Riktigt snyggt!

hu gjorde du med grunden? jag planerar ett växthus som ska hålla 10grader vintertid, så lite isolering i grunden behöv för mig.
 
S Spopas skrev:
Riktigt snyggt!

hu gjorde du med grunden? jag planerar ett växthus som ska hålla 10grader vintertid, så lite isolering i grunden behöv för mig.

Hej
Jag isolerade inte grunden. Bara ett bärlager 0-32mm. Hade Leca 250x250x190 som sockel, armera med 12mm och sedan formade och gjöt jag upp 70mm på den och murade upp tre skift med Leca sedan. Vet att det finns sockelblock till leca men tyckte att det blev dyrt, då gjorde jag på detta vis, ska ju bara stå några hundra kilo på sockeln. Hoppas att min teori stämmer
 
  • Gilla
Hydeisch
  • Laddar…
J Juhani Jarlinge skrev:
Hej
Ny på forumet. Tänkt bygga optagon formad orangeri i sommar 6m i diameter tak höjd 3,8. Jag har grävt ur och förberett i höstas, så nu är det bara att vänta till våren och sätta igång. Nu till min fråga räcker det med 45x70 som regelvirke till väggar och tak eller behöver jag gå upp till 45x95, vill inte att det ska se klumpigt ut
Nyutgjuten betongplatta i växthus med trädgårdsverktyg och växter runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

igång med bygget igen, handblandat 64 säckar betong till plattan. Ska bli marokansmönstrad klinker på sedan
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
J Juhani Jarlinge skrev:
Hej
Ny på forumet. Tänkt bygga optagon formad orangeri i sommar 6m i diameter tak höjd 3,8. Jag har grävt ur och förberett i höstas, så nu är det bara att vänta till våren och sätta igång. Nu till min fråga räcker det med 45x70 som regelvirke till väggar och tak eller behöver jag gå upp till 45x95, vill inte att det ska se klumpigt ut
Uteplats med kakelugn, möbler och utsikt över sjön genom stora fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uteplats med kakelugn, möbler och utsikt över sjön genom stora fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uteplats med kakelugn, möbler och utsikt över sjön genom stora fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett växthus med öppna dörrar vid en sjö, inuti syns växter och möbler, molnigt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Uteplats med kakelugn, möbler och utsikt över sjön genom stora fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett växthus med öppna dörrar vid en sjö, inuti syns växter och möbler, molnigt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett växthus med öppna dörrar vid en sjö, inuti syns växter och möbler, molnigt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
Immobil och 3 till
  • Laddar…
J Juhani Jarlinge skrev:
Hej
Ny på forumet. Tänkt bygga optagon formad orangeri i sommar 6m i diameter tak höjd 3,8. Jag har grävt ur och förberett i höstas, så nu är det bara att vänta till våren och sätta igång. Nu till min fråga räcker det med 45x70 som regelvirke till väggar och tak eller behöver jag gå upp till 45x95, vill inte att det ska se klumpigt ut
Ett växthus med dekorativt golv, växter, kamin, utsikt över vatten och trädgårdsprodukter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

nu är det inte mycket kvar, bara sätta igång oc odla
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Nilstyko och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.