Hep Hep skrev:
Kul att bli överraskad. Grattis!
Ja, vi blev även erbjudna en summa att få rakt av utan offert etc men eftersom vi redan vet att offerten landar över detta bad han oss då skicka in en offert. Så vi får se. Väldigt skönt att ha fått ”rätt” iallafall efter några om och men.
 
  • Gilla
Doks och 4 till
  • Laddar…
Kul, vad skönt! Inger ju lite hopp till försäkringsbranschen också, att de står för sina misstag och inte processar och paragrafryttar in i absurdum.
 
  • Gilla
Johanna Carlsson1
  • Laddar…
Många tvärsäkra förståsigpåare i tråden som fick fel och borde be TS om ursäkt.

Ingen nämnd, ingen glömd - ni vet vilka ni är 😉
 
  • Gilla
Johanna Carlsson1
  • Laddar…
H HenrikP skrev:
Många tvärsäkra förståsigpåare i tråden som fick fel och borde be TS om ursäkt.

Ingen nämnd, ingen glömd - ni vet vilka ni är 😉
För mig helt ok att man är av en annan åsikt eller tror på ett visst sätt, men jag skulle uppskattat ett annorlunda sätt att uttrycka sig. Och sen vore det nog bra om folk kan hålla sig till fakta och inte dra in andra aspekter i det hela, eller hela sitt känsloregister.

Men, vi är i ett forum, på internet. Det finns alltid de som passar på att vara elaka när möjligheterna finns.
 
  • Gilla
Doks och 1 till
  • Laddar…
J Johanna Carlsson1 skrev:
För mig helt ok att man är av en annan åsikt eller tror på ett visst sätt, men jag skulle uppskattat ett annorlunda sätt att uttrycka sig. Och sen vore det nog bra om folk kan hålla sig till fakta och inte dra in andra aspekter i det hela, eller hela sitt känsloregister.

Men, vi är i ett forum, på internet. Det finns alltid de som passar på att vara elaka när möjligheterna finns.
Jag måste säga att du genomgående har bemödat dig att svara och att oftast göra det på ett sakligt sätt. Kudos! Själv hade jag nog tröttnat och lämnat långt tidigare 😏
 
Elon Musk Elon Musk skrev:
Jag måste säga att du genomgående har bemödat dig att svara och att oftast göra det på ett sakligt sätt. Kudos! Själv hade jag nog tröttnat och lämnat långt tidigare 😏
Tack, jag tänker att man kommer längre på att hålla god ton även om man inte är av samma åsikt. Tänker också att denna tråd blir en lärdom för många, ibland får man lita på sin känsla och ta vad en del här inne på forumet säger med en nypa salt.


Men jag håller absolut med dig också, att vid vissa tillfällen är det som du säger, inte värt att diskutera. 😊
 
  • Gilla
Elon Musk
  • Laddar…
H HenrikP skrev:
Många tvärsäkra förståsigpåare i tråden som fick fel och borde be TS om ursäkt.

Ingen nämnd, ingen glömd - ni vet vilka ni är 😉
Nu ska vi se.. en tråd som handlar om ac och en felaktig besiktning. De kan bara bli gissningar.
Jag är ledsen men det är omöjligt
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
J Johanna Carlsson1 skrev:
Anticimex har efter en omprövning nu bekräftat misstaget och ändrat sitt beslut, och vi ska inkomma med offert för återställandet.


Det är en stor lättnad för oss.. 😊
Skönt! Det känns som har man väl fått det godkänt så kommer det lösa sig :) vi ska skick in offerten för vårat ärende också nästa veckan :)
 
  • Gilla
Johanna Carlsson1
  • Laddar…
G Gozzley skrev:
Skönt! Det känns som har man väl fått det godkänt så kommer det lösa sig :) vi ska skick in offerten för vårat ärende också nästa veckan :)
Härligt för er! Vad hade ni för problem? 😊
 
J Johanna Carlsson1 skrev:
Härligt för er! Vad hade ni för problem? 😊
Ett tak som skulle varit bytt för 10 år sedan, visade sig att så inte var fallet :)
 
Jag har bekanta som för många år sedan köpte ett hus som var "varudeklarerat" av Anticimex utan anmärkningar.

De tyckte att det luktade lite konstigt när de var på visning men fick förklarat att de som ägde huset har rökt inomhus.

efter några månader så började det lukta mera.

Det visar sig att hela undervåningen av huset är mögel angripet och när man börjar kolla under huset så är det en liten sjö under efter som det visar sig att dränering inte är riktigt gjort. och man få information att det här var tydligen ett visnings hus som byggdes i området när det skapades.
det visade även sig att den försäkring som fanns inte täckte hela kostnaden för att fixa huset. Man valde att inte stämma vad jag vet då man rädd för kostnader om man skulle förlora.

De som gjorde den andra besiktningen kunde inte förstå hur man kunnat missa alla fel som fanns på huset.
 
G Gozzley skrev:
Ett tak som skulle varit bytt för 10 år sedan, visade sig att så inte var fallet :)
Skönt ni fått ja till hjälp. 😀
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.