Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 767 andra personer som har gjort quizet "Kan du elprylen?"
 
kulle
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 325 andra personer som har gjort quizet "Kan du elprylen?"
 
F
Jag fick 0/10 rätt, vilket är bättre än 3 335 andra personer som har gjort quizet "Kan du elprylen?"
 
O
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 358 andra personer som har gjort quizet "Kan du elprylen?"
 
J
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 374 andra personer som har gjort quizet "Kan du elprylen?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 515 andra personer som har gjort quizet "Kan du elprylen?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 609 andra personer som har gjort quizet "Kan du elprylen?"
 
Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 430 andra personer som har gjort quizet "Kan du elprylen?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 657 andra personer som har gjort quizet "Kan du elprylen?"
 
Oroande att 12% inte kan koppla in en vanlig lampa 😬

Fråga om vilket tecken som betyder jord vid inkoppling av en lampa med resultat: L (3%), N (9%) och PE (88%).
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 687 andra personer som har gjort quizet "Kan du elprylen?"

Ganska många hade fel på brytare för att: "att tända två individuella belysningar från en plats"
Tror inte det beror på okunskap, utan att det läses lite för snabbt utan att tänka efter vad det står ;)
 
F fsn skrev:
Jag fick 0/10 rätt, vilket är bättre än 3 335 andra personer som har gjort quizet "Kan du elprylen?"
Nja
 
  • Haha
fsn
  • Laddar…
F
F Fågelvägen skrev:
Nja
Det kan ju eventuellt ha varit 10/10… ingen vet.
 
Karl.s Karl.s skrev:
Oroande att 12% inte kan koppla in en vanlig lampa 😬

[bild]
Nja, det var en lite snäv tolkning av detta test. Även om inte alla kan den svenska översättningen av PE, så hoppas och tror jag att nästan alla som ger sig på att koppla elkablar vet att den grön/gula kabeln skall kopplas till symbolen för jord på apparaten. Eller dess metallhölje.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.