Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 398 av de 437 personer som har gjort quizet "10 svåra vvs-ord"

Hade ett ungdomsjobb som 18-åring hos rörmokarna på kommunens fastighetsförvaltning, så lite kunskap fastnade tydligen.
 
S
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 260 andra personer som har gjort quizet "10 svåra vvs-ord"
 
S spendera skrev:
Frågan/svaret om dykrör är jag inte överens om.
Ett dykrör enligt mig är ett rörbit som går in i en acctank eller liknande där man sedan kan montera temp givare. Att det ska leda vatten till botten av tanken har jag aldrig hört talas om, stämmer verkligen det svaret?
Dykrör är både ett rör där tex termometer kan stoppas in i, dels ett rör som leder tex vatten till/från botten/toppen av en VVB.

Dykröret för en termometer mäter egentligen inte någon temperatur utan leder bara värmen.
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 116 andra personer som har gjort quizet "10 svåra vvs-ord"
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 126 andra personer som har gjort quizet "10 svåra vvs-ord"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 299 andra personer som har gjort quizet "10 svåra vvs-ord"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 500 andra personer som har gjort quizet "10 svåra vvs-ord"
 
Demmpa Demmpa skrev:
dels ett rör som leder tex vatten till/från botten/toppen av en VVB.
Kan du lägga in en länk till någon stans där man benämner ett rör som går till botten som dykrör. Jag har sökt men hittar bara temperturmätningsdykrör.
 
  • Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 63 andra personer som har gjort quizet "10 svåra vvs-ord"
 
pdov
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 200 andra personer som har gjort quizet "10 svåra vvs-ord"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 717 andra personer som har gjort quizet "10 svåra vvs-ord"
 
F
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 459 andra personer som har gjort quizet "10 svåra vvs-ord"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 462 andra personer som har gjort quizet "10 svåra vvs-ord"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 001 andra personer som har gjort quizet "10 svåra vvs-ord"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.