär i dagsläget 3,95% i ränta.
 
1,57% i rabatt hos Swedbank. 70% belåning med ett ganska stort lån. Inget krav på att flytta pension, sparande eller annat.

När det väl skulle tecknas hade hon glömt vilken rabatt hon erbjudit oss, men när jag visade mailet fick vi den till slut.
 
N noone70 skrev:
Vad har ni som har Nordea för rabatt på listräntan för 3mån, 1 och 2 åriga binndningstider?

Jag vet att det redan finns "bolånedatabasen" här på byggahus..
Jag ska nämligen förhandla ränta med Nordea på 3mån, 1 och 2 åriga bolån och eftersom de utgår från rabatt på listpriset så är man inte mycket hjälpt av Byggahus databas annat än för de som alldeles nyligen uppdaterat sina räntor.
SHB rabatt -1.24 på 3 månaders, belåning under 50% med bra inkomst…behöver förhandla snart
 
B
E Emland skrev:
1,57% i rabatt hos Swedbank. 70% belåning med ett ganska stort lån. Inget krav på att flytta pension, sparande eller annat.

När det väl skulle tecknas hade hon glömt vilken rabatt hon erbjudit oss, men när jag visade mailet fick vi den till slut.
När var det här? Jag fick bråka en hel del med Swedbank för någon vecka sedan för att få 1,5%, och då var det tydligen ett väldigt stort undantag som gjordes 🙂. Vi har stort lån och under 50% belåning
 
B Baskavoda skrev:
När var det här? Jag fick bråka en hel del med Swedbank för någon vecka sedan för att få 1,5%, och då var det tydligen ett väldigt stort undantag som gjordes 🙂. Vi har stort lån och under 50% belåning
Jag håller precis på och förhandlar och har haft Swedbank i typ 100 år och de får det att låta som att jag får ett MYCKET förmånligt erbjudande som jag måste säga ja till på dagen och då skulle jag få 1,30 i rabatt - vilket i slutänden blir en ränta som är snäppet högre än vad andra banker erbjuder direkt på nätet... så mycket var "det långa och goda samarbetet" värt.
 
  • Gilla
FaffeF och 4 till
  • Laddar…
1.4% ca 75% belåningsgrad
 
J Jeppan skrev:
1.4% ca 75% belåningsgrad
Vilken bank och goda inkomster ?
 
G
V Vicman@ skrev:
Vilken bank och goda inkomster ?
Tråden handlar om Nordea men det kanske är otydligt och svårt att förstå?
 
Murkla1949 Murkla1949 skrev:
Jag håller precis på och förhandlar och har haft Swedbank i typ 100 år och de får det att låta som att jag får ett MYCKET förmånligt erbjudande som jag måste säga ja till på dagen och då skulle jag få 1,30 i rabatt - vilket i slutänden blir en ränta som är snäppet högre än vad andra banker erbjuder direkt på nätet... så mycket var "det långa och goda samarbetet" värt.
Beställ ett amorteringsunderlag och var beredd på att byta bank till det bästa erbjudandet du kan hitta. Jämför med de banker där du kan se vad du får direkt utan förhandling och massa kreditkontroller.

Vi hade 1,6 i ränterabatt hos Swedbank men fick 1,5 efter lång förhandling i juni när ränterabatten gick ut på 3 mån rörlig. Den slutliga räntan blev då ändå bättre än vi kunde få någon annanstans (>60% belåning), så vi accepterade den. Först ville de bara erbjuda 1,3 eller 1,4 om jag minns rätt, men då hade vi bättre alternativ hos andra banker. Nu när räntan är på väg ner verkar det som att storbankerna vill minska sina ränterabatter.
 
B Baskavoda skrev:
När var det här? Jag fick bråka en hel del med Swedbank för någon vecka sedan för att få 1,5%, och då var det tydligen ett väldigt stort undantag som gjordes 🙂. Vi har stort lån och under 50% belåning
Vad har du för relation med banken. Är du vanlig kund eller har du premium/private banking hos dem?

Har fått känslan att de är generösare mot premium/pb.
 
P Pligg85 skrev:
Vad har du för relation med banken. Är du vanlig kund eller har du premium/private banking hos dem?

Har fått känslan att de är generösare mot premium/pb.
Alla banker är det
Är PB hos Nordnet, när boräntan var som värst hade jag 4,95% ränta på ett blancolån.
Tyvärr har jag inte tillräckligt med pengar där för att få deras bolån
 
B Baskavoda skrev:
När var det här? Jag fick bråka en hel del med Swedbank för någon vecka sedan för att få 1,5%, och då var det tydligen ett väldigt stort undantag som gjordes 🙂. Vi har stort lån och under 50% belåning
Det var i vintras, så ett tag sedan. Men som sagt, lät när vi skulle skriva på som att hon mer eller mindre skrivit fel i mailet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.