Enda problemet med det är att det är där jag tänkt ställa traktorn. För vad ska man annars ha en svets till?
 
  • Gilla
  • Haha
Norrtull och 3 till
  • Laddar…
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Ser framför mig hur frun öppnar badrumsdörren och det ramlar ut allehanda verktyg, maskiner och förbrukningsartiklar över henne. Hon ropar efter hjälp för att ta sig loss men precis då plingar det på dörren.

"Det är UPS." säger pjgb. "Jag måste ta det. Det är min nya svets. En ESAB. Fattar du, en riktig ESAB! Samma som proffsen har."

Om blickar kunde döda hade pjgb inte skrivit några fler inlägg här på forumet.

I sin iver att prova den nya svetsen glöms frun bort. Det är först när lite fluss ska hämtas ur badrumsskåpet som pjgb ser sin fru igen.

"Nu har jag fått nog!", vrålar hon. "Det här var sista gången. Nu köper jag en bajsspade."
Det hade aldrig hänt om hon inte blockat utbyggnaden av garaget
 
  • Gilla
  • Haha
Den ofrivillige klåparen och 1 till
  • Laddar…
Totte_S Totte_S skrev:
glömde fråga
"Glömde fråga" - jo, tjena 😂. Det hade jag också gjort med de förutsättningarna...
 
Totte_S
Var länge sen det trillade in nåt 😁
Tror vi har slöa köksknivar faktiskt…
Bild på en Tormek slipmaskin och en förpackning med Tormek centreringsjigg KJ-45, placerad på ett bord tillsammans med andra verktyg och tillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


O den lilla Ekan följde visst med i lådan fortfarande 😊
En fällkniv från EKA Sweden med texten "Swede 88 Black" står på en svart låda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Appendix och 12 till
  • Laddar…
På lokala ladan. sista och enda kvar
 
  • Hand håller i ett rött skruvstäd från märket BESSEY med en prislapp; bakgrund påminner om vägg i byggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Sthlm1891 och 13 till
  • Laddar…
B
Äntligen dags att uppgradera chucken i Boschen. Tycker den tänkta Röhm 871050 blivit väl dyr och efter lite letande hittade jag en AEG reserv-chuck som kom i en Milwaukee -kartong och är en Röhm. Inte direkt så mycket billigare men får prova hur den är. Bara monterad och spelet känns mindre. Får provborra någon dag...
https://amzn.eu/d/fipAgBh

En Milwaukee-kartong med en reserv-chuck som ligger bredvid en ny monterad chuck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en svart chuck monterad på en grön Bosch borrmaskin, märkt med "Röhm" och "GERMANY".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan slank det med lite magnet-krokar, alltid bra att ha 🙂 10st mindre och 6st lite större.

Magnetiska krokar av olika storlekar monterade under en hylla i en verkstad, med verktyg organiserade på en pegboard i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
Totte_S
Frun är så glad över mina inköp så vi adopterade en minion 😁
Gul och svart dammsugare av märket Kärcher, med lång slang och städmunstycke som liknar en minions ansikte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 13 till
  • Laddar…
Totte_S Totte_S skrev:
Frun är så glad över mina inköp så vi adopterade en minion 😁
[bild]
Den tyckte till och med jag var söt; Jenny hade älskat den!🤪

Det var nog en lyckad adoption! 👍🫶
//Ronnie
 
  • Gilla
Totte_S och 1 till
  • Laddar…
Mina barn hittade en bild på mig som liten där jag badade med ett riktigt cyklop, så nu är det jag som får heta minion här hemma. Miniongubbe om vi ska vara noga.
 
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Tre klingor landade idag till min nya gamla Milwaukee metallcirkelsåg. 2xHilti för sågning upp till 57mm och en Makita 136mm för tunnplåt upp till 1mm.
Ena Hiltin är 48T för stål och rostfritt, den andra är 40T för stål. Makitan är bara 136mm, men så länge den går nedanför bottenplattan borde det funka tycker jag.
Svårt att hitta klingor med 16mm hål idag, så det fick bli en adapter till 20mm.
Nu är det bara att vänta på ett metallprojekt.

/Höghus.

Bild på tre metallcirkelsågklingor: två Hilti förpackade i transparent plast samt en Makita i en kartong med öppet lock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Såg att kompisen hade denna typ av tång & det ville jag oxå ha.... så det blev en från Knipex då Amazon.se hade jämförelsevis bra pris.
 
  • Knipex tång i förpackning med röd och svart handtag, liggande på en grå stickad matta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Knipex-tång med röda handtag ligger på en vit ribbad matta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Veritas Veritas skrev:
Såg att kompisen hade denna typ av tång & det ville jag oxå ha.... så det blev en från Knipex då Amazon.se hade jämförelsevis bra pris.
Galet bra tång. Dock behöver man också en vinklad... Finns denna typ vinklad likt flacktången?
 
  • Gilla
Veritas
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Galet bra tång. Dock behöver man också en vinklad... Finns denna typ vinklad likt flacktången?
Har denna som når långt ner i smala utrymmen.
Långnäbbad tång med röd-svart gummihandtag på svart underlag, lämplig för att nå ner i smala utrymmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Putte G... och 7 till
  • Laddar…
Lite loppisfynd, 100kr:
En oljekanna, två skiftnycklar, en liten rörtång och två större tänger ligger på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tror inte jag behöver låna farsans rörtänger längre 😂
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.