4774
Tokslut Tokslut skrev:
Kan man stoppa in bönor bakvÀgen för samma smak? FrÄgar Ät en vÀn
Asgarv 😂
 
Tokslut Tokslut skrev:
Kan man stoppa in bönor bakvÀgen för samma smak? FrÄgar Ät en vÀn
Prova och Ă„terkoppla! 😉
 
  • Älska
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
OnT:
Yes! Äntligen med lödkolv igen! Nu blev det enklare att reparera saker igen đŸ„ł
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
YEEEEEEESSSS!
Bytet av brÀnslepump i bilen gick skitbra tack vare lite lyfthjÀlp frÄn brorsan och tvÄ dagars extra semester.
Var lite nervös nÀr sjÀlva pumphuset skulle lossas men allt gick bra och nu tvekar inte bilen pÄ fullgas mellan 4000-6000 rpm.
Det gick Ät 2,5 dagar i lugnt skruvtempo med mycket kaffe och lek med syskonbarn. Mycket tid att lÀgga pÄ en bil kanske men jag sparade minst 15.000-20.000 pÄ jobbet med dagens priser. Dessutom vet man att det blev ordentligt gjort.
Great success!

Bild av bilens gamla delar, inklusive avgasrör och akselrör, placerade pÄ asfalt och grÀs efter byte av brÀnslepump.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bil lyft pÄ pallbockar med brÀnsletank undertill i garage, verktyg spridda pÄ golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Undersidan av en bil i ett garage, uppallad pÄ blÄ och röda pallbockar med en brÀnslepump delvis synlig, trÀkilar anvÀnds för att stödja bilens vikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bensintank med verktyg och trasor synliga, brÀnslepumpens hus lossat och en grön brÀnslepump installerad, fotograferad under ett byte av brÀnslepump.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
NÀrbild pÄ en brÀnslepump som har bytts i en bil, visad med anslutningar och rör i bildens nederkant. Bakgrunden visar ett suddigt utomhusomrÄde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
NÀrbild pÄ en bils brÀnslepump, installerad med kopplingar och elektriska anslutningar, verktyg och andra detaljer i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilens instrumentpanel visar hastighetsmÀtare, varvrÀknare, brÀnslemÀtare och distansmÀtare med en körstrÀcka pÄ 244750 km och rÀckvidd pÄ 52 km kvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bil kör pÄ en vÀg pÄ natten med fullmÄne synlig i bakgrunden. VÀgen Àr upplyst av bilens strÄlkastare och omgiven av mörka trÀd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 11 till
  • Laddar…
galento
Under veckan var vi ute och tog en matbit pÄ en restaurang nÄgra mil
hemifrÄn och dÄ lÀt vi vÄra mobiler ligga kvar hemma , det var inte sÄ
dumt faktiskt. Man behöver nog inte vara kontaktbar 24/7.

Ser ju ofta personer som Àr sÄ beroende av sina mobiler sÄ de mÄste
titta pĂ„ dom t.o.m nĂ€r dom Ă€ter mat 🙄
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
YEEEEEEESSSS!
Bytet av brÀnslepump i bilen gick skitbra tack vare lite lyfthjÀlp frÄn brorsan och tvÄ dagars extra semester.
Var lite nervös nÀr sjÀlva pumphuset skulle lossas men allt gick bra och nu tvekar inte bilen pÄ fullgas mellan 4000-6000 rpm.
Det gick Ät 2,5 dagar i lugnt skruvtempo med mycket kaffe och lek med syskonbarn. Mycket tid att lÀgga pÄ en bil kanske men jag sparade minst 15.000-20.000 pÄ jobbet med dagens priser. Dessutom vet man att det blev ordentligt gjort.
Great success!

[bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild]
Borde det inte funnits en lucka invÀndigt i bilen som man kommer Ät pumpen via..?
 
Det hade isf verkligen varit YEEEEESSS!!
 
Har haft det pÄ alla mina bilar dÀr pumpen sitter i tanken..
 
Violina Violina skrev:
Har haft det pÄ alla mina bilar dÀr pumpen sitter i tanken..
SAAB kom med mÄnga tekniska innovationer under Ären och lÄg i framkant med mycket.
Men nĂ€r det gĂ€llde att vara enkla att laga lĂ„g de lĂ„ngt bak, i vissa fall bökigare Ă€n FransmĂ€nnen 😉
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Borde det inte funnits en lucka invÀndigt i bilen som man kommer Ät pumpen via..?
Sitter för lÄngt ut i hörnet, tror att det skulle pÄverka karossens styvhet eller nÄgot.
Kolla t ex pÄ Volvo XC60, det Àr samma sak dÀr.
 
Isakare Isakare skrev:
SAAB kom med mÄnga tekniska innovationer under Ären och lÄg i framkant med mycket.
Men nĂ€r det gĂ€llde att vara enkla att laga lĂ„g de lĂ„ngt bak, i vissa fall bökigare Ă€n FransmĂ€nnen 😉
Ja, som jag sa till min far nÀr han funderade pÄ att köpa SAAB:

SAAB Àr jÀttebra bilar, tills de krÄnglar och man mÄste skruva med dem.. Köper du en sÄn fÄr du laga den sjÀlv.. (Jag har alltid hjÀlpt min far med hans bilar)

Pappa köpte en SAAB.. Höll i tvÄ veckor, sen vart det kamkedjeras..
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Sitter för lÄngt ut i hörnet, tror att det skulle pÄverka karossens styvhet eller nÄgot.
Kolla t ex pÄ Volvo XC60, det Àr samma sak dÀr.
Idioti pÄ hög nivÄ Àr vad det Àr!!
 
Violina Violina skrev:
Ja, som jag sa till min far nÀr han funderade pÄ att köpa SAAB:

SAAB Àr jÀttebra bilar, tills de krÄnglar och man mÄste skruva med dem.. Köper du en sÄn fÄr du laga den sjÀlv.. (Jag har alltid hjÀlpt min far med hans bilar)

Pappa köpte en SAAB.. Höll i tvÄ veckor, sen vart det kamkedjeras..
De Saab jag skruvat med Àr de gamla 99-900, jag vill nog pÄstÄ att de Àr hyggligt lÀttskruvade.
 
Fotografen Fotografen skrev:
De Saab jag skruvat med Àr de gamla 99-900, jag vill nog pÄstÄ att de Àr hyggligt lÀttskruvade.
SAAB har i princip inte tillverkat en lÀttskruvad bil sen jag föddes, sÄ att min far och jag diskuterar att köpa en SAAB (som bruksbil) betyder nog att vi pratar en nyare modell..
 
Det gÀller nog för alla modernare bilar som inte har ett tomt vardagsrum under huven med en V8 mitt i. Kan inte pÄstÄ att Saaben Àr vÀrre Àn Subarun eller Golfen vi har pÄ tomten, de Àr olika krÄngliga. RutinunderhÄll pÄ Golfen Àr vÀrre för dÀr sitter oljefiltret upp och ner sÄ man blir ordenligt skitig.
Byta kamrem pÄ Subarun Àr marginellt enklare Àn att byta kamkedja pÄ Saaben. Vet inte vad Golfen har, den Àr för ny.
Hjullager pÄ Subarun var ett helvete. Easy peasy pÄ Saaben.
De flesta lÀmnar nog bort problemet men för mig Àr det ett gammalt intresse och vapenarsenalen existerar redan sÄ inget Àr för svÄrt, det tar mest för lÄng tid för att passa in i vardagen.
 
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.