Istället för att riva och bygga nytt valde arkitekten Pi Ekblom att återanvända material från det gamla huset när hon byggde till sitt fritidshus på en ö i Vaxholm. De har gjort nästan allt själva, men det har tagit sin tid.

Du kan läsa artikeln här: Hållbar tillbyggnad på Allskönsro - byggde nästan allt själva
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Älskar teglet !
Snyggt hus !
 
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Ikoniskt, riktigt fint gjort. Att det tog nio år syns, framförallt rimmar det med hur vi borde leva, det som är eftersträvsamt är värt ansträngningen. Något i samhället idag får oss att tro att vi behöver hinna med så mycket mera än vad det egentligen finns tid till. Däremot behöver vi anstränga oss med några få saker. Via ansträngingen får vi belöning. Igen, riktigt riktigt bra jobbat!


Måste tillägga att jag är 35 år, så alla unga som läser detta inte avfärdar mina tankar och lägger mig i boomer facket. Läs boken Hjärnstark av Anders Hansen och ta en reflekterande promenad efteråt. Lägg om ditt liv så att fysisk aktivitet blir en central roll, då är du redan på den vinnande sidan. Varför skrev jag detta här, ja.. det vet jag inte!
 
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
PeterFalun
smakfullt, vackert, well done
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Snyggt stilrent
Har man några miljoner över så varför inte.
 
Riktning snyggt tycker jag och faller mig i smaken.
 
Me like.. 😍👍
 
En tillbyggnad som passar huset perfekt. Mycket snyggt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.