S
richardtenggren richardtenggren skrev:
sinuslinus grill ser ut att vara en Napoleon Rough XT 425, och de ligger runt 11-12 kkr, så 🤓

Jag lär vara skadad från min egen förstudie inför grillköpet 😇
Hade siktat in mig på en större med 5 brännare men tänkte att det borde bli sommarea på grillar. Hittade denna ihopmonterade för 6500kr så då det blev ett köp.


Dagens lunch blev gurksoppa. Gäller att äta gurka till allt så här års.
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Twice cooked pork. Skulle skaffat wokbrännare långt tidigare men bättre sent än aldrig. Blev lika gott som på favoritrestaurangen men hade tyvärr inga fermenterade bönor.
 
  • Twice cooked pork serverat med grönsaker på en vit tallrik med grön-vit mönstrad bordsduk. En hand syns i övre högra hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
fusion och 9 till
  • Laddar…
DAGENS MIDDAG:

Stekt fläsk och ”munkraggare” 😜

En tallrik med stekt fläsk, två stora munkraggare samt lingonsylt ovanpå arbetspallen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stekt fläsk och raggmunk med lingonsylt serverat på en vit tallrik med grönt blommönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
fusion och 12 till
  • Laddar…
H
I fredags så öste regnet ned, rejält grått och kallt så då fick det bli en gryta där vi hämtat inspiration från boeuf bourguignon. Vi hade i kantareller istället för champinjoner. Små ”nylökar” istället för steklök och det röda vinet i fick bli ett vi hade hemma.
Boeuf bourguignon inspirerad gryta med kött, kantareller och små lökar, serverad med potatis och toppad med färsk persilja på en vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I helgen har vi fortsatt testa att försöka hitta mat som passar oss när det gäller lunch på arbetsdagar. Vi har verkligen inga stora krav alls utan vill bara hitta 4-8 recept som är tacksamma att värma, näringsmässigt ska de vara bra och nyttiga ( vill inte slösa kalorier på en 10-15 minuters intagande/slänga i sig av mat direkt) samt anpassat för lite olika allergier. Helgens försök blev en köttfärspaj utan pajdeg istället har den keso och extra mycket ägg i. Blev betydligt godare än det låter 😂så denna kommer få en plats.
Köttfärspaj utan pajdeg, tillagad i en stor svart stekpanna med keso och mycket ägg, som en del av helgens lunchrecepttestning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köttfärspaj utan pajdeg med keso och ägg, serverad med en färgglad sallad av tomat, gurka, gul paprika och salladsblad på en vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
fusion och 9 till
  • Laddar…
Ni som lagar pizzor , kommer denna cozze 17funka lika fint som en Ooni 16 ?
 
  • Bärbar pizzaugn Cozze 17 med svart och grå design, sett framifrån.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Storsockret
R Rickard.lj skrev:
Ni som lagar pizzor , kommer denna cozze 17funka lika fint som en Ooni 16 ?
Har hört bra om den. Det som jag tycker skulle vara lite jobbigt är att den har brännare på tre sidor. Tycker det skulle vara jobbigt när man ska rotera pizzan, den gräddar för mycket samtidigt. Men jag vet inte. Oonin kostar ju "bara" en tusenlapp till dock.
 
  • Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
4774
FredrikR FredrikR skrev:
Slita ut...? 🤔
Vår Weber har passerat 13 år, står utomhus och används året runt. 😎👍

Är det brännarrören som blir utslitna?
Har bytt 1 av 4 som då gick på den 10 åriga garantin.
Vi gav pappa en Weber syrran och jag när han fyllde 50 år. Om 2 dagar fyller han 75 år ❤️. Webern ser lika bra ut 25 år senare och fungerar nästan bättre nu än då 😀. Det här var som sagt 25år sedan och gasolgrillar hade ingen knappt hört talas om så den kostade 36000kr ca. Men kvaliteten går inte att klaga på, väl värd varenda öre. Så när vi flyttade från lägenheten till huset så köpte vi självklart en Weber. Tycker de är outstanding med tanke på kvaliteten och funktionen. Hellre en lite dyrare som håller 😀
 
  • Gilla
  • Älska
possum77 och 3 till
  • Laddar…
Åtnjutit marockanska köttbullar kokta i en burk sås vi fick av dottern som också skickade med couscous med marockansk smak. Mycket trevligt.
 
  • Tallrik med marockanska köttbullar i sås, couscous, yoghurtsås och hackad tomat. Glas med mörkrött dryck i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
fusion och 10 till
  • Laddar…
Rökt vättersik från Klangahamn och färskpotatissallad. Två goda saker men kanske inte ihop. Det slank ner iaf.
Tallrik med färskpotatissallad och rökt vättersik med det upplagda fisken i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
fusion och 9 till
  • Laddar…
Kramla
Alltid gott med grillat😋

En grill fylld med olika köttbitar, korv, grillad kål, citronhalvor och paprika samt foliepaket på en lördag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(från lördagens grillning)

//Kramla
 
  • Gilla
  • Älska
fusion och 10 till
  • Laddar…
Knäckebröd, nyrökt abborre, smörstekta kantareller och en god pilsner. Utsikten är ju heller inte så dålig. En tallrik med knäckebröd, smörstekta kantareller och nyrökt abborre, tillsammans med en flaska Sierra Nevada Pale Ale och ett glas öl, utomhus vid en sjöutsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
fusion och 12 till
  • Laddar…
DAGENS:

Kåldolmar från frysen, kokt färskpotatis, kokta babymorötter & lingonsylt 😃👌

IMG_5178.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lill72 och 9 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
DAGENS:

Kåldolmar från frysen, kokt färskpotatis, kokta babymorötter & lingonsylt 😃👌

[bild]
Hemlagade?
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Hemlagade?
Inte av mig! Jag gillar kåldolmar.. men gör hellre kålpudding 😊 tycke det är mycket pill o göra kåldolmar (har dock gjort det..)

Vet dock inte riktigt när de är gjorda.. 🤔 (som sagt.. från frysen)
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Storsockret
Tågfrukost. Ungefär lika bra som man kan tänka sig, men ändå skönt att få för 05:00 innan jag åkte till tåget är för tidigt för frukost för mig

SJs tågfrukost med bröd, smörgåspålägg, dryck, yoghurt och snacks serverad i en blå kartong på ett tågbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.