Hej!
Någon som vet varför inte mitt mobila bredband med Telenor inte fungerar.
Har fått sim kort som jag har satt in i min router, Fx 2000.min gamla från tre operatör.blinkar bara grönt å har ingen uppkoppling?
Har ringt Telenor 1 vecka utan resultat🤬
Vad ska jag göra? Går inte att avsluta mitt mobilabonnemang på 24 mån😬😬😬
 
Försökt men enheten stöds inte.
Kommer in på gränssnitt men vill ju inte byta lösenord😬😬😬
Står att jag är ansluten till Telenor??
 
Vilken enhet är det som inte stöds av vilken enhet?

Bilder?
 
Qr koden på inseego.
Inne på gränssnitt och då står det ansluten till Telenor?
Grön lampa blinkar?
 
  • Modem från Inseego med grön blinkande lampa och anslutning till nätverk, placerad på en bänk med kablar anslutna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har en wiifii förstärkare men hjälper inte nu. Har flyttat på routern oxå..
När jag hade operatör 3 så har det funkat galant🤔
 
Unikt namn
Det lär va svårt att få en operatör att felsöka en konkurrerande operatörs tekniska utrustning.

Du får ringa 3 och höra om din router är operstörslåst, och i så fall hur du låser upp den.
 
Har pratat med 3 och det ska funka enligt dem🤔 står ju att jag är ansluten när jag går in på gränssnittet men har ju ingen signal så kan inte se på tv eller sitta vid datorn...laggar bara😥
 
WiFi-förstärkaren/extendern har inget med 4G-mottagningen att göra.

WiFi är ditt egna WLAN, trådlöst lokalt nätverk.
4G är mobilnätet.

Att det fungerade med operatören tre kan bero på att deras mobilmast står betydligt närmare ert hus än vad Telenor's mobilmast gör, på så sätt hade ni betydligt bättre mobiltäckning med tre än vad ni har med Telenor
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Men enligt Telenor så ska masten vara nära där jag bor....har vart utan bredband i över en vecka nu...skickas bara vidare på kundservice och dem ringer inte upp som dem lovade idag..
Avtalet går inte att säga upp enligt dem?
 
  • Skärmbild av en telefon som visar dataanvändning för en obegränsad dataplan hos Telenor SE med 18 dagar kvar av perioden och 6,97 GB använd data.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
För att få bättre 4G-mottagning så måste du ha externa 4G-antenner kopplade till routern.
Men tänk på att antennkabeln mellan antennen och routern dämpar signalen.
Det kan medföra att om du vill sätta antennerna på taket så kan du bli tvungen att ha routern på vinden för att få så korta antennkablar som möjligt.
 
  • Gilla
Danne824
  • Laddar…
Har ju antenn anslutning i dagsläget
 
Som andra nämnt, är modemlådan operatörslåst till "Tre" ?
Har Telenor stöd för 4G och 5G på masten som är nära?
Förekommer det plåttak eller "energiglas" fönster där du bor? armering kan också ställa till det med blockering och reflektioner.

Manualen sidan 52 för övrigt "Network Technology: Your FX2000 is set to Auto (LTE/5G) by default, which prioritizes 5G but allows 4G and other non-5G technologies to be used." samt "if you select 4G LTE, your FX2000 will be unable to connect to 5G networks."

Med dagens teknik så behöver man inte göra sig beroende av omständiga antennsladdar utan kan placera radiomottagare direkt på mottagningsstället och sedan dra nätverkssladd dit man behöver använda signalen.
 
Japp Telenor stöder 4g och 5 g.
Tre glas fönster och betongpannor...
Men det har inte vart något problem innan...får ringa senare idag dem måste lösa detta ...pengar vill dem ha iaf...
4g försvinner när jag pratar i min mobil så kan inte använda mobilt bankid samtidigt som jag pratar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.