Har köpt ett Libella 2000 på tradera och undrar vad ni föreslår för skenor?
Jag ska ha det till att montera ett kök, renoverar ett uterum, byta några fönster och dörrar + det vanlig:)
Om man köper 600+900 ska man tydligen få ett utdragbart vattenpass (hur funkar det?) + att man får ett 310, 600, 900 och 1500mm eller har jag helt fel?

Förslag vart man kan hitta dom billigast.

600+900 har jag hittat för
Beijer 627:-
K-Rauta 599:-
Verktygsboden 549:-

/Springare
 
Lyfter
Ingen som vet?

:surprised::surprised::surprised:
 
79:an skrev:
Kolla på [länk]
Tack för tipset :)
Swedol tar 590:- för 600+900
 
Springare skrev:
Tack för tipset :)
Swedol tar 590:- för 600+900
Dock plus moms, men har man lite rabatt där så blir det bättre (15%) :D
 
79:an skrev:
Dock plus moms, men har man lite rabatt där så blir det bättre (15%) :D
Jag som tror att 472:- + moms blir 590:- :D
 
JockeR skrev:
Lyfter denna tråd.
Om man har en Libella 2000 så kan man väl inte bara köpa 600+900 paketet? Man måste väl först ha en standardskena, som man sedan kan förlänga med den satsen?

Nån som kan bringa klarhet i detta?

* * EDIT * *

Hittade svaret själv i detta eminenta forum!
[länk]
Kan du ju ha rätt i, men vad ska man med ett libella till utan en standardskena? Användnings området blir ju ganska snävt utan den, trodde att dom flesta köpte den tillsammans med själva passet. ;)
 
Vet inte om du fick riktig klarhet i den andra tråden, du kan alltså använda skenorna utan att ha standardskenan, du kan då sätta libellan endera på 600mm-skenan och få ett 60cm pass eller sätta libellan på 900mm-skenan och få ett 90cm pass, men för att få ett komplett pass att kunna förlänga upp mot 300cm måste du ju ha en av standardskenorna, det är alltså inget att tveka på - du behöver alltihopa..
 
Bra nu vet jag :)
Som vanligt så fanns svaret redan i en annan tråd, men men...
Då blir det till att köpa en 1500 skena och ett 600+900 paket.
Var finns 1500 skenan billigast?
 
Nej vänta nu!
Jag tittade på 600+900 skenorna idag på beijer och dom fanns det inget spår på som man kan fästa Libellan i (eller har jag fel?)

De var helt enkelt ihåliga med en skruv-klämma som höll fast standardlinjalen som man skjuter in i förlängaren.

Eller ??
 
Mina har då ett spår i mitten på ovansidan (samma sida som vingmuttern), mina är väl en tre-fyra år gamla men inte borde väl den funktionen ha tagits bort iallafall??

Här en bild från ahlsells reklamblad där du ser spåret:
 
  • libella.jpg
Måste åka och kolla i morgon igen ... var helt säker på när jag tittade på dom idag att "dom här kan jag inte använda utan en vanlig skena"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.