När det gäller hus och lägenhetsägande, så är sådant inte helt sällan delat mellan två personer som stadigvarande bor tillsammans i ett parförhållande och har gemensamt hushåll.

Den här tråden hoppas jag ska kunna ge forumets medlemmar en chans att ventilera sig lite kring sin partner och de eventuellt mindre lyckade saker som vederbörande ibland åstadkommer.

Tråden är inte tänkt som en skilsmässo eller misärtråd, utan mer som ”jaja, jag älskar dig ändå”.

I egenskap av TS så bjuder jag på en incident då jag ifrågasatte min sambos konsekvenstänkande.

Jag var sen till jobbet en tidig och äcklig vintermorgon. När jag kört en bit och öppnade rutan i dörren så bestämde sig bilen sig för att det var ett klockrent läge för rutan att släppa från vad som nu höll den, och rasa ner inuti dörren med en ljudlig smäll.

Då jag inte var sugen på att köra utan glas mellan mig och vintern så vände jag hem igen och frågade min sambo (som var ledig vid tillfället) om jag kunde ta hennes bil.

Det gick bra, så jag tog nycklarna. Väl på jobbet så bad jag henne att sätta upp plast över den vidöppna bilrutan så att det inte skulle komma in snö/regn/skit i bilen.

Det skulle hon göra sa hon! Och det gjorde hon med.

Problemet var bara att hennes val av tejp var väldigt aggressivt… Vilket resulterade i att lacken slets av vid borttagandet av tejpen, trots ansträngningar och diverse verktyg/medel.

Jag har gnällt om incidenten tidigare, i GAAAAAH-tråden: https://www.byggahus.se/forum/threads/gaaaahhhh.378591/post-5162040

GAAAAH-tråden är bra, men i denna tråden hoppas jag att vi ska kunna dela och läsa om idiotiska saker som våra kära partners gör.

Jag tror nämligen att det finns ett uppdämt behov hos många, att kunna få ventilera sig lite 🙂
 
  • Haha
Patrik440
  • Laddar…
Vem tror du vågar skriva något här? 😂😱🙃
 
  • Haha
  • Gilla
Snigla och 8 till
  • Laddar…
Fast ska det vara rättvist så ska väl "Vardagsrums" fru, ge sin version av händelsen?
Brukar ju säga att det finns två sidor på ett mynt!
 
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Frutan tjatade ngr år på att vi skulle utöka matplatsen i köket.
- jaja, jo men...
En dag när jag kom hem hade hon slagit en slägghammare genom spånskivan på flera ställen och "så kunde vi ju inte ha det".
Precis vad jag behövde för att sätta igång men just då....🙄🥰🤣🤣
 
  • Haha
  • Gilla
Kretikos och 7 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vem tror du vågar skriva något här? 😂😱🙃
Är våra sambos och fruar medlemmar?
Herregud 😱
 
  • Haha
  • Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Ex går väl bra? Hon tyckte alltid att jag skulle göra något annat än det jag höll på med.
 
  • Gilla
  • Haha
Kretikos och 11 till
  • Laddar…
Kan ju berätta en grej som hände för kanske 40 år sedan. Vi skulle åka på en veteranbilsträff på lördag och jag grejade lite med bromsar på den en torsdagkväll.
Frun som slutade tidigare på fredag hade lovat sin morbror att hämta ut granplantor som han skulle plantera under helgen.
När jag kommer från jobbet är det första jag ser ungefär 200 m innan vårt hus, vår veteranbil som står lite snett vid vägkanten utan ett framhjul...
Strax intill infarten till vårt hus står vår ordinarie bil vid vägkanten.
Frun ser man inte en skymt av. Jag anar att den ordinarie har bränsleproblem, jag har fått dunka till elpumpen någon gång tidigare, så jag gör samma grej nu, den startar och jag kan parkera den ute på gården. Så går jag bort till veteranbilen, samlar upp hjulmuttrarna utefter vägen, skyndar mig lyfta med domkraft och återmontera hjulet. När jag håller på med det som bäst så kommer min fru med grannens bil och stannar intill.
Vi var nog båda lika rädda för vad en andre skulle säga, så det blev hyfsat bra ändå. Det var ju mitt fel att inte ha skruvat fast hjulet ordentligt men hon kände att hon inte hade koll på om jag verkligen var färdig med den heller.
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
Häromdagen var jag ute i trädgården och rensade ogräs i alla rabatter, trimmade kanter och städade. Efter ca 3 timmars jobb när jag gick in igen så sa min fru att "det vore trevligt om jag kunde hjälpa till lite hemma också" och syftade på att jag lämnade disken ogjord innan jag gick ut...
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
altaxis och 9 till
  • Laddar…
D
Att putsa om hus, dränera, gräva rabatter, måla fönster eller tvätta HENNES bil är ”egentid”
 
  • Gilla
  • Haha
Lilllen och 7 till
  • Laddar…
Inte så långt efter att vi träffades skulle sambon vara duktig och fylla på olja i sin bil. Varande som hon är tänkte hon inte så mycket på saken förutom att det skulle bli skönt att bli av med den där dunken med olja hon haft liggande i bagageluckan. Så glad i hågen tippar hon i alltihopa.
När jag kommer förbi ett tag senare är hon mycket glad över sin bedrift när jag stillsamt funderar över hur mycket som behövde fyllas på i bilen.
Efter en undersökning visar det sig att hon fyllt på någonstans mellan en halvliter och en liter för mycket.

