F Fabian S. skrev:
Eftersom denna är extra spis och kommer användas så sällan då kommer vi alltid dra ut kontakten och ta ner jordfelsbrytaren för säkerhets skull
Svåråtkomliga är inte lika med självstängande lock utan ett låst lock eller inbyggt så att det är svårt att komma åt.

Det finns kappslingar med möjlighet till låsning i handeln, att göra perilexen strömlös när inte kontakten sitter i är inte lika med svåråtkomlig.
 
D Danne824 skrev:
att göra perilexen strömlös när inte kontakten sitter i är inte lika med svåråtkomlig
Det är bättre än svåråtkomlig, ett strömlöst uttag är noll risk.
 
  • Haha
  • Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Det är bättre än svåråtkomlig, ett strömlöst uttag är noll risk.
😅 Jovisst men glömmer man att stänga av strömmen i skåpet eller att det finns ett adhd barn som drar ut kontakten så är man ansvarig.
Om uttaget sitter på 1,55 eller 1,6 meter skulle inte jag bry mig om men lägre bör man nog åtgärda.
Frågan är har TS småbarn eller besök av dessa små individer?
Om inte är det nästa fastighetsägare att följa upp.
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
😅 Jovisst men glömmer man att stänga av strömmen i skåpet eller att det finns ett adhd barn som drar ut kontakten så är man ansvarig.
Om uttaget sitter på 1,55 eller 1,6 meter skulle inte jag bry mig om men lägre bör man nog åtgärda.
Frågan är har TS småbarn eller besök av dessa små individer?
Om inte är det nästa fastighetsägare att följa upp.
Ja glömmer man att man har barn så kan vad som helst hända.😉

Verkligheten ( senast jag kollade) säger dock att barn i gemen inte sitter och pillar in ledande föremål i perilexuttag i obevakade utrum.
Vad är oddsen på det tro🤔
 
  • Gilla
Danne824
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Ja glömmer man att man har barn så kan vad som helst hända.😉

Verkligheten ( senast jag kollade) säger dock att barn i gemen inte sitter och pillar in ledande föremål i perilexuttag i obevakade utrum.
Vad är oddsen på det tro🤔
Ingen odds alls 😅, dessutom ska man ha uppsikt över sina barn.

Jag håller med dig!
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
F Fabian S. skrev:
Eftersom denna är extra spis och kommer användas så sällan då kommer vi alltid dra ut kontakten och ta ner jordfelsbrytaren för säkerhets skull
ta inn den i torr miljö oxå annars lär elementen ge dig jordfel
 
  • Gilla
Fabian S. och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.