men på hösten? då du vill mköra viltkylen,
den kommer inte att funka om omgivningstemperaturen sjunker
köp ett ricktigt aggregar
 
returen returen skrev:
men på hösten? då du vill mköra viltkylen,
den kommer inte att funka om omgivningstemperaturen sjunker
köp ett ricktigt aggregar
Varför skulle den inte kunna kyla då? Den kyler ju bättre ju kallare det är ute ju?
 
B Bullebock skrev:
Varför skulle den inte kunna kyla då? Den kyler ju bättre ju kallare det är ute ju?
för att en vanlig luft luft värmepump stänger automatiken av om den inte har inbygd serverkyla
 
returen returen skrev:
för att en vanlig luft luft värmepump stänger automatiken av om den inte har inbygd serverkyla
Man lurar ju pumpen att tro att det är varmare ute än det är.
 
B Bullebock skrev:
Man lurar ju pumpen att tro att det är varmare ute än det är.
Jag provade att lura en mindre AC mha ett motstånd , men då löste nåt ut, tror det var nån pressostat.
 
K Keld skrev:
Jag provade att lura en mindre AC mha ett motstånd , men då löste nåt ut, tror det var nån pressostat.
Man sätter en extern temostat som styr ett relä som slår till en liten glödlampa, så tejpar man den på pumpens tempsensor. Säg att man vill ha 2 grader i kylrummet, då sätter man den externa på det, lampan tänds om det är över 2 grader och värmer värmepumpens tempsensor, så fortsätter den jobba. Enkelt.
 
  • Haha
returen
  • Laddar…
B Bullebock skrev:
Man sätter en extern temostat som styr ett relä som slår till en liten glödlampa, så tejpar man den på pumpens tempsensor. Säg att man vill ha 2 grader i kylrummet, då sätter man den externa på det, lampan tänds om det är över 2 grader och värmer värmepumpens tempsensor, så fortsätter den jobba. Enkelt.
Det var ju i princip det jag gjorde, men jag gick inte omvägen med glödlampa och extern termostat, utan jag trixade direkt med pumpens egen tempsensor, men det funkade inte maskinen löste ut på nåt annat, kommer inte ihåg vad.
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
B Bullebock skrev:
Finns även LG och SAMSUNG på amazon som går på 7000kr. Det lär väl inte vara skräp.
Jo LG och Samsung är faktiskt skräp jämfört med de bästa värmepumparna. Köp något som håller, det blir mycket billigare.
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
K Keld skrev:
Det var ju i princip det jag gjorde, men jag gick inte omvägen med glödlampa och extern termostat, utan jag trixade direkt med pumpens egen tempsensor, men det funkade inte maskinen löste ut på nåt annat, kommer inte ihåg vad.
Ok! Det är ju möjligt att vissa är för avancerade, men det finns mycket på yt om detta. Kanske blev för mycket skillnad med motstånd?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.