Så medan sambon åkte iväg på sin kvällsaktivitet fick jag ställa mig och hantera oljenivån i bilen.
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Inte så långt efter att vi träffades skulle sambon vara duktig och fylla på olja i sin bil. Varande som hon är tänkte hon inte så mycket på saken förutom att det skulle bli skönt att bli av med den där dunken med olja hon haft liggande i bagageluckan. Så glad i hågen tippar hon i alltihopa.
När jag kommer förbi ett tag senare är hon mycket glad över sin bedrift när jag stillsamt funderar över hur mycket som behövde fyllas på i bilen.
Efter en undersökning visar det sig att hon fyllt på någonstans mellan en halvliter och en liter för mycket.

Så medan sambon åkte iväg på sin kvällsaktivitet fick jag ställa mig och hantera oljenivån i bilen.
Stod en gång inne på en mack när det kom in en kvinna o köpte en liter olja. Inget konstigt med det. Men när hon kom in tredje gången började jag fundera hur mycket olja hon riktigt behövde fylla på. Hon sa den är inte full än och jag tänkte är det möjligt att hon kört en bil hit utan nästan någon olja. Så jag går med ut o tittar. Hon skruvar loss påfyllningslocket och säger se den är inte full ännu. Jag visade henne oljestickan och där var alldeles för mycket olja. Och föreslog att hon skulle tala med verkstaden innan hon startade sin bil.
 
Hoppas inte frun är medlem här för då kommer en massa berättelser om mig. Jag har tyvärr inga anekdoter om henne då hon är perfekt.😊
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Kretikos och 16 till
  • Laddar…
H
V Vardagsrum skrev:
När det gäller hus och lägenhetsägande, så är sådant inte helt sällan delat mellan två personer som stadigvarande bor tillsammans i ett parförhållande och har gemensamt hushåll.

Den här tråden hoppas jag ska kunna ge forumets medlemmar en chans att ventilera sig lite kring sin partner och de eventuellt mindre lyckade saker som vederbörande ibland åstadkommer.

Tråden är inte tänkt som en skilsmässo eller misärtråd, utan mer som ”jaja, jag älskar dig ändå”.

I egenskap av TS så bjuder jag på en incident då jag ifrågasatte min sambos konsekvenstänkande.

Jag var sen till jobbet en tidig och äcklig vintermorgon. När jag kört en bit och öppnade rutan i dörren så bestämde sig bilen sig för att det var ett klockrent läge för rutan att släppa från vad som nu höll den, och rasa ner inuti dörren med en ljudlig smäll.

Då jag inte var sugen på att köra utan glas mellan mig och vintern så vände jag hem igen och frågade min sambo (som var ledig vid tillfället) om jag kunde ta hennes bil.

Det gick bra, så jag tog nycklarna. Väl på jobbet så bad jag henne att sätta upp plast över den vidöppna bilrutan så att det inte skulle komma in snö/regn/skit i bilen.

Det skulle hon göra sa hon! Och det gjorde hon med.

Problemet var bara att hennes val av tejp var väldigt aggressivt… Vilket resulterade i att lacken slets av vid borttagandet av tejpen, trots ansträngningar och diverse verktyg/medel.

Jag har gnällt om incidenten tidigare, i GAAAAAH-tråden: [länk]

GAAAAH-tråden är bra, men i denna tråden hoppas jag att vi ska kunna dela och läsa om idiotiska saker som våra kära partners gör.

Jag tror nämligen att det finns ett uppdämt behov hos många, att kunna få ventilera sig lite 🙂
En tråd för att kasta skit på varandra! Vad är det som är bra alt. roligt med det? Vad är syftet? Har man problem/frustration så finns det utbildat folk att söka inom sjukvården/psykologer. Bättre med en tråd där man berömmer varandra. Tycker dock inte att Byggahus.se är rätt forum för något för detta, det finns andra forum där man kan diskutera sin partners positiva och negativa sidor.
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Tycker dock inte att Byggahus.se är rätt forum för något för detta
Då är det väl bara för dig att strunta i tråden?
 
  • Gilla
och en till och 7 till
  • Laddar…
R
Alfredo Alfredo skrev:
Vem tror du vågar skriva något här? 😂😱🙃
Ingen minns en fegis😉
 
  • Haha
  • Wow
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.