GunnarBengtsson GunnarBengtsson skrev:
Pics or it didn't happen! ;)
Haha exakt 😃
 
En liten undran till er som byggt borden. Skruvar ni fast sitt- och bordplanken med träskruv på skrå underifrån? Eller skruvar ni ovanifrån av någon anledning?
 
  • Gilla
trycklös
  • Laddar…
Tack för de fina ritningarna.
Så här blev mitt bygge. Det fick bli lite andra dimensioner på benen, eftersom jag återanvände ett altangolv. Total kostnad 0 kr.😀
Träbord, byggt med återvunnet material, står vid en gräsmatta nära en hamn med fartyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kayen85 och 1 till
  • Laddar…
T
TonyGr TonyGr skrev:
En liten undran till er som byggt borden. Skruvar ni fast sitt- och bordplanken med träskruv på skrå underifrån? Eller skruvar ni ovanifrån av någon anledning?
Har gjort båda, eller inte på skrå underifrån utan rakt igenom men har gjort både uppifrån och underifrån.
Underifrån blir ju så klart snyggare, lite mer jobb med att förborra lite mer och lite längre skruv.

Ska man lite snabbt slänga ihop något av begagnat virke till ett kalas eller så blir det inget sånt finlir dock :)

Man kan ju göra den där fällbara varianten där sittbrädorna sitter i en extra regel som man trär bredvid den bärande regeln för att kunna fälla upp sitsarna när de inte används. Då blir det kortare skruv till dem.
 
  • Gilla
kayen85 och 1 till
  • Laddar…
M Mats_R skrev:
Tack för de fina ritningarna.
Så här blev mitt bygge. Det fick bli lite andra dimensioner på benen, eftersom jag återanvände ett altangolv. Total kostnad 0 kr.😀
[bild]
Snyggt, vilken utsikt 👌☀️
 
  • Gilla
Mats_R
  • Laddar…
Väldigt bra ritningar - stort tack för att du delat! Jag pysslade med en tvåmetersvariant under några kvällar när barnen somnat. Tycker planken i bordsskivan blev lite skeva så jag la en extra 45x45a under mitten av bordet för att få det tajtare. Överlag en succé på en lite ojämn gräsmatta där fristående stolar/bänkar annars måste placeras med millimeterprecision för att inte tippa.
 
  • Ett hemmagjort träbord med bänkar och lila sittdynor står på en ojämn gräsmatta. Bredvid bordet står en vit plaststol under ett träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
john.h och 3 till
  • Laddar…
Snyggt! Bra med lite extra precision 👌
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.