Det var väldigt mycket plywood interiört... Ser ut som furuplywood? Lite väl mycket för min smak och hade det inte varit snyggare i så fall med björkplywood? Det hade ju i och för sig gjort bygget ännu dyrare...
 
  • Gilla
L.Tengwall
  • Laddar…
Jag håller med i trappan hade man använt plywood med helt oskyddade kanter kommer säkert inte att hålla länge utan bli flisigt o fult
 
B BobbyMel skrev:
En helt annan reflektion jag gör är att jag inte blir helt klok över hur ett bygge som detta hamnar på TV(Grand Design). Känns ju helt offattbart att en byggherre som egentligen från början inte alls är direkt intresserad av att vara involverad går och söker till Grand Design. Är det någon här som vet hur urvalsprocessen går till? Får man rent av betalt som byggherre av Cmore/Tv4 för att vara med? Om inte så känns detta mer som ett bygge som kommit in via arkitekten(för visst var det hon som var med i juryn för årets hus?) eller den där erfarne byggledaren.
Tv4 är ute och raggar byggherrar till GD i alla möjliga kanaler. Till oss skrev de i PM på Instagram och frågade om vi var intresserade. NEJ var mitt svar.
 
Vad ska man säga

det är aom att se en tågolycka. Man vet att man inte borde se men gör det iaf.

Stackars människa- Vissa delar kommer säkert bli bra men med de kompromisser aom behövs för att få bygget klart så kommer det kännas fel. Det går ju inte lägga 14 miljoner och sen spika igop det sista på 100.000.
Hela utsida med fasad och tak samt tomt kämdes ju väldigt oklart.

Plus att redan med dåtidens räntor ligga på gränsen. Och nu när du hamnar nära 4-5-6% med hög belåning.

Nä. Jag brukar gilla raljera över husdrömar och Grand Design. Men här känner jag bara medlidande. Får han klart det så får han ändå inte bo i det…

Jag hoppas jagnhar fel och att han lyckas styra upp. Men säg att man landar på 20 miljoner i bolån i dessa tider…..
 
  • Gilla
Öckeröhus och 1 till
  • Laddar…
Var ett liknande i Engelska GD där en person inom musikbranschen byggde ett fyrliknande hus och var tvungen att bygga ett mindre för att kunna låna mera pengar. Slutade efter många år, minns inte riktigt men säkert 6-7 år, med en skilsmässa, barn som blev vuxna och inte fick bo i huset, samt att allt var tvunget att säljas. Så var det värt att offra 10% av sitt liv för ett sådant projekt!
 
A AndersS skrev:
Var ett liknande i Engelska GD där en person inom musikbranschen byggde ett fyrliknande hus och var tvungen att bygga ett mindre för att kunna låna mera pengar. Slutade efter många år, minns inte riktigt men säkert 6-7 år, med en skilsmässa, barn som blev vuxna och inte fick bo i huset, samt att allt var tvunget att säljas. Så var det värt att offra 10% av sitt liv för ett sådant projekt!
Säkert inte värt det. Men det blev otroligt bra TV. Funderar på när svenska GD kommer fylla ut sina säsonger med återbesök och återberättande av gamla byggen. Är ju perfekt för oss som inte sett 22 säsonger av GD UK. Då blir det som ett nytt bygge men även ett återbesök flera år senare i ett och samma program.
 
A AndersS skrev:
Var ett liknande i Engelska GD där en person inom musikbranschen byggde ett fyrliknande hus och var tvungen att bygga ett mindre för att kunna låna mera pengar. Slutade efter många år, minns inte riktigt men säkert 6-7 år, med en skilsmässa, barn som blev vuxna och inte fick bo i huset, samt att allt var tvunget att säljas. Så var det värt att offra 10% av sitt liv för ett sådant projekt!
Ja för en del människor verkar ju resan vara viktigare än målet. Det blir säkert övermäktigt när ens egen vilja till perfektion inte överensstämmer med resten av familjen eller plånboken.
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
samovar samovar skrev:
[länk]
Nu ligger det ute till försäljning
25 miljoner? Lycka till med det....
 
samovar
M Mangan13 skrev:
25 miljoner? Lycka till med det....
Det gick väl inte riktigt som tänkt med det här bygget men om de hade kört på koppar på fasaden som tänkt hade det nog sett lite mer exklusivt ut. Även om det inte faller mig i smaken varken interiört eller exteriört.
 
Blir nog någon som vill ha läget och har kapital för att köpa det och anpassa, huset kan säkert inomhus, kanske även utomhus, sedan få ett annat utseende. Bara att titta på senaste programmet i förra veckan.
 
F
A AndersS skrev:
Blir nog någon som vill ha läget och har kapital för att köpa det och anpassa, huset kan säkert inomhus, kanske även utomhus, sedan få ett annat utseende. Bara att titta på senaste programmet i förra veckan.
Fast läget är inte så exceptionellt som man kan få för sig. Lite av en ”dy-vik” med en meter vattendjup och inte den fantastisk utsikt man kan tro. Det är inget dåligt läge men för de med pengar i sen klassen finns det bättre bara några km norrut.
 
  • Gilla
samovar och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.